Σε ποσό μεταξύ 1,2 έως 1,3 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι
θα φθάσει το κόστος κατασκευής των δύο επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης
προς τις δυτικές συνοικίες, μαζί με την υπέργεια επέκταση προς το
αεροδρόμιο «Μακεδονία», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Χρήστος Σπίρτζης, παρουσία του οποίου έφτασε ο μετροπόντικας
«Φρίξος» στον σταθμό «Καλαμαριά».
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, μέσα στο 2018 θα δημοπρατηθούν και θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για τις δύο γραμμές της επέκτασης της δυτικής Θεσσαλονίκης. Η πρώτη, μήκους 4,4 χλμ., θα έχει τέσσερις σταθμούς και συγκεκριμένα σε Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο και Κορδελιό και η δεύτερη, μήκους 5 χλμ., θα έχει 5 σταθμούς, σε Νεάπολη, Παύλου Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Ευκαρπία, ενώ η γραμμή θα καταλήγει μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι ακόμη δεν έχει αποφασιστεί εάν οι νέες επεκτάσεις θα γίνουν με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής, βάσει του νέου θεσμικού πλαισίου, ή εάν θα ωριμάσουν τα έργα μελετητικά και μετά θα γίνει δημοπράτηση, ή αν θα κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι τα απαιτούμενα έργα θα υλοποιηθούν με τις απαραίτητες κυκλοφοριακές μελέτες για τη φάση της κατασκευής, έτσι ώστε να μην καταγραφούν οι μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν με τη βασική γραμμή.
Ο υπουργός επανέλαβε ότι τον Νοέμβριο του 2020 το έργο της βασικής γραμμής θα αποδοθεί στους πολίτες, επαναλαμβάνοντας ότι το 2019 η βασική γραμμή (έως το Σιντριβάνι) και η επέκταση προς Καλαμαριά θα μπουν σε δοκιμαστική λειτουργία.
Για την επέκταση της Καλαμαριάς -που αναμένεται να δοθεί στους πολίτες τον Ιανουάριο του 2021- ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι με την άφιξη του «Φρίξου» έχει επιτευχθεί η διάνοιξη του 60% των δίδυμων σηράγγων κι εξέφρασε την πεποίθησή του ότι εντός του καλοκαιριού, νωρίτερα έναντι του αρχικού σχεδιασμού για τον Σεπτέμβριο, θα είναι ολοκληρωμένες. Να σημειωθεί ότι ο μετροπόντικας καθυστέρησε να φθάσει στον σταθμό, λόγω των καιρικών συνθηκών, που είχαν ως αποτέλεσμα να πέσει κολόνα της ΔΕΗ που τροφοδοτεί με ρεύμα την περιοχή.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, μέσα στο 2018 θα δημοπρατηθούν και θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για τις δύο γραμμές της επέκτασης της δυτικής Θεσσαλονίκης. Η πρώτη, μήκους 4,4 χλμ., θα έχει τέσσερις σταθμούς και συγκεκριμένα σε Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο και Κορδελιό και η δεύτερη, μήκους 5 χλμ., θα έχει 5 σταθμούς, σε Νεάπολη, Παύλου Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Ευκαρπία, ενώ η γραμμή θα καταλήγει μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι ακόμη δεν έχει αποφασιστεί εάν οι νέες επεκτάσεις θα γίνουν με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής, βάσει του νέου θεσμικού πλαισίου, ή εάν θα ωριμάσουν τα έργα μελετητικά και μετά θα γίνει δημοπράτηση, ή αν θα κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι τα απαιτούμενα έργα θα υλοποιηθούν με τις απαραίτητες κυκλοφοριακές μελέτες για τη φάση της κατασκευής, έτσι ώστε να μην καταγραφούν οι μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν με τη βασική γραμμή.
Ο υπουργός επανέλαβε ότι τον Νοέμβριο του 2020 το έργο της βασικής γραμμής θα αποδοθεί στους πολίτες, επαναλαμβάνοντας ότι το 2019 η βασική γραμμή (έως το Σιντριβάνι) και η επέκταση προς Καλαμαριά θα μπουν σε δοκιμαστική λειτουργία.
Για την επέκταση της Καλαμαριάς -που αναμένεται να δοθεί στους πολίτες τον Ιανουάριο του 2021- ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι με την άφιξη του «Φρίξου» έχει επιτευχθεί η διάνοιξη του 60% των δίδυμων σηράγγων κι εξέφρασε την πεποίθησή του ότι εντός του καλοκαιριού, νωρίτερα έναντι του αρχικού σχεδιασμού για τον Σεπτέμβριο, θα είναι ολοκληρωμένες. Να σημειωθεί ότι ο μετροπόντικας καθυστέρησε να φθάσει στον σταθμό, λόγω των καιρικών συνθηκών, που είχαν ως αποτέλεσμα να πέσει κολόνα της ΔΕΗ που τροφοδοτεί με ρεύμα την περιοχή.