Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

Η κινεζική απειλή για τη Samsung και την Apple

Πριν από περίπου δέκα χρόνια, ουδείς θα πίστευε ότι η τότε κυρίαρχος στην αγορά των κινητών τηλεφώνων θα είχε σημειώσει τέτοια πτώση ώστε να αγοραστεί από τη Microsoft και να είναι εκτός της πρώτης δεκάδας σε πωλήσεις συσκευών παγκοσμίως.




Αντίστοιχα, στο τέλος του 2013, ελάχιστοι ήταν εκείνοι που περίμεναν ότι το 2014 θα εξελισσόταν σε μία χρονιά-πρόκληση για τους δύο μεγάλους «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς των φορητών συσκευών, τη Samsung και την Apple, οι οποίες καλούνται να παρουσιάσουν άμεσα μοντέλα που θα δημιουργήσουν αίσθηση και νέα δεδομένα και το κυριότερο θα τους επιτρέψουν να παραμείνουν ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Όσον αφορά τους ανταγωνιστές που πλησιάζουν τους δύο «μεγάλους» δεν είναι ούτε από την Κορέα (π.χ. LG) ούτε από την Ιαπωνία (π.χ. Sony). Οι κατασκευαστές από την Κίνα είναι εκείνοι που ασκούν τη μεγαλύτερη πίεση και ετοιμάζονται στο όχι πολύ μακρινό μέλλον να κατακτήσουν την κορυφή.
Η κινεζική απειλή για τη Samsung και την Apple

Μερίδια αγοράς
Χαρακτηριστικό δείγμα της κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια αγορά των ψηφιακών τεχνολογιών δίνουν τα στοιχεία για τις πωλήσεις των smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο για το β' τρίμηνο. Σύμφωνα με την IDC, αν και οι υπόλοιπες εταιρείες ερευνών περίπου τα ίδια στοιχεία δίνουν, η Samsung ήταν μεν πρώτη με μερίδιο 25,2% και η Apple δεύτερη με 11,9%. Όμως, και οι δύο εταιρείες είδαν τα μερίδιά τους να μειώνονται. Η Samsung έχασε 7,1 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το β' τρίμηνο του 2013 που ήταν στο 32,3%, ενώ η Apple έπεσε 1,1 ποσοστιαία μονάδα, καθώς ήταν στο 13%.

Από την πρώτη πεντάδα, οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι δύο Κινέζοι κατασκευαστές. Η Huawei έχει πλέον καθιερωθεί στην τρίτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphones με το μερίδιό της να αυξάνεται πλέον στο 6,9% στο β' τρίμηνο του 2014 από 4,3% που ήταν πριν από ένα χρόνο. Στην τέταρτη θέση είναι η Lenovo, η οποία δεν είχε την αύξηση της Huawei, καθώς από το 4,7% έφθασε στο 5,4% αλλά η επικείμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς του τομέα κινητών τηλεφώνων της Motorola θα της δώσει το πολυπόθητο πάτημα στην αγορά των Ηνωμένες Πολιτειών και γενικότερα στις χώρες της αμερικανικής ηπείρου, όπου το brand της τελευταίας παραμένει ισχυρό. Από την άλλη, η Lenovo είναι αυτή που έχει τις μεγαλύτερες φιλοδοξίες καθώς δηλώνει ότι έχει στόχο την πρωτιά.

Σημειωτέον πως η Lenovo είναι αυτή τη στιγμή ο μεγαλύτερος κατασκευαστής προσωπικών υπολογιστών παγκοσμίως και με δεδομένο ότι οι κατηγορίες συγκλίνουν, η κινεζική εταιρεία αποκτά ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Την πεντάδα κλείνει η LG Electronics, η οποία ουσιαστικά διατήρησε το μερίδιό της στα ίδια επίπεδα (4,9% έναντι 5%) και είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που δείχνουν ότι μπορούν να ανταποκριθούν στην κινεζική «επίθεση».

