Η Διεθνής Διαφάνεια Ελλάδας δημιουργεί την ανεξάρτητη τηλεφωνική γραμμή 10190 για καταγγελίες πολιτών σχετικά με υποθέσεις διαφθοράς. Λειτουργεί τη Δευτέρα και την Παρασκευή 3-7 μμ και την Τετάρτη 10 πμ- 2 μμ. Καταγγελίες γίνονται, επίσης, μέσω της ιστοσελίδας http://www.transparency.gr/diafaneiatora.
Η τηλεφωνική γραμμή με τίτλο «Διαφάνεια τώρα!» λειτουργεί με την υποστήριξη της ομάδας νομικών της Διεθνούς Διαφάνειας και τη βοήθεια εκπαιδευμένων εθελοντών. Οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στην υπηρεσία για περιστατικά διαφθοράς και να λαμβάνουν βοήθεια και καθοδήγηση για το τί πρέπει να κάνουν, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η καταγγελία τους.
Εάν η καταγγελία έχει γίνει χωρίς αποτέλεσμα, η «Διεθνής Διαφάνεια» κάνει γραπτή παρέμβαση στη δημόσια υπηρεσία που θα έπρεπε να εξετάσει το θέμα, πιέζοντας για την κινητοποίηση του ελεγκτικού μηχανισμού. Ο νομικός σύμβουλος της οργάνωσης, Βασίλης Σωτηρόπουλος εξήγησε ότι η Διεθνής Διαφάνεια Ελλάδας έχει ζητήσει από την κυβέρνηση τη δημιουργία αποτελεσματικού νομικού πλαισίου για την προστασία των ατόμων που καταγγέλλουν περιστατικά διαφθοράς (whistleblowers).
Η ομάδα νομικών της Διεθνούς Διαφάνειας επεξεργάζεται τις καταγγελίες και εντοπίζει τα ευάλωτα σημεία, που ευνοούν φαινόμενα διαφθοράς, ενώ παράλληλα διατυπώνει και προωθεί προτάσεις για τη βελτίωση θεσμών σε εθνικό επίπεδο.
Η υπηρεσία παροχής ενημέρωσης και υποστήριξης σε θύματα διαφθοράς ξεκίνησε να λειτουργεί το 2003 στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, τη Ρουμανία και την ΠΓΔΜ. Σήμερα λειτουργούν 90 αντίστοιχες υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, στις οποίες έχουν απευθυνθεί περισσότεροι από 140.000 πολίτες.
Η υπηρεσία υλοποιείται στην Ελλάδα με την οικονομική υποστήριξη του προγράμματος Πρόληψης και Καταπολέμησης του Εγκλήματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.