Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Πώς θα δούμε από το smartphone τα εκλογικά αποτελέσματα

Τεχνολογικά αναβαθμισμένη θα είναι η παρουσίαση των αποτελεσμάτων των βουλευτικών εκλογών της Κυριακής καθώς φέτος θα υπάρχει η δυνατότητα για ταχύτερη ενημέρωσης της πορείας των σταυροδοσίας σε όλες τις περιφέρειες, ενώ επιπλέον θα είναι πιο εύχρηστη η παρακολούθηση των εκλογικών αποτελεσμάτων από το smartphone ή το tablet.



Το έργο της συνολικής διαχείρισης του έργου της συγκέντρωσης και μετάδοσης των εκλογικών αποτελεσμάτων για λογαριασμό του υπουργείου Εσωτερικών έχει και σε αυτές τις εκλογές η SingularLogic. Πρακτικά, η συγκεκριμένη εταιρεία είναι υπεύθυνη για το συγκεκριμένο έργο από το 1981 και στόχος της διοίκησης είναι σε κάθε εκλογική διαδικασία να ενσωματώνει νέες δυνατότητες με στόχο, κυρίως, να επιταχύνει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Όπως σημειώνει ο Μιχάλης Καριώτογλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της SingularLogic, η πρώτη ασφαλής εκτίμηση για το τελικό αποτέλεσμα θα δοθεί μεταξύ 9.30 μ.μ. και 10.00 μ.μ. «Η μόνη επιφύλαξη θα αφορά την περίπτωση που υπάρχει κάποιο κόμμα το οποίο θα βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο του 3%», τονίζει ο κ. Καριώτογλου.

Η δυνατότητα για εκτίμηση περίπου 2,5 ώρες μετά το πέρας της ψηφοφορίας οφείλεται στη χρήση του συστήματος ασφαλούς μετάδοσης (SRT), όπου οι αντιπρόσωποι 4.815 εκλογικών τμημάτων (σ.σ. 25% του συνολικού αριθμού, που ανέρχεται στα 19.500) χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα για να στείλουν άμεσα τα αποτελέσματα. Το δείγμα αυτό, το οποίο προέρχεται από όλες τις εκλογικές περιφέρειες καθώς και από τους πέντε μεγαλύτερους δήμους της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιάς, Πάτρα και Ηράκλειο), είναι εκείνο πάνω στο οποίο βασίζεται η εκτίμηση.

Smartphones
Μία άλλη διαφορά σε σχέση με προηγούμενες αναμετρήσεις είναι ότι θα είναι πολύ βελτιωμένη η εμπειρία για όσους χρησιμοποιούν smartphones ή tablets για να παρακολουθούν την πορεία των αποτελεσμάτων από την επίσημη ιστοσελίδα που βρίσκεται στη διεύθυνση http://ekloges.ypes.gr. «Το περιεχόμενο της σελίδας προσαρμόζεται αυτόματα στο μέγεθος της οθόνης της φορητής συσκευής που χρησιμοποιεί ο πολίτης», επισημαίνει ο κ. Καριώτογλου, προσθέτοντας ότι η ανανέωση των αποτελεσμάτων στο σύνολο της επικράτεις στην ιστοσελίδα θα γίνεται φέτος -και για πρώτη φορά- ανά λεπτό.

Σταυροδοσία
Μία μεγάλη αλλαγή είναι φέτος ότι -για πρώτη φορά- η SingularLogic έχει αναλάβει την υποστήριξη σε όλες τις περιφέρειες για τη συγκέντρωση των σταυρών προτίμησης. Η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα κεντρικό σύστημα -προσβάσιμο μέσω του Web- που επιτρέπει σε όλες τις περιφέρειες να στέλνουν πολύ γρήγορα τα αποτελέσματα της σταυροδοσίας. Κάτι που πρακτικά σημαίνει, όπως δηλώνει ο κ. Καριώτογλου, ότι το αργότερο την Τρίτη (27/1) το πρωί θα υπάρχει σαφής εικόνας για το ποιοι θα απαρτίζουν την επόμενη Βουλή.

