Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013
ΕΡΕΥΝΑ DELLOITE ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Οι Ελληνες θα ξοδέψουν λιγότερα, πιο πολλά όμως από τους Γερμανούς
Πιο ορθολογικά και με βασικό κριτήριο την τιμή αναμένεται να κάνουν τις αγορές τους τα φετινά Χριστούγεννα οι καταναλωτές σε Ελλάδα και Ευρώπη, λόγω της συρρίκνωσης που έχουν υποστεί τα εισοδήματά τους αλλά και της γενικότερης ανησυχίας για το μέλλον.
Επιπλέον, οι Ελληνες αναμένεται να ξοδέψουν 12,8% λιγότερα χρήματα σε σχέση με πέρυσι για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από έρευνα της Delloite σε δείγμα 17.354 καταναλωτών, σε 18 χώρες, ηλικίας 18-65 ετών, στην οποία παρουσιάζονται οι αγοραστικές τάσεις των Ευρωπαίων για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
Ειδικότερα, οι Ελληνες καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν περίπου 451 ευρώ κατά μέσο όρο, ποσό μειωμένο κατά 12,8% σε σχέση με το περσινό. Ακόμα και έτσι οι Ελληνες θα δαπανήσουν για τις xριστουγεννιάτικες αγορές περισσότερα χρήματα από τους Γερμανούς, οι οποίοι εκτιμάται πως θα διαθέσουν μόλις 399 κατά μέσο όρο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τα 451 ευρώ που θα διαθέσουν οι Έλληνες είναι πάνω από τοn μέσο όρο των χρημάτων που θα ξοδέψουν οι Ευρωπαίοι.
Οι Ελληνες θα ξοδέψουν λιγότερα, πιο πολλά όμως από τους Γερμανούς
Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι κατά μέσο όρο σκοπεύουν να ξοδέψουν 450 ευρώ, ποσό 0,7% μειωμένο σε σχέση με πέρυσι. Προτεραιότητα των καταναλωτών είναι η ανεύρεση ενός χρήσιμου δώρου στην καλύτερη δυνατή τιμή και με αυτά τα δεδομένα το 83% των Ευρωπαίων θα αναζητήσει προϊόντα σε έκπτωση, συγκριτικά με το 65% το 2011. Όσον αφορά στο τι δώρα επιλέγουν οι καταναλωτές, τα βιβλία είναι η προτιμώμενη επιλογή σε 11 από τις 18 χώρες της έρευνας.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το 33% των Ευρωπαίων θα αγοράσει δώρα μέσω του διαδικτύου. Μάλιστα, το 26% των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι έχει ήδη κάνει αγορές μέσω κινητού (χρησιμοποιώντας smartphone ή ταμπλέτα), με την έρευνα να δείχνει ότι αυτό ισχύει για έναν στους τρεις καταναλωτές στη Γερμανία, την Ελβετία, το Λουξεμβούργο και τη Νότια Αφρική. Βασικό πλεονέκτημα του διαδικτύου, όπως λένε οι καταναλωτές, είναι ότι εκεί βρίσκουν πληροφορίες που δεν είναι διαθέσιμες στα καταστήματα, όπως είναι οι κριτικές και τα σχόλια των καταναλωτών για τα προϊόντα, για τις τιμές και για την παράδοση στο σπίτι. Από την άλλη πλευρά, τα κύρια πλεονεκτήματα των φυσικών καταστημάτων εξακολουθούν να είναι η δυνατότητα αλλαγής προϊόντων ακολουθούμενη από τις υπηρεσίες μετά την αγορά και την ασφάλεια των πληρωμών.
Δανεισμός
Περαιτέρω, σύμφωνα με την έρευνα της Delloite, το σύνολο των Ευρωπαίων καταναλωτών παραμένει απρόθυμο να δανειστεί για να χρηματοδοτήσει τις εορταστικές αγορές του, ενώ προτιμά να χρησιμοποιήσει τις αποταμιεύσεις του, καθώς και τους πόντους ανταμοιβής που έχει αποκτήσει (το 24% σχεδιάζει να ενεργήσει με αυτόν τον τρόπο φέτος).
Είναι πραγματικά κάπως ανήσυχοι για το μέλλον και θα μπορούσαν να μειώσουν τις εορταστικές δαπάνες ακόμη περισσότερο τις ερχόμενες εβδομάδες, ιδιαιτέρως αν η οικονομία διατηρήσει τη φθίνουσα πορεία της. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα αρκετοί καταναλωτές (ποσοστό 45%) οι οποίοι είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για να αισθανθούν το εορταστικό κλίμα και να ξεχάσουν τα οικονομικά προβλήματα.