Τα smartphones και ιδίως η πλατφόρμα του Apple iOS έχουν αποτελέσει το πεδίο όπου προσπαθούν να κινηθούν πολλές από τις νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) που κάνουν την εμφάνιση τους στη χώρα μας.
Μία από τις πιο πρόσφατες αλλά και ενδιαφέρουσες προσπάθειες είναι το Qrator, μία νέα, δωρεάν εφαρμογή για iPhone που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα είδος υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης (social network). Η διαφοροποίηση έγκειται στο ότι οι χρήστες μπορούν να πουν μία ιστορία, μοιραζόμενοι τις εμπειρίες τους, συλλέγοντας φωτογραφίες ή και μουσική από τα μέρη στα οποία βρίσκονται.
Η ομάδα
Tο κύριο μέρος του σχεδιασμού και της ανάπτυξης του λογισμικού της εφαρμογής έχει πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, από ένα νέο start up, η ομάδα του οποίου απαρτίζεται από 10 μέλη. Ο ιδρυτής του είναι ο Νικόλας Ιωαννίδης, επιχειρηματίας στο χώρο του τουρισμού και της εστίασης.
Έπειτα από μια περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας, σήμερα βρίσκεται στον πρώτο γύρο χρηματοδότησης κάνοντας παράλληλα τα πρώτα βήματα στη χώρα μας, ενώ σύντομα θα απευθυνθεί και στο εξωτερικό.
Πως λειτουργεί
Το Qrator απευθύνεται σε ανθρώπους με ποικίλα ενδιαφέροντα, όπως η μόδα, η μουσική, η τέχνη, το φαγητό, τα ταξίδια, το ντιζάιν, τα σπορ, και μπορεί να αποτελέσει πλατφόρμα για την ανάδειξή τους.
Οι εμπειρίες που αναρτώνται στο Qrator αποτελούν κάτι περισσότερο από ένα άλμπουμ ή ένα στατικό κολάζ φωτογραφιών. Πρόκειται για διαδραστικούς πίνακες περιεχομένου (moodboards), όπου ο καθένας έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί και να αλληλεπιδράσει, βλέποντας φωτογραφίες, ακούγoντας μουσική ή αφήνοντας σχόλια. Η κάθε εμπειρία, επιπλέον, διαθέτει τη δική της σελίδα στο web, ώστε οι χρήστες να μπορούν να τη μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook και twitter.
Οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν, για παράδειγμα, να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους από ένα ταξίδι, από την έξοδό τους σε ένα εστιατόριο ή από ένα ξενοδοχείο στο οποίο έμειναν, από μέρη που επισκέπτονται, από εκδηλώσεις που παρακολουθούν, όπως συναυλίες ή άλλα event, αλλά και από στιγμές της καθημερινότητας.
Επίσης, τους δίδεται η δυνατότητα να καταχωρήσουν τις εμπειρίες τους σε συλλογές που δημιουργούν οι ίδιοι, τα λεγόμενα Qrations. Ένα Qration θα μπορούσε να είναι «Τα αγαπημένα μου εστιατόρια στην Αθήνα» ή «Οι διακοπές μου». Μάλιστα, οι εμπειρίες των χρηστών καταχωρούνται αυτομάτως και ανά τοποθεσία (location). Έτσι, κάθε τοποθεσία αποκτά τη δική της σελίδα, την οποία οι χρήστες μπορούν να ακολουθήσουν μέσω της λειτουργίας “Follow places”, παρακολουθώντας, κατ' αυτόν τον τρόπο, όλες τις αναρτήσεις των χρηστών του δικτύου με τη συγκεκριμένη γεωγραφική αναφορά.