Την απόφασή του να εγκαταλείψει τα σχέδιά του για ανάπτυξη δικών του μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) που θα παρέχουν από αέρος πρόσβαση στο Ίντερνετ ανακοίνωσε το Facebook, μέσω ανάρτησης του Γιάελ Μαγκουάιρ, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.
«Καθώς δουλεύαμε πάνω σε αυτές τις προσπάθειες, ήταν να συναρπαστικό να δούμε κορυφαίες εταιρείες της αεροδιαστημικής βιομηχανίας να αρχίζουν να επενδύουν και αυτές σε αυτή την τεχνολογία- περιλαμβανομένου του σχεδιασμού και της κατασκευής νέων αεροσκαφών μεγάλων υψομέτρων. Δεδομένων αυτών των εξελίξεων, αποφασίσαμε να μη σχεδιάζουμε ή κατασκευάζουμε άλλο δικά μας σκάφη, και να κλείσουμε τις εγκαταστάσεις μας στο Bridgwater. Προχωρώντας, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με εταίρους όπως η Airbus πάνω στη διασυνδεσιμότητα HAPS (High Altitude Platform Station) γενικότερα και πάνω σε άλλες τεχνολογίες που χρειάζονται για να λειτουργεί αυτό το σύστημα, όπως υπολογιστές ελέγχου πτήσης και μπαταρίες υψηλής πυκνότητας» έγραψε σχετικά ο Μαγκουάιρ.
To αεροσκάφος στο οποίο δούλευε το Facebook, υπό την ονομασία Aquila, αναπτυσσόταν από το 2014, και, όπως σημειώνει το BBC, δεν κατάφερε να επιτύχει τους μεγάλους χρόνους πτήσης που αντιστοιχούσαν σε ανταγωνιστικές προσπάθειες ανάπτυξης μέσων παροχής πρόσβασης στο Ίντερνετ από αέρος, όπως της Google. Επίσης, σε μια δοκιμή υπήρξε πρόβλημα στην προσγείωση, με αποτέλεσμα να υποστεί ζημιές στο φτερό.
Το Aquila είχε το άνοιγμα φτερών ενός Boeing 737, ωστόσο το βάρος του ήταν αυτό ενός συμβατικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Την ημέρα πετούσε με ηλιακή ενέργεια και το βράδυ χρησιμοποιούσε μπαταρίες- ωστόσο οι επιδόσεις του όσον αφορά στην παραμονή στον αέρα υστερούσαν κατά πολύ σε σχέση πχ με το Project Loon της Google, που περιλαμβάνει τη χρήση αεροστάτων υψηλών υψομέτρων για τον ίδιο σκοπό.
Σημειώνεται ωστόσο πως και η Google είχε παρόμοιο πρόγραμμα για παροχή πρόσβασης στο Ίντερνετ μέσω drones, το Project Titan, το οποίο προοριζόταν να λειτουργεί συμπληρωματικά στο Project Loon. Ωστόσο, ο τερματισμός του ανακοινώθηκε επίσημα στις αρχές του 2017 (αν και είχε τερματιστεί νωρίτερα), καθώς συγκριτικά, το Project Loon παρουσίαζε πολύ καλύτερη τεχνική και οικονομική βιωσιμότητα.
«Καθώς δουλεύαμε πάνω σε αυτές τις προσπάθειες, ήταν να συναρπαστικό να δούμε κορυφαίες εταιρείες της αεροδιαστημικής βιομηχανίας να αρχίζουν να επενδύουν και αυτές σε αυτή την τεχνολογία- περιλαμβανομένου του σχεδιασμού και της κατασκευής νέων αεροσκαφών μεγάλων υψομέτρων. Δεδομένων αυτών των εξελίξεων, αποφασίσαμε να μη σχεδιάζουμε ή κατασκευάζουμε άλλο δικά μας σκάφη, και να κλείσουμε τις εγκαταστάσεις μας στο Bridgwater. Προχωρώντας, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με εταίρους όπως η Airbus πάνω στη διασυνδεσιμότητα HAPS (High Altitude Platform Station) γενικότερα και πάνω σε άλλες τεχνολογίες που χρειάζονται για να λειτουργεί αυτό το σύστημα, όπως υπολογιστές ελέγχου πτήσης και μπαταρίες υψηλής πυκνότητας» έγραψε σχετικά ο Μαγκουάιρ.
To αεροσκάφος στο οποίο δούλευε το Facebook, υπό την ονομασία Aquila, αναπτυσσόταν από το 2014, και, όπως σημειώνει το BBC, δεν κατάφερε να επιτύχει τους μεγάλους χρόνους πτήσης που αντιστοιχούσαν σε ανταγωνιστικές προσπάθειες ανάπτυξης μέσων παροχής πρόσβασης στο Ίντερνετ από αέρος, όπως της Google. Επίσης, σε μια δοκιμή υπήρξε πρόβλημα στην προσγείωση, με αποτέλεσμα να υποστεί ζημιές στο φτερό.
Το Aquila είχε το άνοιγμα φτερών ενός Boeing 737, ωστόσο το βάρος του ήταν αυτό ενός συμβατικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Την ημέρα πετούσε με ηλιακή ενέργεια και το βράδυ χρησιμοποιούσε μπαταρίες- ωστόσο οι επιδόσεις του όσον αφορά στην παραμονή στον αέρα υστερούσαν κατά πολύ σε σχέση πχ με το Project Loon της Google, που περιλαμβάνει τη χρήση αεροστάτων υψηλών υψομέτρων για τον ίδιο σκοπό.
Σημειώνεται ωστόσο πως και η Google είχε παρόμοιο πρόγραμμα για παροχή πρόσβασης στο Ίντερνετ μέσω drones, το Project Titan, το οποίο προοριζόταν να λειτουργεί συμπληρωματικά στο Project Loon. Ωστόσο, ο τερματισμός του ανακοινώθηκε επίσημα στις αρχές του 2017 (αν και είχε τερματιστεί νωρίτερα), καθώς συγκριτικά, το Project Loon παρουσίαζε πολύ καλύτερη τεχνική και οικονομική βιωσιμότητα.