Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΙΝΕΜΥ: Οι μικρομεσαίοι έμποροι ρίχνουν τις τιμές- Οι μεγάλοι τις αυξομειώνουν με προσφορές

Οι μικρομεσαίοι έμποροι ένδυσης και υπόδησης έχουν ρίξει τις τιμές και έχουν συρρικνώσει τα περιθώρια κέρδους παρά την αύξηση της φορολογίας και του λειτουργικού κόστους. Αντίθετα, οι μεγάλοι έμποροι παρά την μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και την κάμψη της καταναλωτικής δαπάνης τις αυξομειώνουν με προσφορές




Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει έρευνα που διεξήγαγε το ΙΝΕΜΥ (Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών) με αντικείμενο την εξέλιξη των τιμών στο λιανικό εμπόριο, τους λόγους που συντηρούν την ακρίβεια αλλά και τον βαθμό προσαρμογής των μικρών επιχειρήσεων στη μείωση της ζήτησης.

Ειδικότερα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης (με τζίρο κάτω των 200.000 ευρώ), στο διάστημα 2010-2012 έχουν μειώσει 29,4% τις τιμές στην ένδυση και κατά 22% στην υπόδηση. Συνολικά, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν χαμηλώσει τις τιμές σε ένδυση και υπόδηση κατά 28,2%.
ΙΝΕΜΥ: Οι μικρομεσαίοι έμποροι ρίχνουν τις τιμές- Οι μεγάλοι τις αυξομειώνουν με προσφορές

Οι συντάκτες της έρευνας, υποστηρίζουν ότι η τάση μείωσης των τιμών από τους μικρούς εμπόρους ενισχύεται με δεδομένο το “παζάρι” που γίνεται μεταξύ πελάτη και εμπόρου για την τελική τιμή.

Τρόφιμα

Το ΙΝΕΜΥ επέκτεινε την έρευνά του για την πορεία των τιμών στον κλάδο των τροφίμων και κατέγραψε την αντίδραση των μικρών καταστημάτων της γειτονιάς (ψιλικατζίδικα-mini market). Και εδώ σύμφωνα πάντα με τους συντάκτες της έρευνας, οι μικρομεσαίοι έμποροι προσπαθούν να μειώσουν τις τιμές τους παρά την χαμηλή διαπραγματευτική δύναμή τους, τα μικρά περιθώρια πιστώσεων και την αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ.

Άκρως αποκαλυπτικά όμως είναι και τα συγκεντρωτικά στοιχεία που παρατίθενται για την πορεία των τιμών στο διάστημα 2008-2013

Πορεία αντιστρόφως ανάλογη με τα εισοδήματα των καταναλωτών και την κατανάλωση ακολουθούν οι τιμές στα τρόφιμα τα τελευταία πέντε χρόνια. Διαφορετική είναι η εικόνα για τις τιμές στα είδη ένδυσης και υπόδησης οι οποίες ευθυγραμμίστηκαν σε μεγάλο βαθμό με την οικονομική συγκυρία. Τα παραπάνω προκύπτουν από την έρευνα που διεξήγαγε το ΙΝΕΜΥ (Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών) με αντικείμενο την εξέλιξη των τιμών στο λιανικό εμπόριο, τους λόγους που συντηρούν την ακρίβεια αλλά και τον βαθμό προσαρμογής των μικρών επιχειρήσεων στη μείωση της ζήτησης.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, οι τιμές στα είδη ένδυσης και υπόδησης μειώθηκαν κατά 36,8% το διάστημα 2010-2012 ενώ στον αντίποδα παρά την ένταση και τη διάρκεια της ύφεσης οι τιμές στα τρόφιμα αυξήθηκαν σωρευτικά από το 2008 έως το 2013 κατά 13%.

Ειδικότερα, στον κλάδο των τροφίμων την περίοδο 2008-2013 τις μεγαλύτερες αυξήσεις παρουσίασαν η ζάχαρη, τα αυγά, το ρύζι και οι σοκολάτες ενώ οι χυμοί φρούτων και το αλεύρι δεν σημείωσαν μεγάλες μεταβολές. Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση στην τιμή του ψωμιού, η οποία σωρευτικά φθάνει το 6,76% παρά τη μείωση της κατανάλωσης.

Ενδείξεις αποκλικάκωσης

Ωστόσο, οι συντάκτες της έρευνας επισημαίνουν ότι παρ' όλο που τα δεδομένα δεν επιτρέπουν τη διατύπωση ασφαλών συμπερασμάτων, καταγράφονται ενδείξεις για μείωση των τιμών στα τρόφιμα το πρώτο τρίμηνο του 2013.

Ενδεικτικά, η τιμή στο ρύζι υποχώρησε κατά 2,57%, στο αλεύρι κατά 9,85%, στο ελαιόλαδο κατά 1,24%, στον καφέ κατά 2,64% στους χυμούς φρούτων κατά 8,31% (αναλυτικά στον πίνακα που επισυνάπτεται). Μόνο τα αυγά, εμφάνισαν σημαντική αύξηση τους πρώτους μήνες του 2013 κατά 7,81% ενώ το νωπό-παστεριωμένο γάλα, τα αναψυκτικά και η ζάχαρη σημείωσαν οριακή άνοδο.



 
website counter
friend finderplentyoffish.com