Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017

Ξεκινά ο διάλογος για τις νέες... πανελλαδικές

Τον «γόρδιο δεσμό» του νέου εξεταστικού συστήματος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα επιχειρήσει να λύσει η κυβέρνηση με τον διάλογο που ξεκινά στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.




Ο αρμόδιος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου θα επιδιώξει πολιτική, αλλά και κοινωνική συναίνεση για τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν σε ορίζοντας τριετίας -το 2020- από τους μαθητές οι οποίοι θα φοιτήσουν από τον επόμενο Σεπτέμβριο στην Α΄ Λυκείου. Πρόκειται για ένα εγχείρημα ιδιαίτερα δύσκολο, αφού ο δρόμος συνεργασίας γύρω από τόσο σημαντικά θέματα, όπως είναι το εξεταστικό ή η νέα δομή του Λυκείου έχει «αγκάθια». Ήδη, η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να συμπεριλάβει μεταξύ των μαθημάτων επιλογής στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου τα Ζητήματα Ηθικής και Θρησκειών θεωρείται βέβαιο ότι θα συναντήσει την αντίδραση της Εκκλησίας. Είναι ενδεικτικό ότι ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, στην κόντρα που είχε ξεσπάσει με τον τέως υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη για τα νέα προγράμματα σπουδών στα Θρησκευτικά, έχει θέσει ως «κόκκινες γραμμές» την υποχρεωτικότητα του μαθήματος, την τήρηση των ωρών διδασκαλίας και τον ορθόδοξο χαρακτήρα του.

Σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ, στη Γ΄ Λυκείου υποχρεωτικά θα είναι η Γλώσσα (Έκθεση, Λογοτεχνία), η Γυμναστική και ένα δίωρο μάθημα δραστηριοτήτων, ενώ οι μαθητές θα επιλέγουν τα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ως μαθήματα επιλογής προτείνονται τα εξής: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Φιλοσοφία, Πολιτικοί και Κοινωνικοί Θεσμοί, Πληροφορική, Πολιτική Οικονομία, Ξένες Γλώσσες, Ζητήματα Ηθικής και Θρησκειών, Σχέδιο, Μουσική, Ιστορία της Τέχνης, μαθήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης. Βεβαίως, όπως διευκρίνισε χθες το ΙΠΕ, δεν πρόκειται για ένα οριστικοποιημένο ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλά για ένα ενδεικτικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο προτείνεται να οργανωθεί το πρόγραμμα του Λυκείου.

Αριθμός μαθημάτων
Σημειώνεται ότι βάσει της πρότασης του ΙΕΠ για τη νέα δομή του Λυκείου, ο αριθμός των μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις θα μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με σήμερα που διδάσκονται 18 μαθήματα στη Β΄ και 15 στη Γ΄ Λυκείου. Σύμφωνα με το σκεπτικό της πρότασης, στόχος είναι στη Β΄ Λυκείου να παραμείνει ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.

Στη Γ΄ Λυκείου, ωστόσο, τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι εξαιρετικά περιορισμένα, ενώ θα είναι έντονη η παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Η κεντρική λογική είναι η ύπαρξη μιας ενότητας επιλογών που θα δίνει τη δυνατότητα προσανατολισμού στους μαθητές σε συνδυασμό με μία ελεύθερη επιλογή εκτός ειδίκευσης.

Το ΙΕΠ προτείνει την καθιέρωση 11ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης με τη δημιουργία κοινής Α΄ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα, καθώς και σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών της Β΄ και της Γ΄ τάξης.

Ενδεικτικά, εισηγείται την ενοποίηση των διδακτικών αντικειμένων και αύξηση των ωρών διδασκαλίας, π.χ. 1 συνεχές δίωρο αντί για 1 σχολική ώρα των 45 λεπτών, καθιέρωση εκπόνησης μιας εκτεταμένης εργασίας και ένταξη δραστηριοτήτων πολιτιστικού, αθλητικού ή και κοινωνικού χαρακτήρα.

Βάσει της ίδιας πρότασης, ο βαθμός του Απολυτηρίου, που θα αποτελεί «διαβατήριο» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα διαμορφώνεται σε ποσοστό 80% από τα δύο τετράμηνα της Γ΄ τάξης, δηλαδή τον αποκαλούμενο «προφορικό» βαθμό και κατά 20% από τη συμμετοχή των υποψηφίων σε τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com