Σαφή προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα εξακολουθούν να δείχνουν οι καταναλωτές, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό δηλώνουν πως προτιμούν να αγοράζουν από Έλληνες παραγωγούς, προκειμένου να στηρίξουν την ελληνική οικονομία.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από πανελλαδική έρευνα του ΙΕΛΚΑ που εκπόνησαν ο καθηγητής Γ. Δουκίδης και ο Δρ. Λ. Κιοσές, σύμφωνα με την οποία οκτώ στους δέκα καταναλωτές θεωρούν καλύτερο να αγοράζουν ελληνικά προϊοντα αντί για ξένα, ενώ περισσότεροι από επτά στους δέκα βάζουν στο καλάθι τους πιο πολλά ελληνικά προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν. Από την άλλη πλευρά, βέβαια υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, -περίπου 40%- το οποίο συνεχίζει να επιλέγει ξένα προϊόντα, εάν αυτά είναι φθηνότερα.
Για την πλειονότητα των καταναλωτών πάντως, το σημαντικότερο κριτήριο με βάση το οποίο επιλέγουν τα προϊοντα που θα βάλουν στο καλάθι τους είναι η σχέση ποιότητας και τιμής, η αλλιώς το «value for money». Ειδικά στα τρόφιμα, τα χρήματα που ξοδεύουν και η ποιότητα παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο για τα προϊόντα που θα πάρουν σπίτι, και ακολουθούν η υγιεινή και ασφάλεια και ο χρόνος και η ευκολία. Όσον αφορά στα υπόλοιπα ευρήματα, οι προσφορές εξακολουθούν να αποτελούν λύση για την εξοικονόμιση χρημάτων, ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές απαντούν πως η κυρία πηγή πληροφόρησής τους για τις προσφορές που υπάρχουν αποτελεί η τηλεόραση (ποσοστό 35,7%) και τα ενημερωτικά φυλλάδια που διανέμονονται (ποσοστό 33%), ενώ πολύ χαμηλότερα βρίσκονται τα social media (facebook, twitter κ.ά.) με ποσοστό μόλις 9,5%.