Με πρωτοβουλία της η ΔΕΗ προσφέρει πλέον τη δυνατότητα στους καταναλωτές ώστε να μπορούν να καταχωρούν οι ίδιοι τις ενδείξεις του μετρητή τους προκειμένου όλοι οι λογαριασμοί να εκδίδονται με βάση την πραγματική κατανάλωση και όχι «έναντι» όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
Η ενημέρωση θα γίνεται είτε τηλεφωνικά είτε μέσω Ίντερνετ, ενώ σύμφωνα τη ΔΕΗ, η δυνατότητα αυτή εξυπηρετεί και τις περιπτώσεις που εμποδίζεται η πρόσβαση των καταμετρητών στο "ρολόι" (π.χ. σε κλειστά σπίτια, μονοκατοικίες κλπ.).
Με το υφιστάμενο σύστημα οι λογαριασμοί ηλεκτρικού εκδίδονται ανά δίμηνο αλλά η καταμέτρηση από τους υπαλλήλους της ΔΕΗ γίνεται ανά τετράμηνο. Για το πρώτο δίμηνο εκδίδεται λογαριασμός "έναντι" με βάση την κατανάλωση του αντίστοιχου διμήνου του προηγούμενου έτους και στο δεύτερο, μετά την καταμέτρηση, εκδίδεται ο εκκαθαριστικός λογαριασμός.
Όσοι, λοιπόν, επιθυμούν να τιμολογούνται ανά δίμηνο με βάση την πραγματική τους κατανάλωση, μπορούν να καταχωρούν οι ίδιοι τηλεφωνικά ή μέσω Ίντερνετ την ένδειξη του μετρητή. Το χρονικό διάστημα στο οποίο μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν την καταμέτρηση αναγράφεται στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, πάνω από τον πίνακα με τις ενδείξεις μετρητή. Εκτός από την ένδειξη του μετρητή οι καταναλωτές πρέπει επίσης να γνωρίζουν τον κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής, που αναγράφεται επίσης στο έντυπο του λογαριασμού και να επικοινωνήσουν με το τηλ. 10410 ή να υποβάλουν την ένδειξη ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://www.dei.com.gr/Default.aspx?id=5634&nt=18〈=1, όπου υπάρχουν και οδηγίες για τα σημεία που πρέπει να προσέξει κανείς κατά την καταμέτρηση.
Τέλος. για πολυκατοικίες, όπου υπάρχουν πολλά ρολόγια, ο καταναλωτής πρέπει να επιβεβαιώνεται ότι ο αριθμός παροχής που αναγράφεται στο λογαριασμό του, είναι ο ίδιος με αυτόν στο μεταλλικό ταμπελάκι πάνω στο μετρητή.