Οι υπόλοιποι Κινέζοι
Αυτό που πρέπει να τονισθεί είναι ότι οι Κινέζοι δεν έχουν μόνο την Huawei και τη Lenovo, αλλά υπάρχουν αρκετοί ακόμη κατασκευαστές με ιδιαίτερη δυναμική. Στην Ελλάδα γνωρίζουμε μόνο τη ΖΤΕ, η οποία είναι στην πρώτη δεκάδα της παγκόσμιας κατάταξης, αλλά η λίστα είναι αρκετά μεγάλη και περιλαμβάνει εταιρείες όπως η Meizu, που επίσης θα κάνει την εμφάνισή της στη χώρα μας, η Oppo και η Yulong.

Το μεγάλο «αστέρι» των Κινέζων, όμως, δεν είναι άλλο από την Xiaomi, μία εταιρεία που άρχισε να γίνεται γνωστή την τελευταία διετία και κατάφερε στο β' τρίμηνο του 2014 να είναι η πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις smartphones στην αγορά της Κίνας, ξεπερνώντας τη Samsung.

Με δεδομένο ότι η κινεζική αγορά αντιπροσωπεύει περίπου το 35% των παγκοσμίων πωλήσεων είναι προφανές γιατί ορισμένοι αναλυτές βλέπουν τους Κινέζους κατασκευαστές και κυρίως τις Huawei, Lenovo και Xiaomi ως αυτούς που προκαλούν Αμερικανούς και Κορεάτες.

Οι κρίσιμες παρουσιάσεις του Σεπτεμβρίου
Ο επόμενος μήνας αναμένεται πάντως με ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσον αφορά το κατά πόσον Samsung και Apple μπορούν να αντιδράσουν στην πίεση που ασκούν πλέον οι Κινέζοι. Στις 3 Σεπτεμβρίου η Samsung πρόκειται να παρουσιάσει το νέο smartphone της, το οποίο πιθανότατα θα είναι ο «διάδοχος» του ιδιαίτερα πετυχημένου Galaxy Note 4. Η «ναυαρχίδα» της Samsung θεωρείται το εκάστοτε μοντέλο της σειράς S, αλλά η τελευταία έκδοση (Galaxy S5) μάλλον απογοήτευσε, οπότε η κορεατική εταιρεία καλείται τώρα να δείξει κάτι που θα δημιουργήσει αίσθηση. Το ιδανικό θα ήταν ένα εντελώς νέο μοντέλο που θα αλλάξει το υπάρχον status quo, αλλά αυτό μοιάζει αρκετά δύσκολο.

Την ίδια πρόκληση, όμως, έχει και η Apple. Το επόμενο iPhone πιθανότατα θα παρουσιαστεί στις 9 Σεπτεμβρίου και ενδεχομένως να δούμε και άλλα νέα προϊόντα από την αμερικανική εταιρεία. Η πραγματικότητα είναι πως μπορεί τα οικονομικά αποτελέσματα της Apple να είναι εντυπωσιακά, αλλά έχει αρκετά χρόνια να παρουσιάσει ένα προϊόν που να δημιουργήσει αντίστοιχη αίσθηση με εκείνη των τεσσάρων πρώτων iPhone ή του iPad.

Και αυτό μετρά πολύ τόσο στα υψηλότερα στρώματα των καταναλωτών που αναζητούν προϊόντα που να είναι διαφοροποιημένα και της «μόδας» όσο και στους αναλυτές, οι οποίοι περιμένουν από την Apple να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και να δημιουργεί νέες κατηγορίες προϊόντων.

Η περίοδος χάριτος για τον διάδοχο του Στιβ Τζομπς, τον Τιμ Κουκ, έχει πλέον περάσει, οι προσδοκίες που υπάρχουν είναι τεράστιες και πολλά στελέχη της Apple έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι τα νέα προϊόντα της εταιρείας είναι ότι καλύτερο έχει κυκλοφορήσει ο αμερικανικός κολοσσός. Ο πήχυς έχει τεθεί ψηλά, οπότε μένει να δούμε αν θα καταφέρουν και να τον περάσουν τελικώς.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com