Προσφυγές ενώπιον της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Α.Π.Δ.Π.Χ) άσκησαν εννέα πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με πληροφορίες.
Όπως επισημαίνεται στο σκεπτικό των προσφυγών, υπήρξε παραβίαση του Νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (ν. 2472/1997), καθώς χωρίς καμία συναίνεσή τους δημοσιοποιήθηκαν προσωπικά τους δεδομένα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ, μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη.
Όπως αναφέρεται στις προσφυγές, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Θ. Στέλιος Παππάς, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, μοίρασε στους δημοσιογράφους λίστα με 30 ονοματεπώνυμα και προσωπικές αναφορές σε ημερομηνίες και αξίες συμβολαίων συγκεκριμένων μετόχων του οργανισμού. Η λίστα αυτή, κατά τους προσφεύγοντες, περιείχε, επιπλέον, "σειρά λαθών, παραβάσεων και παρατυπιών - που εμπλέκουν ακόμη και μη μετόχους του οργανισμού - γεγονός το οποίο συνιστά κατάφωρη παραβίαση του νόμου περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων".
Το γεγονός κινητοποίησε τη νομική απάντηση των μετόχων - και μη μετόχων - των οποίων τα στοιχεία δόθηκαν παράνομα στη δημοσιότητα: Εννέα από αυτούς προσέφυγαν στην Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, επικαλούμενοι "παράνομη δημοσιοποίηση στον Τύπο και στο Διαδίκτυο, Προσωπικών Δεδομένων, τα οποία δεν είναι δημοσιευμένα σε κάποιο δημόσιο μητρώο, χωρίς τη συναίνεση και συγκατάθεση τους, όπως το όνομά τους, η ιδιότητα τους ως μέτοχοι ΟΑΣΘ, όπως και λεπτομερή στοιχεία Συμβάσεων / Συμβολαίων που αφορούν στα περιουσιακά τους στοιχεία […] με αποτέλεσμα την εν γένει προσβολή της προσωπικότητας και τη δυσφήμιση την οποία υπέστησαν από την εσφαλμένη, χωρίς άδεια, παραπλανητική και αποσπασματική αναφορά των παραπάνω […] και επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματος τους".
Αφορμή για τη δημοσιοποίηση της λίστας από τον κ. Παππά, αποτέλεσε εξώδικο, το οποίο κοινοποίησαν τον περασμένο Νοέμβριο, 28 μέτοχοι του ΟΑΣΘ, όχι μόνο προς τον οργανισμό, αλλά και στην Η΄ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης και στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Με το εξώδικο ζητούσαν, είτε το μέρισμα το οποίο έχουν λαμβάνειν, από τα μέσα του 2016 μέχρι τον Ιούλιο του 2017 (όταν κρατικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ) και για το οποίο έχουν ήδη αχρεωστήτως φορολογηθεί, είτε την κατάθεση από τον ΟΑΣΘ τροποποιητικής δήλωσης στην εφορία, ώστε να διεκδικήσουν με τη σειρά τους επιστροφές, κατ’ αρχήν για το 2016.
Την αποστολή του παραπάνω εξωδίκου, διαδέχτηκε η δημοσιοποίηση από τον κ. Παππά των ονομάτων. Και σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο ίδιος, οι μέτοχοι που αναφέρονται στην λίστα έκαναν αγοραπωλησίες με συμβόλαια - για τα οποία αναγράφονται και συγκεκριμένες αξίες. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι προσφεύγοντες μέτοχοι, οι μεταβιβάσεις στις οποίες έγινε αναφορά αφορούσαν γονικές παροχές από γονείς - μετόχους και όχι αγοραπωλησίες μετοχών από ή προς τρίτους. Μάλιστα, δύο άτομα που εμφανίζονται στην λίστα δεν είναι μέτοχοι του ΟΑΣΘ και γι’ αυτό δεν έχουν αποστείλει εξώδικο.
Όπως επισημαίνουν οι νομικοί εκπρόσωποι των προσφευγόντων, "η παραβίαση του νόμου περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δίνει τη δυνατότητα στα θιγόμενα πρόσωπα να αξιώσουν αποζημιώσεις και επισύρει ποινικές κυρώσεις για όσους χωρίς τη συναίνεση των υποκειμένων επεξεργασίας δημοσιοποιούν τα προσωπικά δεδομένα τους’’.
