Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

ΙΧ: Μεγάλες αλλαγές στα μεταχειρισμένα εισαγόμενα

Στα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν τις 15 Μαρτίου του 2010 σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος δεν επιβάλλεται Φόρος Πολυτελείας κατά την εισαγωγή τους. Αυτή είναι μεγάλη αλλαγή που προκύπτει από την τροπολογία για τον νέο τρόπο φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ.. Αν η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους είναι μεταγενέστερη και η αξία τους, μετά τις απομειώσεις, είναι υψηλότερη των 20.000 ευρώ, τότε ο συγκεκριμένος φόρος επιβάλλεται κανονικά. Εν τω μεταξύ, αλλάζει επίσης και ο τρόπος απομείωσης της αξίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς δεν θα λαμβάνεται υπόψη το τιμολόγιο αγοράς από τον πωλητή - ιδιοκτήτη του άλλου κράτους - μέλους, αλλά η εργοστασιακή αξία που έχει καταθέσει ο εγχώριος εισαγωγέας του αντίστοιχου και πανομοιότυπου καινούργιου μοντέλου σε συνδυασμό με τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Απομείωση Μέχρι σήμερα η αξία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ απομειώνονταν εξαιτίας της παλαιότητας ανά μήνα ξεκινώντας από 1,3% για κάθε μήνα τον πρώτο χρόνο, 0,7% τον μήνα για το δεύτερο έτος, 0,5% τον μήνα για το τρίτο έτος και ανέρχονταν σε μόλις 0,1% τον μήνα αν πρόκειται για ΙΧ ηλικίας 15 ετών. Αντίστοιχα τα διανυθέντα χιλιόμετρα απομείωναν επίσης περαιτέρω την αξία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. σε ποσοστό 5% επί των διανυθέντων χλμ. δια 1.500. Με την τροπολογία οι απομειώσεις λόγω παλαιότητας θα υπολογίζονται ανά εξάμηνο και έτος και όχι ανά μήνα, ενώ τα διανυθέντα χιλιόμετρα θα μειώνουν πολύ περισσότερο την αξία με συντελεστή 0,3 για κάθε επιπλέον 500 χλμ., πέραν του μέσου όρου των 15.000 χλμ. που ορίζει το υπουργείο. Ωστόσο ο συντελεστής των διανυθέντων χιλιομέτρων δεν μπορεί να απομειώνει την αξία του οχήματος πάνω από το 30%. Συνδυαστικά, με την παλαιότητα ο συντελεστής απομείωσης αυξάνεται στο 95%, από 81% που ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς. Ερχονται αγωγές Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να αλλάξει τόσο γρήγορα τον τρόπο φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων δεν έγινε τυχαία, αλλά μετά από τις καταδικαστικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και ειδικότερα των υποθέσεων C-74/06 και C-402/09. Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, από τη στιγμή που υπάρχει δεδικασμένο στην Ευρωπαϊκή Ενωση, οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης εισαγόμενου μεταχειρισμένου Ι.Χ. με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν από τις 15 Μαρτίου του 2010 μπορεί να προσφύγει στη δικαιοσύνη απαιτώντας την επιστροφή τόσο του Φόρου Πολυτελείας που είχε καταβάλει κατά την εισαγωγή του οχήματός του στην Ελλάδα όσο και για την ορθότερη απομείωση της τιμής του με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Αλλωστε το κράτος αναγκάστηκε να προχωρήσει σε αλλαγές για να αποφύγει την καταβολή υπέρογκων προστίμων και τίποτα περισσότερο. Τελωνείο Επίσης θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον και η εξέλιξη πολλών υποθέσεων που έχει ανοίξει το τελωνείο και ζητά υπέρογκα ποσά αναδρομικά από ιδιώτες και εμπόρους αυτοκινήτων καθώς, όπως επισημαίνουν στις ειδοποιήσεις που αποστέλλουν, το ελληνικό δημόσιο έχει χάσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ από την κάθε μία υπόθεση ξεχωριστά και τα απαιτεί εις το τριπλάσιο. Παράλληλα δεκάδες έμποροι κατηγορούνται για υποτιμολογήσεις και διώκονται, τη στιγμή που το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε πως το ελληνικό κράτος παρανομεί πρώτο. Ανοιξε το Taxis για τα Τέλη Κυκλοφορίας Λειτουργεί από χθες το μεσημέρι η πλατφόρμα του Taxisnet την οποία μπορούν να επισκέπτονται οι ιδιοκτήτες οχημάτων και να τυπώνουν το ειδοποιητήριο καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας για το 2014. Κατόπιν με το ειδοποιητήριο μπορούν να εξοφλούν εφάπαξ το κόστος των Τελών τους στις τράπεζες ή τα ταχυδρομεία το αργότερο μέχρι τις 31/12/2013. Εκτός φυσικά κι αν δοθεί μια μικρή παράταση με το νέο έτος. Σήμερα αναμένεται να ανοίξει και η εφαρμογή σε ό,τι αφορά στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κυβικά εκατοστά. Η εξόφληση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 3 ισόποσες μηνιαίες δόσεις που εκπνέουν στα τέλη κάθε μήνα με εκκίνηση τον Δεκέμβριο και λήξη τον Φεβρουάριο.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com