Τη δημιουργία εμπορευματικού hub στη Θεσσαλονίκη έχει δρομολογήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά φορτίων στη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία, με προοπτική μελλοντικής διείσδυσης στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, μέχρι τις χώρες της Βαλτικής και τη Ρωσία.
Όπως τόνισε από τη Θεσσαλονίκη ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Α. Ζηλιασκόπουλος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη βρίσκεται σε συνομιλίες με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος για την επέκταση της συνεργασίας, που άρχισε με τον ΣΕΒ και αφορά στη δρομολόγηση καθημερινής εμπορευματικής αμαξοστοιχίας από το Ικόνιο (Πειραιάς) - Θριάσιο - Σίνδο - Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και ΟΛΘ.
Το συγκεκριμένο τρένο από τον Πειραιά έχουν συμφωνήσει να το χρησιμοποιούν 26 μεγάλες εταιρείες-μέλη του ΣΕΒ, φορτία των ΕΛΤΑ κ.ά.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να φτάσει σε όλη την Ευρώπη, να στέλνει 20-30 τρένα της καθημερινά, εάν η εταιρεία από ΔΕΚΟ περάσει στον ευέλικτο ιδιωτικό τομέα», πρόσθεσε ο ίδιος, και σημείωσε πως τους επόμενους έξι μήνες θα δρομολογηθεί τακτικό cargo τρένο από Θεσσαλονίκη σε Αλεξανδρούπολη, σε εβδομαδιαία βάση.
Αυτό το δρομολόγιο, σε συνεννόηση με τους τουρκικούς σιδηρόδρομους θα φτάνει μέχρι τον σταθμό του Πυθίου και από εκεί μέχρι την Κωνσταντινούπολη.
Ανταγωνιστικά κόστη
Από το βήμα του συνεδρίου Export Summit II- IATTO Forum, ο κ. Ζηλιασκόπουλος τόνισε πως η εταιρεία «βγαίνει ανταγωνιστικά στην αγορά, προσφέροντας αρχικά χαμηλότερα κόστη κατά 20% απ' ό,τι οι εταιρείες οδικών μεταφορών. Στόχος μας είναι οι τιμές να φτάσουν να είναι χαμηλότερες κατά 50%, κάτι που θα επιτευχθεί με την προσέλκυση μεγαλυτέρων φορτίων και την ολοκλήρωση, μέχρι το τέλος του 2014, της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Αθήνα-Τιθορέα και όλου του άξονα μέχρι και το 2017».
Για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιζητεί τη συνεργασία με εταιρείες οδικών μεταφορών και ήδη έχει ζητήσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το κομμάτι της υπηρεσίας, που αφορά στη μεταφορά φορτίων από τον σταθμό ως τον πελάτη και το αντίστροφο.
«Στόχος μας είναι η δημιουργία και παροχή σύγχρονων ηλεκτρονικών εμπορευματικών μεταφορών, που θα καλύπτουν από container μέχρι και παλέτες. Εμείς δημιουργούμε το hub για εμπορεύματα στη Θεσσαλονίκη και ο επενδυτής, αφού ο διαγωνισμός πώλησης βρίσκεται σε εξέλιξη, θεωρώ ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες ευκαιρίες που υπάρχουν για να δημιουργήσει ένα ακόμη hub στην Κεντρική Ευρώπη, ενώ ακόμη ένα κέντρο θα μπορούσε να δημιουργηθεί στα Βαλκάνια», κατέληξε ο ίδιος.