«Βουτιά» σημείωσε την περσινή χρονιά ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων λόγω κάμψης της αγοραστικής δύναμης και μείωσης των τιμών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 12,4% και διαμορφώθηκαν στα 19,5 δισεκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έναντι 22,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2011.
Η μείωση αυτή αντιστοιχεί στο ποσό των 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ και είναι η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα. Μείωση παρουσιάζουν οι πωλήσεις και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες περιορίσθηκαν σε 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε 10,1 δισεκατομμύρια ευρώ, εμφανίζοντας κάμψη 5%, σύμφωνα με την επεξεργασία 65 ισολογισμών και οικονομικών αναφορών από το ΙΕΛΚΑ και στοιχεία της Nielsen.
Αυτή η μικρότερη συγκριτικά μείωση σε σχέση με το σύνολο της αγοράς, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, εξηγείται από την ανάπτυξη του δικτύου των αλυσίδων (μέσω εξαγορών ή οργανικής ανάπτυξης), μέσω οικονομιών κλίμακας λόγω της οργάνωσής του και στρατηγικών ανταπόκρισης στην κρίση (π.χ. περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συνεχείς προσφορές κ.λπ.).
Είναι επίσης σαφές ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τις αγορές προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλότερες τιμές σε σχέση με άλλα σημεία πώλησης, αλλά και τις συνεχείς προσφορές που παρέχουν. Να σημειωθεί τέλος ότι μείωση παρουσίασαν συνολικά στην Ευρώπη οι πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων.