Σε απαραίτητο στοιχείο της καθημερινότητας των περισσότερων Ελλήνων έχει εξελιχθεί το Διαδίκτυο καθώς το ποσοστό διείσδυσης έχει πλέον ξεπεράσει το 70% και ο μέσος όρος παραμονής ημερησίως είναι πάνω από 2,5 ώρες. Επιπλέον, 1 στους 4 Έλληνες αγοράζει online και πάνω από τους μισούς έχουν λογαριασμό στο Facebook.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Web ID της Focus Bari για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2015 που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων ηλικίας 13-74 ετών στα αστικά κέντρα της ηπειρωτικής Ελλάδας. Σύμφωνα με την έρευνα, το 70,9% των Ελλήνων είναι χρήστης του Internet με το ποσοστό των ανδρών να είναι μεγαλύτερο από εκείνο των γυναικών (74,5% έναντι 67,3%). Μάλιστα, το 62,2% κάνει καθημερινή χρήση του Διαδικτύου, ενώ τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα στις νεαρές ηλικίες όπου κινούνται σε επίπεδα άνω του 90%. Άξιο προσοχής ακόμη ότι η Θεσσαλονίκη έχει υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης σε σχέση με την Αθήνα (78,5% έναντι 76,6%).
Πολλές ώρες online
Αυτό που έχει σημασία είναι πάντως το γεγονός ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτενώς. Είναι χαρακτηριστικό πως η μέση διάρκεια χρήσης έφθασε στα 141 λεπτά την ημέρα όταν το αντίστοιχο νούμερο στην έρευνα για το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2014 ήταν στα 135 λεπτά με τους χρήστες 18-24 ετών να είναι πάνω από 3 ώρες online (187 λεπτά).
Η έρευνα της Focus Bari δείχνει επίσης ότι υπάρχει στροφή προς τη χρήση των φορητών συσκευών. Έτσι, το smartphone εξελίσσεται σε βασικό μέσο πρόσβασης καθώς το 35,5% δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί για να «σερφάρει» στο Διαδίκτυο όταν πριν από ένα χρόνο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 27,4%. Αύξηση υπάρχει και όσον αφορά στη χρήση των tablets που ανέβηκαν στο 12,8% από 7,7% πριν από ένα χρόνο. Αντίθετα, μικρή μείωση υπάρχει στη χρήση των φορητών υπολογιστών (42,2% έναντι 43,3%) και των επιτραπέζιων συστημάτων (29,8% έναντι 33,3%).
Αύξηση υπάρχει και όσον αφορά τις αγορές μέσω του Internet. Το 25,6% των Ελλήνων δηλώνει ότι πραγματοποιεί αγορές μέσω του Διαδικτύου, ποσοστό υψηλότερο κατά 1,9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2014. Τους τελευταίους 6 μήνες ο μέσος όρος των αγορών φθάνει στις 5,2 και ο μέσος όρος της δαπάνης στα 407 ευρώ.
Ανεβαίνει το Instagram
Τα social media συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά και η ενίσχυση της δημοτικότητας τους ενδεχομένως να είναι και από τους λόγους αύξησης της διείσδυσης γενικότερα του Διαδικτύου. Σύμφωνα με τη Web ID, το ποσοστό των Ελλήνων με λογαριασμό σε κάποια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης έφθασε το α’ τρίμηνο του 2015 στο 55,2%, σχεδόν 3 μονάδες υψηλότερο σε σχέση με το 52,4% του αμέσως προηγούμενου τριμήνου.
Το Facebook είναι το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης καθώς το χρησιμοποιεί το 50,9% των Ελλήνων (από 48,3% το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο) με το Twitter να είναι μόλις στο 8,3%. Όμως, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που αξίζει προσοχής είναι το Instagram, το οποίο πριν από ένα χρόνο χρησιμοποιούσε μόλις το 0,1% των Ελλήνων αλλά πλέον το ποσοστό αυτό έχει φθάσει στο 8,1% σημειώνοντας εντυπωσιακή άνοδο!
Ο μέσος ημερήσιος χρόνος στα social media είναι στα 82,2 λεπτά και ένας στους τρεις δηλώνει ότι παίζει παιχνίδια στο Facebook, κάτι που επίσης αξίζει να επισημανθεί.
Παιδιά και Internet
Στα παιδιά είναι μάλλον αναμενόμενο ότι τα ποσοστά χρήσης του Διαδικτύου θα είναι σε υψηλά επίπεδα. Στο σύνολο της κατηγορίας 7-12 ετών η διείσδυση φθάνει στο 81,6% με το ποσοστό στην κατηγορία 7-9 ετών να είναι στο 76,5% και σε εκείνη των 10-12 ετών στο 86,7%. Πάντως, σε σχέση με τα στοιχεία της Web ID για το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2014 παρατηρείται μία μείωση καθώς τότε το ποσοστό διείσδυσης ήταν στο 86%.
Οι τρεις βασικοί λόγοι χρήσης του Διαδικτύου για τα παιδιά παραμένουν τα παιχνίδια, η ακρόαση μουσικής και η αναζήτηση πληροφοριών.
Όσον αφορά στη χρήση κινητού τηλεφώνου, το 13,6% των αγοριών και το 18,1% των κοριτσιών 7-12 ετών έχουν κινητό. Στην κατηγορία 7-9 ετών, το 6% των αγοριών και το 4,5% των κοριτσιών έχει κινητό, ενώ σε εκείνη 10-12 ετών τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 21,1% και 31,5%.