Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Ανάσα για χιλιάδες οδηγούς στο Πέταλο του Μαλιακού - Σε κυκλοφορία το ρεύμα Στυλίδα - Ράχες

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα από την Αγία Μαρίνα έως τις Ράχες μήκους 20 χλμ. (Πέταλο Μαλιακού), με κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα, ενώ έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία και ο κλάδος του νέου τμήματος με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.



Πρόκειται για έναν νέο, σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτατης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), τρεις σήραγγες διπλού κλάδου, πέντε κοιλαδογέφυρες και υποδομή υψηλών προδιαγραφών θα βρίσκεται στη διάθεση των οδηγών.

Πλέον ο οδηγός θα ξεκινά από την Αθήνα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και θα βγαίνει από αυτόν μόνο στα Τέμπη και για μόνο 25χλμ. Επί της ουσίας η εθνική αρτηρία Αθήνα-Θεσσαλονίκη αγγίζει επιτέλους την οριστική της ολοκλήρωση. Το έργο Στυλίδα-Ράχες ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2007 με αρχικό χρονοδιάγραμμα το 2010. Αρχική ανάδοχος η Άττικατ που δεν κατάφερε να το ολοκληρώσει, με τη σκυτάλη να αναλαμβάνει το 2012 η κοινοπραξία Άκτωρ - ΓΕΚ - Τέρνα.
Ανάσα για χιλιάδες οδηγούς στο Πέταλο του Μαλιακού - Σε κυκλοφορία το ρεύμα Στυλίδα - Ράχες

Το κόστος του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 170 εκατ. ευρώ. Μαζί με την παράκαμψη Λαμίας που παραδόθηκε σε λειτουργία πριν από μερικές ημέρες, αποτέλεσαν τα δύο τελευταία έργα για τη μετατροπή του Πέταλου του Μαλιακού σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο.

Παράκαμψη Λάκκας
Με την πλήρη παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος «Α/Κ Αγ. Μαρίνας - Ράχες», το οποίο εντάσσεται στα τμήματα που κατασκευάζει το ελληνικό δημόσιο και παραχωρεί προς λειτουργία στην Κεντρική Οδό, δίδεται οριστική λύση στο μείζον ζήτημα οδικής ασφάλειας του πετάλου του Μαλιακού. Συνολικά, απομένει η κατασκευή 4,1 χιλιομέτρων της παράκαμψης Λάκκας, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα σε έναν μήνα.

Σε εντελώς καινούργια χάραξη, ο νέος αυτοκινητόδρομος παραδίδεται προς λειτουργία στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός, στο πλαίσιο του συνολικού υπό παραχώρηση αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).

Στο τμήμα που δόθηκε χθες στην κυκλοφορία θα λειτουργήσουν τρεις νέοι σταθμοί διοδίων, ένας μετωπικός στη Μαυρομαντήλα και δύο πλευρικοί σταθμοί, Αγίας Μαρίνας και Στυλίδας (Καραβόμυλου). Το αντίτιμο διοδίων για τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι αντίστοιχα 1,75 ευρώ, 1,20 ευρώ και 0,65 ευρώ. Για τις μοτοσικλέτες οι τιμές διαμορφώνονται στα 1,25, 0,85 και 0,45 ευρώ.

Ξυνιάδα-Τρίκαλα
Στον Ε65 και το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα τα έργα προχωρούν με ιδιαίτερα καλούς ρυθμούς, φτάνοντας στο 50%, με την κοινοπραξία κατασκευής να διατυπώνεται πως «κάθε μέρα υπάρχει πρόοδος». Το σημαντικό στοιχείο σε αυτά τα έργα είναι ότι δεν υπάρχουν μεγάλα τεχνικά, όπως σήραγγες, που να καθυστερούν την εξέλιξη των έργων. Να θυμίσουμε πως στις αρχές του 2014 οι εργασίες στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα ξεκίνησαν και πάλι με μεγάλο στόχο να ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015.

Η νέα χρηματοδότηση περιλαμβάνει και κονδύλια του ΕΣΠΑ 2007-2013. Σήμερα η πρόοδος αγγίζει το 40% και γίνεται πραγματικός αγώνας δρόμου για να καλυφθεί το χρονικό διάστημα που απομένει επιτυχώς και να μην έχουμε νέες παρατάσεις. Στα θετικά είναι η εύκολη χάραξη του δρόμου που δεν απαιτεί κάποιο μεγάλο τεχνικό έργο (κοιλαδογέφυρες, σήραγγες κ.λπ.).

Το πρόβλημα που εντοπίζεται σε αυτό το έργο είναι πως χαρακτηρίζεται «τυφλό». Δεν συνδέεται με κανένα άλλο αυτοκινητόδρομο της χώρας και ενώνει δύο μικρομεσαίες ελληνικές πόλεις, γεγονός που τον καθιστά ευρέως ζημιογόνο. Η καλύτερη σύνδεση που διαθέτει το τμήμα αυτό είναι ο οδικός άξονας Τρίκαλα-Λάρισα.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κόμβο Σελιανίτικων και Ρίου
Την ίδια στιγμή, η Ολυμπία Οδός, προχωρεί σε ολιγόωρες νυχτερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ν.Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών, που θα ισχύσουν από σήμερα Τρίτη και αύριο Τετάρτη, κάθε βράδυ από 21:00 μέχρι τις 06:00 το πρωί της επόμενης μέρας. Στη διάρκεια των εργασιών και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας θα εκτρέπονται στην Παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου-Πατρών ως εξής:

• Το ρεύμα κυκλοφορίας προς Πάτρα μεταξύ των Κόμβων Σελιανιτίκων (Χ.Θ.182,7) και Ρίου (Χ.Θ.206,3).

• Το ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα μέσω προσωρινών κλάδων σύνδεσης με την ΠΕΟ μεταξύ των ΧΘ196 και ΧΘ192 της ΝΕΟ.

Οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες εκσκαφής υψηλού ορύγματος περί τη ΧΘ195,5 από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (ΑΚΤΩΡ, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ). Σε ανακοίνωσή της η Ολυμπία Οδός παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Τι περιλαμβάνει το τμήμα Στυλίδα-Ράχες

1. Τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ. με τα δύο (2) κτίρια εξυπηρέτησης αυτών (ΚΕΣ)

2. Τέσσερις κοιλαδογέφυρες, τρεις διπλού κλάδου και μία μονού, συνολικού μήκους 1,8 χλμ.

3. Μία γέφυρα (ρέματος Βελλιά)

4. Τρεις άνω διαβάσεις και 11 κάτω διαβάσεις

5. Τρεις ανισόπεδους κόμβους: Αγίας Μαρίνας Στυλίδας, Στυλίδας - Καραβόμυλου και Καραβόμυλου ? Αχινού.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com