Στο 1 δισ. ευρώ ανέρχεται η αξία των 1.000 λιμενικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα, όπως σημείωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο πλαίσιο διάσκεψης για τη νησιωτικότητα που πραγματοποιήθηκε στο Ιδρυμα Ευγενίδου, επισημαίνοντας παράλληλα, -αναφορικά με τον νέο νόμο για τα σκάφη αναψυχής- πως «στόχος μας είναι να γεμίσουμε τις θάλασσες με ελληνικές σημαίες και να προσελκύσουμε περισσότερα σκάφη της Ευρώπης και άλλων χωρών σε μας.
Να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να τονωθούν τα νησιά μας». Όσον αφορά την αγορά της ακτοπλοΐας, επεσήμανε τις δράσεις που έχει αναλάβει το υπουργείο, εστιάζοντας στη μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω της χρήσης LNG στα πλοία της ακτοπλοΐας, στην αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, αξιολογώντας τη χρησιμότητα όλων των επιδοτούμενων γραμμών, οι οποίες εξυπηρετούνται με Συμβάσεις Ανάθεσης ΔΥ και οι οποίες αφορούν μικρό κοινό».
Ταυτόχρονα, από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος έκανε ιδιαίτερη μνεία στα υδατοδρόμια, καθώς όπως υπογράμμισε «τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι ενθαρρυντικά και σύντομα αναμένεται να εκδοθούν οι τρεις πρώτες άδειες λειτουργίας υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Βόλο και Λαύριο και σημειώνει ότι το ενδιαφέρον πολλαπλασιάζεται: Κέρκυρα, Παξοί και Διαπόντιοι Νήσοι, Ηράκλειο, Ζάκυνθος, Πάτρα, Λευκάδα, Μήλος, Σκύρος, Κρήτη, Βεγορίτιδα, Σκιάθος, Κατερίνη, Χαλκιδική και Θεσσαλονίκη είναι μόνο λίγες από τις ενδιαφερόμενες περιοχές». Επεσήμανε, επιπρόσθετα, ότι το υπουργείο του καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια στο έργο για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας σε μη αστικές περιοχές, ενώ προχωρά κανονικά η ανάπτυξη ενός εθνικού δικτύου με σημεία πρόσβασης σε wi-fi, προκειμένου οι πολίτες και οι τουρίστες να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε σημεία δημόσιου ενδιαφέροντος.
Γαλάζια ανάπτυξη
Η επίτροπος της Ε.Ε., Μαρία Δαμανάκη ανέφερε ότι η γεωγραφική κατανομή και απόσταση των περισσοτέρων νησιών από το κέντρο δημιουργεί συνθήκες αποκλεισμού, εξάρτησης και απομόνωσης σε διάφορα επίπεδα, επισημαίνοντας ως κύρια πτυχή του προβλήματος, την οικονομική πλευρά που επηρεάζει τη διασυνδεσιμότητα των νησιών. Έμφαση έδωσε η επίτροπος στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και στο «καθεστώς κρατικών ενισχύσεων σε ό,τι αφορά επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας και του περιβάλλοντος στα νησιά, τη στρατηγική για τη Γαλάζια Ανάπτυξη και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Στήριξης».
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ελληνικές σημαίες στις θάλλασες μας
Βασική πολιτική του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι «τα νησιά να φτάσουν σε ένα επίπεδο συγκοινωνιακής, οικονομικής, εφοδιαστικής, ενεργειακής, εκπαιδευτικής, ιατροφαρμακευτικής και πολιτιστικής επάρκειας, για να μπορέσουν να μπουν μέσα σε συνθήκες ανταγωνισμού όπως δήλωσε στη διάσκεψη με θέμα «Νησιωτικότητα: Ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης και θέσεων εργασίας», ο υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες για τη χάραξη ξεκάθαρης νησιωτικής πολιτικής, όπως είναι η απελευθέρωση της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής από τα διοικητικά πάρεργα, η συγκρότηση του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής και η ανάδειξη του θαλάσσιου τουρισμού.
«Στόχος μας με τον νέο νόμο», όπως δήλωσε, είναι «να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες και να προσελκύσουμε περισσότερα σκάφη της Ευρώπης και άλλων χωρών σε μας. Στόχος μας είναι να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να τονωθούν τα νησιά μας».
Μείωση κόστους επιδιώκεται στην ακτοπλοΐα μέσω της χρήσης LNG στα πλοία της
Στόχος είναι να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να τονωθούν τα νησιά
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Στον Πειραιά η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας το 2015
Ο Πειραιάς και το Λιμάνι του θα είναι οι φιλοξενούντες την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας το Μάιο του 2015. Αυτό ανακοινώθηκε και επισήμως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά τη δεύτερη ημέρα των εκδηλώσεων της φετινής Ευρωπαϊκής Ημέρας Ναυτιλίας που έγινε στην πόλη της Βρέμης και το Λιμάνι της, το Bremerhaven. Ο πρόεδρος της τοπικής Βουλής της πόλης της Βρέμης Jens Bohrnsen και ο Γερουσιαστής Πρόεδρος του Λιμένα Bremerhaven Martin Gunthner (το λιμάνι ανήκει στην Περιφέρεια και το Δήμο) παρέδωσαν το διάδημα της Ε.Η.Ν. στον κ. Σταύρο Χατζάκο Γεν. Δ/ντή του ΟΛΠ Α.Ε. ως εκπρόσωπο της οργανωτικής επιτροπής της Πόλης και του Λιμανιού του Πειραιά. Οι πόλεις ? λιμάνια που θα φιλοξενήσουν τις Ε.Η.Ν. 2015-2019 που είναι οι εξής: 2016 - Τούρκου, Φινλανδία, 2017 - Πουλ, Ηνωμένο Βασίλειο, 2018 - Μπουργκάς, Βουλγαρία και το 2019 - Λισαβόνα, Πορτογαλία.
Υπουργική Σύνοδος
Η ανταγωνιστικότητα ενισχύει την ποντοπόρο ναυτιλία
Ένα από τα βασικά σημεία της Διακήρυξης των Αθηνών, που υιοθετήθηκε από τους υπουργούς που είναι αρμόδιοι για θέματα ναυτιλίας, στο πλαίσιο των εργασιών της Άτυπης Υπουργικής Συνόδου των Κρατών Μελών της Ε.Ε. και Κρατών ΕΟΧ, και λειτουργεί υπέρ των ελληνικών συμφερόντων, αφορά την ποντοπόρο ναυτιλία που είναι πρώτη δύναμη παγκοσμίως και είναι η θέσπιση ενιαίων κανόνων για όλα τα Κράτη Μέλη της Ε.Ε. - ΕΟΧ στο πλαίσιο των Διεθνών Οργανισμών του ΙΜO, ώστε να εξασφαλίζονται, σε παγκόσμιο επίπεδο, ίσοι όροι ανταγωνισμού για ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον θαλάσσιες μεταφορές. Με την υιοθέτηση της πολιτικής αυτής θα διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Ε.Ε. στην οποία η Ελλάδα με τα υπό ελληνική σημαία και τα ελληνικών συμφερόντων πλοία είναι η κυρίαρχη δύναμη.