Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

H «μάχη» των έξυπνων ρολογιών

Τα πρώτα «έξυπνα» ρολόγια (smartwatches) έκαναν την εμφάνισή τους ουσιαστικά το καλοκαίρι του 2013.



Όμως, η μέχρι τώρα πορεία τους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως μέτρια, καθώς πολλοί περίμεναν την αντίστοιχη πρόταση της Apple. Το Watch της τελευταίας παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά το περασμένο φθινόπωρο, αλλά η τελική παρουσίαση έγινε την περασμένη εβδομάδα και θα κυκλοφορήσει τελικώς στις 24 Απριλίου σε εννέα χώρες, στις οποίες δεν περιλαμβάνεται, όπως αναμενόταν η Ελλάδα.

Το Apple Watch είναι αρκετά εντυπωσιακό, αλλά η πραγματικότητα είναι πως ο ανταγωνισμός που έχει είναι επίσης ισχυρός. Και περιλαμβάνει τόσο γνωστούς κατασκευαστές από τον χώρο των φορητών συσκευών όσο και μικρότερες εταιρείες που έχουν διεισδύσει ήδη στην αγορά των smartwatches, κυρίως στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
H «μάχη» των έξυπνων ρολογιών

Το μεγάλο πλεονέκτημα του Apple Watch δεν είναι άλλο από το όνομα του αμερικανικού κολοσσού και την ποιότητα που το συνοδεύει. Επιπλέον, απευθύνεται σε μία αρκετά μεγάλη βάση πιθανών πελατών που έχουν ήδη αποκτήσει το iPhone που είναι το μόνο smartphone με το οποίο μπορεί να συνδεθεί το συγκεκριμένο smartwatch. Επιπλέον, από την παρουσίαση φάνηκε ότι έχει πολλές δυνατότητες πέραν της απάντησης σε κλήσεις και να ακούει κανείς μουσική, όπως είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πληρωμές, να ξεκλειδώνει πόρτες κ.ά.

Κόστος απόκτησης
Εκεί που υπερτερεί ο ανταγωνισμός είναι στην τιμή. Το Apple Watch ξεκινά από τα 349 δολάρια και στην Ελλάδα όταν έρθει μάλλον θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι η τιμή του πιο φθηνού μοντέλου θα είναι κοντά στα 400 ευρώ. Από την άλλη πλευρά, τα ακριβότερα smartwatches, που είναι αυτά που βασίζονται στην πλατφόρμα Android Wear της Google, είναι στα 299 ευρώ και είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά.

Η λίστα των ανταγωνιστών της Apple στον χώρο των smartwatches περιλαμβάνει κατασκευαστές όπως είναι η Samsung και η Sony, οι οποίες ήταν από τις πρώτες που παρουσίασαν μοντέλα, ενώ τους τελευταίους μήνες έχουμε δει συσκευές από εταιρείες όπως η Motorola και η LG. Μάλιστα, το Motorola 360 θεωρείται από τα καλύτερα smartwatches που κυκλοφορούν. Πιο πρόσφατες προσθήκες στη σχετική λίστα είναι η HTC και η Huawei με το πρόσφατα ανακοινωθέν Watch της τελευταίας να θεωρείται από τα πλέον όμορφα smartwatches.

Αξιοσημείωτο είναι πως πολλοί κατασκευαστές επιλέγουν να βασιστούν στην πλατφόρμα Android Wear, η οποία έχει ως βασικό χαρακτηριστικό της ότι τα smartwatches που την αξιοποιούν, μοιάζουν με κανονικά ρολόγια. Παράλληλα, όμως, έχουμε δει τη Samsung να έχει μοντέλα που χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες όπως είναι το Tizen.

Πέραν των γνωστών «παικτών», υπάρχουν και μικρότεροι κατασκευαστές που επικεντρώνονται στα smartwatches, όπως είναι η πολύ δημοφιλής στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, Pebble, αλλά και η MyKronoz, προϊόντα της οποίας έχουν έρθει και στην Ελλάδα. Πάντως, αρκετοί από τους ανταγωνιστές της Apple αναμένεται να «παίξουν» το χαρτί της μπαταρίας, καθώς το Apple Watch προσφέρει 18 ώρες αυτονομίας, όταν άλλες συσκευές «αντέχουν» μέχρι και δύο ημέρες.

Αγορά σε ανάπτυξη
Το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει οφείλεται και στις εκτιμήσεις που υπάρχουν και κάνουν λόγο για εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων smartwatches με το Apple Watch να είναι από τους βασικούς παράγοντες ανόδου. Πρόσφατα, η GfK δημοσιοποίησε εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για πωλήσεις 26,1 εκατ. smartwatches το 2014, όταν το αντίστοιχο νούμερο το 2013 ήταν μόλις 4,1 εκατ. τεμάχια σε παγκόσμιο επίπεδο!

Η GfK αναμένει ότι η αγορά των «έξυπνων» ρολογιών, θα μεγαλώσει σημαντικά, ενισχυμένη και από την ανερχόμενη υποκατηγορία των ανεξάρτητων συσκευών, οι οποίες θα περιλαμβάνουν κάρτα SIM για την απευθείας σύνδεση σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας - καθιστώντας τις συγκεκριμένες συσκευές πιο συγγενικές με τα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones).

Η έρευνα της GfK κατέγραψε ότι πάνω από τους μισούς (56%) κατόχους smartphones, οι οποίοι ερωτήθηκαν σε πέντε χώρες, θεωρούν ότι αυτό αποτελεί μια σημαντική δυνατότητα, η οποία καθιστά πιο πιθανή την αγορά ενός έξυπνου ρολογιού (smart-watch), καθώς τους δίνει την «ελευθερία» να αφήσουν το smartphone στο σπίτι τους.

Επιπρόσθετα, η ανάπτυξη της αγοράς των wearables είναι πιθανό να ενισχυθεί από πιο «μοντέρνες» (fashionable designed) συσκευές (π.χ. αναλογικά έξυπνα ρολόγια (smart-watches) ή αισθητήρες που περιλαμβάνονται σε κοσμήματα, τα οποία θα είναι πιο προσιτά για το γυναικείο κοινό - ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς το οποίο έχει παραμείνει ανέγγιχτο μέχρι στιγμής.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com