Κυριακή 3 Αυγούστου 2014

Με ρυθμούς 25% αυξάνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο

«Λουκέτο» σε δεκάδες ταχυδρομικές εταιρείες, συρρίκνωση της αγοράς τηλεπικοινωνιών, μείωση επενδύσεων και στους δύο τομείς και εκτόξευση των καταγγελιών για «κακές» ή «ελλιπείς» τηλεπικοινωνιακές ή ταχυδρομικές υπηρεσίες καταγράφει η έκθεση πεπραγμένων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για το 2013.




Τα πρόστιμα που επέβαλε η Επιτροπή σε τηλεπικοινωνιακούς και ταχυδρομικούς παρόχους ξεπέρασαν τα 8,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα με ιλιγγιώδεις ρυθμούς αναπτύχθηκε το 2013 το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας καταγράφοντας αύξηση 25% σε σχέση με το 2012.

Στην έκθεση της ΕΕΤΤ τονίζεται ότι η παρατεταμένη οικονομική κρίση στην Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα τη συνέχιση της μείωσης των εσόδων, των κερδών και των επενδύσεων του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.

Το μέγεθος της ελληνικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς μειώθηκε το 2013 στα 5,4 δισ. ευρώ έναντι 5,92 δισ. ευρώ το 2012, 6,39 δισ. ευρώ το 2011, 6,9 δισ. το 2010, 7,77 δισ. ευρώ το 2009 και 8,22 δισ. ευρώ το 2008.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά τα τελευταία χρόνια εμφανίζει τάσεις συγκέντρωσης, κυρίως λόγω της οικονομικής συγκυρίας, με τον αριθμό των τηλεπικοινωνιακών παροχών να περιορίζεται σε 7 από 10 που ήταν το 2010. Ο αριθμός των σταθερών τηλεφωνικών γραμμών στη χώρα μειώθηκε μεταξύ 2010 και 2013 από 5,3 εκατ. στα 4,7 εκατ. Το μερίδιο του ΟΤΕ στην αγορά πρόσβασης της σταθερής τηλεφωνίας μειώθηκε από 72,7% στο τέλος του 2010 στο 62,4% στο τέλος του 2012 και στο 60,9% στα μέσα του 2013.

Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας, σύμφωνα με στοιχεία του 2013 ανήλθε σε 16,5 εκατ., εκ των οποίων τα 13 εκατ. ήταν ενεργές. Συνολικά, η διείσδυση κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας έφθασε το 115%. Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη Δικτύων Πρόσβασης Νέας Γενιάς, στα τέλη του 2013, η δυνητική κάλυψη υπερέβη το 69% των συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας στη χώρα, μέσω των σχετικών υποδομών σε 187 αστικά κέντρα.

Οι συνδέσεις VDSL ανήλθαν σε 48.878, έναντι 3.165 το 2012. Η διείσδυση της ευρυζωνικότητας ανήλθε σε 25,8% έναντι 23,8% στο τέλος του 201 2 με 2.913.191 συν­δέσεις έναντι 2.689.428 στο τέλος του 2012.

Οσον αφορά την κινητή ευρυζωνικότητα, η κάλυψη σε δίκτυα δεύτερης γενιάς (20) έφθασε στο 99,8% του πληθυσμού, σε δίκτυα τρίτης γενιάς (3G) ξεπέρασε το 98,3% και σε δίκτυα τέταρτης γενιάς [4G] το 55% του πληθυσμού. Σύμφωνα με στοιχεία Δεκεμβρίου 2013, 4.412.039 χρήστες είχαν πρόσβαση μέσω κινητών τηλεφώνων. Τα τέλη τερματισμού μειώθηκαν σχεδόν κατά περίπου 250% στα 1,269 ευρωλεπτά από 4,95 ευρωλεπτά που ήταν το 2012, ενώ περαιτέρω μείωση των τελών στα 1,189 ευρωλεπτά (πτώση κατά 6,3%) ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2014.

Επιτεύχθηκε μείωση 12,5% (αποστολή SΜS) έως 55,6% (χρήση υπηρεσιών δεδομένων) στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Διεθνούς Περιαγωγής.

Αγορά Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Η ύφεση της ελληνικής οικονομίας έχει επηρεάσει σημαντικά τα μεγέθη της ταχυδρομικής αγοράς, τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με στοιχεία του 2012, συνεχίστηκαν οι έντονα πτωτικές τάσεις, που είχαν ξεκινήσει το 2009. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε μείωση κατά 12,5% στο πλήθος των ταχυδρομικών αντικειμένων και πτώση της τάξης του 10,7% στα έσοδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Πιο αναλυτικά, οι επιστολές μειώθηκαν κατά 12,9% (ήτοι 73,5 εκατ. τεμάχια), ενώ μικρότερη ήταν η μείωση στα δέματα κατά 2,6% (ήτοι 0,5 εκατ. τεμάχια). Η πτώση στα έσοδα αποδίδεται στη μείωση αφενός του αριθμού των διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων και αφετέρου των τελικών τιμών/χρεώσεων λόγω του έντονου ανταγωνισμού.

Στο τέλος του 2012, στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνταν 474 αδειοδοτημένες επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 466 ανήκαν στον τομέα των ταχυμεταφορών, ενώ οι υπόλοιπες οκτώ στον τομέα της Καθολικής Υπηρεσίας (ένας ΦΠΚΥ και επτά εταιρίες με Ειδική Άδεια). Ο αριθμός των επιχειρήσεων σημείωσε σημαντική μείωση και 130 εταιρείες με Γενική Άδεια έχουν ήδη διαγραφεί από το Μητρώο ταχυδρομικών επιχειρήσεων με απόφαση της ΕΕΤΤ, λόγω μη συμμόρφωσης με τους όρους της άδειας τους.

Ειδικότερα έως τις 31 Δεκεμβρίου 2013, στο μητρώο της ΕΕΤΤ ήταν εγγεγραμμένες 389 επιχειρήσεις. Εντός του έτους, σε 48 επιχειρήσεις χορηγήθηκε Γενική Άδεια παροχής υπηρεσιών και σε μία Ειδική Άδεια. Στο πλαίσιο του ελεγκτικού της ρόλου, η ΕΕΤΤ διενήργησε 53 ελέγχους σε ταχυδρομικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα πορίσματα των ελέγχων

Στάλθηκαν έξι επιστολές συμμόρφωσης.
Πραγματοποιήθηκαν έξι διαγραφές από διαρκή επιτροπή ακροάσεων.
Μία επιχείρηση κλήθηκε σε ακρόαση.
Ενας πάροχος κατέθεσε αίτημα διαγραφής.
Επίσης το 2013, 202 ταχυδρομικές επιχειρήσεις κλήθηκαν σε ακρόαση προς διερεύνηση της συμμόρφωσης τους με το υφιστάμενο κανονιστικό ταχυδρομικό πλαίσιο και το πλαίσιο ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα 200 επιχειρήσεις κλήθηκαν σε ακρόαση για θέματα αδειοδότησης, εκ των οποίων σε 57 έγινε σύσταση, 12 απαλλάχθηκαν, 130 διεγράφησαν, ενώ μία περιλαμβάνεται στην κατηγορία επιβολής λοιπών κυρώσεων.

το 2013
ΑΥΞΗΣΗ ΦΟΡΗΤΟΤΗΤΑΣ

Στη διάρκεια του 2013, η φορητότητα αριθμών παρουσίασε αύξηση κατά 18,6% περίπου σε σχέση με το 2012. Αναλυτικότερα, από τους 1.169.445 συνο­λικά μεταφερθέντες αριθμούς, οι 580.077 αφορούσαν αριθμούς σταθερής τηλεφωνίας (αύξηση κατά 10,2% σε σχέση με το 2012) και 589.368 αφορούσαν αριθμούς κινητής τηλεφωνίας (αύξηση κατά 28,1% σε σχέση με το 2012). Παράλληλα, μέχρι το τέλος του 2013, είχαν μεταφερθεί συνολικά 7.437.526 αριθμοί σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Ρυθμούς ανάπτυξης 25% σε σχέση με το 2012 παρουσίασε το 9μηνο του 2013 το ηλεκτρονικό εμπόριο στην χώρα μας που αποτελεί πλέον σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Με την αυξανόμενη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη ζωή των καταναλωτών, ο ρόλος της ταχυδρομικής επιχείρησης ενισχύεται. Οι μεγάλες επιχειρήσεις, με στόχο την αύξηση του μεριδίου τους, έχουν επιτύχει, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, να αυτοματοποιήσουν μεγάλο μέρος των διαδικασιών τους και να προσφέρουν νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας στους καταναλωτές.

