Ενισχυμένο κατά 5,17 δισ. ευρώ ήταν το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης το α’ τρίμηνο του 2018, σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Ειδικότερα, το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκε στα 322,57 δισ. ευρώ, από 317,4 δισ. το δ’ τρίμηνο 2017 και 313,5 δισ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του προηγούμενο έτους.
Από τα 322,57 δισ., τα 56,53 δισ. ευρώ είναι χρεόγραφα (στην πλειονότητά τους διάρκειας μεγαλύτερης του ενός έτους) ενώ τα δάνεια φτάνουν τα 260,27 δισ. ευρώ, σχεδόν όλα μακροπρόθεσμου ορίζοντα.
Το α’ τρίμηνο εφέτος καταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,074 δισ. ευρώ, από 466 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Όπως επισημαίνει η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αυτό πλεόνασμα διαφέρει από εκείνο που καθορίζεται με βάση το μνημόνιο, καθώς στο δεύτερο μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά από ό,τι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των τριμηνιαίων μη χρηματοοικονομικών λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που αντιμετωπίζονται διαφορετικά στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής περιλαμβάνουν τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, τις δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης τα οποία προέρχονται από την κατοχή ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια.
Ειδικότερα, το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκε στα 322,57 δισ. ευρώ, από 317,4 δισ. το δ’ τρίμηνο 2017 και 313,5 δισ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του προηγούμενο έτους.
Από τα 322,57 δισ., τα 56,53 δισ. ευρώ είναι χρεόγραφα (στην πλειονότητά τους διάρκειας μεγαλύτερης του ενός έτους) ενώ τα δάνεια φτάνουν τα 260,27 δισ. ευρώ, σχεδόν όλα μακροπρόθεσμου ορίζοντα.
Το α’ τρίμηνο εφέτος καταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,074 δισ. ευρώ, από 466 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Όπως επισημαίνει η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αυτό πλεόνασμα διαφέρει από εκείνο που καθορίζεται με βάση το μνημόνιο, καθώς στο δεύτερο μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά από ό,τι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των τριμηνιαίων μη χρηματοοικονομικών λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που αντιμετωπίζονται διαφορετικά στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής περιλαμβάνουν τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, τις δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης τα οποία προέρχονται από την κατοχή ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια.