Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

Τι πρέπει να προσέξουμε ενόψει χειμερινών εκπτώσεων

Το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ) εξέδωσε ανακοίνωσε με την οποία δίνει οδηγίες προς καταναλωτές επ' ευκαιρία της διενέργειας των χειμερινών εκπτώσεων που θα αρχίσουν την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου.


Το ΕΛΚΕΚΑ ενημερώνει τους καταναλωτές πριν βγουν για ψώνια να σκεφτούν τις πραγματικές ανάγκες τους και μην πέφτουν θύματα της υπερκατανάλωσης.

Επίσης, επισημαίνει ότι οι αγορές δεν πρέπει να γίνονται με την λογική του φθηνού εάν δεν το προϊόν δεν κρίνεται απαραίτητο από τον καταναλωτή. Όπως αναφέρει το ΕΛΚΕΚΑ, σε αυτή την περίπτωση, η αγορά είναι περιττή και οι καταναλωτές δεν έχουν κανένα κέρδος.

Επιπλέον, προειδοποιεί το καταναλωτικό κοινό να μην επηρεάζεται από την διαφήμιση. "Η ωραιοποιημένη εικόνα των προϊόντων δεν σημαίνει ότι ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα" υπογραμμίζει το ΕΛΚΕΚΑ.

Σημαντικό ρόλο σύμφωνα με το ΕΛΚΕΚΑ διαδραματίζει την περίοδο των εκπτώσεων η έρευνα αγοράς. Όπως τονίζεται, οι καταναλωτές πρέπει να συγκρίνουν τιμές για να επιλέξουν σωστά.

Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής αγοράσει ελαττωματικά προϊόντα, το ΕΛΚΕΚΑ συμβουλεύει να επιστραφούν αμέσως και να αντικατασταθούν με άλλα. Εάν κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν, προτείνει στους καταναλωτές να πάρουν πίσω τα χρήματά τους.

Όσο για τους καταστηματάρχες, το ΕΛΚΕΚΑ αναφέρει ότι είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων.

Στην ανακοίνωση, τονίζεται ότι ο έμπορος "μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα".

Παράλληλαλ, "κάθε είδος πρέπει να γράφει δύο τιμές, μία που ίσχυε πριν την έκπτωση και μία που προκύπτει μετά καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης".

Επιπρόσθετα, το ποσοστό της έκπτωσης "πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι στο συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των καταστημάτων".

Ακόμη, το ΕΛΚΕΚΑ συμβουλεύει το καταναλωτικό κοινό:

- Αγοράζετε εποχιακά είδη, μην περιμένετε ότι θα έχετε την ευκαιρία να αγοράσετε μία τηλεόραση ή ένα ψυγείο σε καλή τιμή, αντίθετα μπορεί να πετύχετε καλή τιμή σε ρούχα, παπούτσια και είδη της φετινής μόδας.

- Η αγορά προϊόντων με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πρέπει να δίνετε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους που διέπουν αυτή την συναλλαγή.

- Ζητείστε για όλες τις αγορές σας αποδείξεις και μην ξεχνάτε ότι μέρος της ευθύνης έχουν και οι καταναλωτές, εάν στο δρόμο σας γίνει έλεγχος και δεν έχετε απόδειξη, το δε πρόστιμό είναι μεγάλο.

- Αποφύγετε τον συνωστισμό, ανάμεσα στο πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που δεν θέλουν να ξοδέψουν αλλά σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό σας πορτοφόλι.

Για οποιαδήποτε καταγγελία σε περίπτωση πλασματικών εκπτώσεων ή ελαττωματικών προϊόντων απευθυνθείτε στο Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών στο τηλέφωνο: 210 3803116 ή στο 1520.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com