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ

Κατά τη διάρκεια του 2013, ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών κατέγραψε και διαχειρίστηκε 12.015 γραπτές καταγγελίες (έναντι 9.947 το προηγούμενο έτος, αύξηση δηλαδή κατά 20,79%), εκ των οποίων το 84,6% αφορούσε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, σταθερής τηλεφωνίας ή διαδικτύου, το 10,5% θέματα του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων, το 1,6% ταχυδρομικές υπηρεσίες και το 3,3% θέματα γενικής ενημέρωσης. Στην αγορά ηλεκτρονικών επικοινωνιών το 2013 τα καταγεγραμμένα αιτήματα/καταγγελίες σημείωσαν ανοδική τάση, με το μέσο μηνιαίο αριθμό να ανέρχεται σε 1.001 από 829 το 2012.

Το 2013, το 35,53% των καταγγελιών για υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών αφορούσε θέματα Τοπικού Βρόχου (π.χ. βλάβες, ακυρώσεις σύνδεσης, αμφισβητήσεις χρεώσεων, ελλιπή εξυπηρέτηση συνδρομητών, αυθαίρετες ενεργοποιήσεις συνδέσεων, χρεώσεις από Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης, απορρίψεις αιτημάτων φορητότητας, κ.ά.) και περίπου το 25,12% σχετιζόταν με θέματα σταθερής τηλεφωνίας (π.χ. βλάβες, αμφισβήτηση λογαριασμών, καθυστέρηση ενεργοποίησης, ακυρώσεις). Από το σύνολο των καταγγελιών, μεγάλος αριθμός αφορούσε απορρίψεις αιτημάτων φορητότητας από τους παρόχους (19,31%), αμφισβητήσεις χρεώσεων (23,13%) και βλάβες (11,1 7%). Αναφορικά με το φάσμα ραδιοσυχνοτήτων, καταγράφηκαν 1.291 γραπτές καταγγελίες για ραδιοτηλεοπτικά ζητήματα και κατασκευές κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

Στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών, η ΕΕΤΤ έλαβε 203 γραπτά αιτήματα/καταγγελίες, εκ των οποίων το 71,92% αφορούσε προβλήματα στην παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας (όπως καθυστέρηση επίδοσης αντικειμένων, προβλήματα διανομής, πλημμελή εξυπηρέτηση, απώλεια ή ζημία ταχυδρομικών αντικειμένων). Το ποσοστό ικανοποίησης των καταναλωτών από την τηλεφωνική εξυπηρέτηση το 2013 ξεπέρασε το 99,95%, έναντι 98,75% το προηγούμενο έτος. Ο χρόνος διαχείρισης των έγγραφων καταγγελιών που δέχεται η ΕΕΤΤ ήταν 8,39 εργάσιμες ημέρες, έναντι 4,51 εργάσιμων ημερών το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω του αυξημένου κατά 20,79% όγκου έγγραφων καταγγελιών που δέχτηκε το 2013. Το ποσοστό καταγγελιών, που απαντήθηκαν προς όφελος του καταναλωτή, των οποίων η επεξεργασία έχει ολοκληρωθεί από την ΕΕΤΤ ήταν 30,79% έναντι 45,57% το προηγούμενο έτος.

Σημειώνεται επίσης, ότι στο πλαίσιο άσκησης των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων της, η ΕΕΤΤ επιβάλλει πρόστιμα σε παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών που παραβιάζουν τις σχετικές υποχρεώσεις τους, τα οποία είτε καταβάλ­λονται απευθείας από τους υπόχρεους στην ΕΕΤΤ, είτε εισπράττονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Ειδικότερα, το συνολικό ποσό που έχει εισπράξει η ΕΕΤΤ, από το 2006 έως σήμερα, ως απόρροια της επιβολής προστίμων, είναι 99.881.659,45 ευρώ. Για το 2013 η ΕΕΤΤ επέβαλε πρόστιμα ύψους 8,6 εκατ. ευρώ.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com