Όπως επισημαίνεται στο σκεπτικό των προσφυγών, υπήρξε παραβίαση του Νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (ν. 2472/1997), καθώς χωρίς καμία συναίνεσή τους δημοσιοποιήθηκαν προσωπικά τους δεδομένα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ, μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη.
Όπως αναφέρεται στις προσφυγές, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Θ. Στέλιος Παππάς, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, μοίρασε στους δημοσιογράφους λίστα με 30 ονοματεπώνυμα και προσωπικές αναφορές σε ημερομηνίες και αξίες συμβολαίων συγκεκριμένων μετόχων του οργανισμού. Η λίστα αυτή, κατά τους προσφεύγοντες, περιείχε, επιπλέον, "σειρά λαθών, παραβάσεων και παρατυπιών - που εμπλέκουν ακόμη και μη μετόχους του οργανισμού - γεγονός το οποίο συνιστά κατάφωρη παραβίαση του νόμου περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων".
Το γεγονός κινητοποίησε τη νομική απάντηση των μετόχων - και μη μετόχων - των οποίων τα στοιχεία δόθηκαν παράνομα στη δημοσιότητα: Εννέα από αυτούς προσέφυγαν στην Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, επικαλούμενοι "παράνομη δημοσιοποίηση στον Τύπο και στο Διαδίκτυο, Προσωπικών Δεδομένων, τα οποία δεν είναι δημοσιευμένα σε κάποιο δημόσιο μητρώο, χωρίς τη συναίνεση και συγκατάθεση τους, όπως το όνομά τους, η ιδιότητα τους ως μέτοχοι ΟΑΣΘ, όπως και λεπτομερή στοιχεία Συμβάσεων / Συμβολαίων που αφορούν στα περιουσιακά τους στοιχεία […] με αποτέλεσμα την εν γένει προσβολή της προσωπικότητας και τη δυσφήμιση την οποία υπέστησαν από την εσφαλμένη, χωρίς άδεια, παραπλανητική και αποσπασματική αναφορά των παραπάνω […] και επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματος τους".
Αφορμή για τη δημοσιοποίηση της λίστας από τον κ. Παππά, αποτέλεσε εξώδικο, το οποίο κοινοποίησαν τον περασμένο Νοέμβριο, 28 μέτοχοι του ΟΑΣΘ, όχι μόνο προς τον οργανισμό, αλλά και στην Η΄ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης και στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Με το εξώδικο ζητούσαν, είτε το μέρισμα το οποίο έχουν λαμβάνειν, από τα μέσα του 2016 μέχρι τον Ιούλιο του 2017 (όταν κρατικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ) και για το οποίο έχουν ήδη αχρεωστήτως φορολογηθεί, είτε την κατάθεση από τον ΟΑΣΘ τροποποιητικής δήλωσης στην εφορία, ώστε να διεκδικήσουν με τη σειρά τους επιστροφές, κατ’ αρχήν για το 2016.
Την αποστολή του παραπάνω εξωδίκου, διαδέχτηκε η δημοσιοποίηση από τον κ. Παππά των ονομάτων. Και σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο ίδιος, οι μέτοχοι που αναφέρονται στην λίστα έκαναν αγοραπωλησίες με συμβόλαια - για τα οποία αναγράφονται και συγκεκριμένες αξίες. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι προσφεύγοντες μέτοχοι, οι μεταβιβάσεις στις οποίες έγινε αναφορά αφορούσαν γονικές παροχές από γονείς - μετόχους και όχι αγοραπωλησίες μετοχών από ή προς τρίτους. Μάλιστα, δύο άτομα που εμφανίζονται στην λίστα δεν είναι μέτοχοι του ΟΑΣΘ και γι’ αυτό δεν έχουν αποστείλει εξώδικο.
Όπως επισημαίνουν οι νομικοί εκπρόσωποι των προσφευγόντων, "η παραβίαση του νόμου περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δίνει τη δυνατότητα στα θιγόμενα πρόσωπα να αξιώσουν αποζημιώσεις και επισύρει ποινικές κυρώσεις για όσους χωρίς τη συναίνεση των υποκειμένων επεξεργασίας δημοσιοποιούν τα προσωπικά δεδομένα τους’’.