Το μέλλον στα tablets
Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η διαδικασία, ειδικά όσον αφορά στους σταυρούς, είναι εφικτό να επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο. «Είχαμε σχεδιάσει να υλοποιήσουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα χρήσης tablets για συγκέντρωση των εκλογικών αποτελεσμάτων», αποκαλύπτει ο επικεφαλής της SingularLogic. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα κινητά τηλέφωνα του SRT θα αντικαθίσταντο από tablets, τα οποία λόγω της μεγαλύτερης οθόνης επιτρέπουν στον δικαστικό αντιπρόσωπο να σημειώσει -και να στείλει- και τα αποτελέσματα της σταυροδοσίας. Το πιλοτικό θα «έτρεχε» σε μία περιφέρεια αλλά το πρόωρο των εκλογών δεν έκανε χρονικά εφικτό να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη προσπάθεια.

Σύμφωνα με τον κ. Καριώτογλου, σε περίπτωση που όλα τα εκλογικά τμήματα προμηθευτούν tablets τότε η συγκέντρωση των αποτελεσμάτων θα επιταχυνόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ το αρχικό κόστος της επένδυσης για την απόκτηση των tablets θα μπορούσε να αποσβεσθεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Οι εκλογές του Διαδικτύου
Λίγα φυλλάδια πολύ... Facebook & Twitter

H χρήση του Internet και των social media ήταν πιο έντονη από κάθε άλλη αφορά

Εκλογές του Διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι οι βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, καθώς η χρήση του Internet και των social media ήταν πιο έντονη από κάθε άλλη αφορά.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι αφίσες στους δρόμους και οι υπαίθριες διαφημίσεις ήταν σχετικά περιορισμένες, ενώ πάρα πολλοί υποψήφιοι προτίμησαν αντί για φυλλάδια να κάνουν διαφήμιση μέσω του Facebook κατά κύριο λόγο. Επίσης, είναι εντυπωσιακό ότι όλα τα κόμματα χρησιμοποίησαν τα Google Ads, τη διαφημιστική πλατφόρμα της Google, για να διαφημιστούν, ενώ γενικότερα ήταν πολλές οι online διαφημίσεις των πολιτικών κομμάτων.

Παράλληλα, οι πολιτικές συζητήσεις ήταν έντονες τόσο στο Facebook όσο και στο Twitter, τα δύο πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα όσον αφορά τις πολιτικές αντιπαραθέσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εξειδικευμένες υπηρεσίας Monitor της εταιρείας Sidebar (http://monitor.sidebar.gr), σε επίπεδο κομμάτων τις περισσότερες αναφορές στα ελληνικά social media, από τις αρχές του έτους μέχρι την περασμένη Τετάρτη 21/1/2015, είχε ο ΣΥΡΙΖΑ με σημαντική διαφορά σε σχέση με τη ΝΔ (341.518 έναντι 194.215). Στην τρίτη θέση ήταν το ΠΑΣΟΚ, ακολουθεί το Ποτάμι και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες.

Η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, καθώς ο Αντώνης Σαμαράς «προηγείται» του Αλέξη Τσίπρα (205.175 έναντι 156.063), με τον Γ. Παπανδρέου να είναι σχετικά κοντά με 126.278 αναφορές. Βέβαια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι δεν είναι εφικτό να διαχωριστεί πόσες από τις αναφορές είναι θετικές ή αρνητικές, ενώ η τρίτη θέση του κ. Παπανδρέου είναι μάλλον αναμενόμενη λόγω της ανακοίνωσης στις αρχές Ιανουαρίου του ΚΙΔΗΣΟ, που είχε ως αποτέλεσμα να «ανάψουν» οι πολιτικές συζητήσεις με posts και tweets.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com