Kατά 7,6% μειωμένη ήταν η επιχορήγηση του κρατικού προϋπολογισμού προς τον ΕΦΚΑ για την πληρωμή των συντάξεων του Δημοσίου το α' εξάμηνο του 2018. Αυτό αποκαλύπτει το μηνιαίο δελτίο εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για τον Ιούνιο.
Συγκεκριμένα, στο α' εξάμηνο του 2018, η σχετική επιχορήγηση έφτασε τα 2,4 δισ. ευρώ. Αντίθετα, στο α' εξάμηνο του 2017, η συνεισφορά του κράτους για την πληρωμή των συντάξεων των απόμαχων δημοσίων υπαλλήλων ανήλθε στα 2,598 δισ. ευρώ.
Με άλλα λόγια, ήταν κατά 198 δισ. ευρώ χαμηλότερη. Η μειωμένη κρατική επιχορήγηση προς τον ΕΦΚΑ για τις συντάξεις του Δημοσίου, όπως αυτή αποτυπώνεται στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, έρχεται να επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι μέσες νέες συντάξεις προέκυψαν, βάσει των διατάξεων του νόμου Κατρούγκαλου, χαμηλότερες σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.
Συγκεκριμένα, αντί να μειωθούν κατά μέσο όρο κατά 20%, έχουν μειωθεί κατά 30%. Έτσι, αντί να πέσουν από τα 850-900 ευρώ στα 700 ευρώ, έπεσαν στα 600 ευρώ.
Η τάση της χαμηλότερης εκ της αναμενόμενης κρατικής επιχορήγησης στον ΕΦΚΑ αναμένεται να συνεχισθεί και στο β' εξάμηνο του 2018, αλλά και το 2019. Και αυτό γιατί βάσει του νόμου Κατρούγκαλου, για τις συντάξεις τις οποίες θα αιτηθούν ασφαλισμένοι από την 1η Ιανουαρίου 2019, δεν θα υπάρξει καμία προστασία της "προσωπικής διαφοράς". Ως τέτοια νοείται η διαφορά μεταξύ της σύνταξης που προκύπτει με βάση τις διατάξεις που προβλεπόταν προ του νόμου Κατρούγκαλου και της σύνταξης που προκύπτει μετά τον νόμο Κατρούγκαλου.
Υπενθυμίζεται, για τις συντάξεις τις οποίες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι το 2018 ισχύει το εξής: Αν η "προσωπική διαφορά" ξεπερνά το 20%, τότε η εν λόγω διαφορά μειώνεται κατά ¾, ενώ το υπόλοιπο ¼ προστατεύεται, δηλαδή διατηρείται.
Για τις συντάξεις τις οποίες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι το 2017, ισχύει το εξής: Αν η "προσωπική διαφορά" ξεπερνά το 20%, τότε η εν λόγω διαφορά κόβεται κατά ½ ενώ το υπόλοιπο ½ διατηρείται. Τέλος για τις συντάξεις τις οποίες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι μεταξύ 13/5/2016 και 31/12/2016 ισχύει το εξής: Αν η "προσωπική διαφορά" ξεπερνά το 20%, τότε κόβεται το ¼ αυτής, ενώ τα υπόλοιπα ¾ διατηρούνται.
Συγκεκριμένα, στο α' εξάμηνο του 2018, η σχετική επιχορήγηση έφτασε τα 2,4 δισ. ευρώ. Αντίθετα, στο α' εξάμηνο του 2017, η συνεισφορά του κράτους για την πληρωμή των συντάξεων των απόμαχων δημοσίων υπαλλήλων ανήλθε στα 2,598 δισ. ευρώ.
Με άλλα λόγια, ήταν κατά 198 δισ. ευρώ χαμηλότερη. Η μειωμένη κρατική επιχορήγηση προς τον ΕΦΚΑ για τις συντάξεις του Δημοσίου, όπως αυτή αποτυπώνεται στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, έρχεται να επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι μέσες νέες συντάξεις προέκυψαν, βάσει των διατάξεων του νόμου Κατρούγκαλου, χαμηλότερες σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.
Συγκεκριμένα, αντί να μειωθούν κατά μέσο όρο κατά 20%, έχουν μειωθεί κατά 30%. Έτσι, αντί να πέσουν από τα 850-900 ευρώ στα 700 ευρώ, έπεσαν στα 600 ευρώ.
Η τάση της χαμηλότερης εκ της αναμενόμενης κρατικής επιχορήγησης στον ΕΦΚΑ αναμένεται να συνεχισθεί και στο β' εξάμηνο του 2018, αλλά και το 2019. Και αυτό γιατί βάσει του νόμου Κατρούγκαλου, για τις συντάξεις τις οποίες θα αιτηθούν ασφαλισμένοι από την 1η Ιανουαρίου 2019, δεν θα υπάρξει καμία προστασία της "προσωπικής διαφοράς". Ως τέτοια νοείται η διαφορά μεταξύ της σύνταξης που προκύπτει με βάση τις διατάξεις που προβλεπόταν προ του νόμου Κατρούγκαλου και της σύνταξης που προκύπτει μετά τον νόμο Κατρούγκαλου.
Υπενθυμίζεται, για τις συντάξεις τις οποίες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι το 2018 ισχύει το εξής: Αν η "προσωπική διαφορά" ξεπερνά το 20%, τότε η εν λόγω διαφορά μειώνεται κατά ¾, ενώ το υπόλοιπο ¼ προστατεύεται, δηλαδή διατηρείται.
Για τις συντάξεις τις οποίες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι το 2017, ισχύει το εξής: Αν η "προσωπική διαφορά" ξεπερνά το 20%, τότε η εν λόγω διαφορά κόβεται κατά ½ ενώ το υπόλοιπο ½ διατηρείται. Τέλος για τις συντάξεις τις οποίες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι μεταξύ 13/5/2016 και 31/12/2016 ισχύει το εξής: Αν η "προσωπική διαφορά" ξεπερνά το 20%, τότε κόβεται το ¼ αυτής, ενώ τα υπόλοιπα ¾ διατηρούνται.