Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

Εγκαταλείπουν την Ελλάδα και οι εφοπλιστές

Ετοιμοι να «ανακρούσουν πρύμνα» από την Ελλάδα και να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό δηλώνουν κορυφαία ονόματα του εφοπλιστικού κόσμου.



Ήδη δύο από αυτά φέρονται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, να έχουν λάβει την απόφαση να μεταφέρουν τα γραφεία και την έδρα των ναυτιλιακών τους σε ξένη χώρα, όπου το επιχειρηματικό και φορολογικό περιβάλλον είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό και κυρίως πολύ πιο σταθερό.

Η ραγδαία επιδείνωση του οικονομικού κλίματος και κυρίως ο διάχυτος φόβος για «ξαφνικό θάνατο» της ελληνικής οικονομίας αναγκάζουν ακόμη και την κατά τεκμήριο ισχυρότερη επιχειρηματική ομάδα να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο αποχώρησης, προκειμένου να αποφύγει τα χειρότερα. Η αδυναμία της κυβέρνησης να «κλείσει» τη συμφωνία χρηματοδότησης με τους πιστωτές εντείνει την αβεβαιότητα και πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες ενός «ατυχήματος», το οποίο είναι βέβαιο ότι θα πλήξει ανεπανόρθωτα τη χώρα.

Τα «αχαρτογράφητα νερά», στα οποία θα βρεθεί ξαφνικά το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου στην περίπτωση ενός «Grexit», προβληματίζουν έντονα τους εφοπλιστές, οι οποίοι δεν παύουν να ανησυχούν για τις συνέπειες που θα έχει στις εργασίες τους, παρότι η δραστηριότητά τους δεν επηρεάζεται άμεσα από την πορεία της εθνικής οικονομίας. Δεν είναι τυχαίο πως στην περίοδο της κρίσης και παρά την κάμψη του ελληνικού ΑΕΠ, οι Έλληνες εφοπλιστές διεύρυναν την παρούσια τους στον κλάδο της παγκόσμιας ναυτιλίας και ενίσχυσαν τον στόλο τους με νέα πλοία.

Casus belli η φορολογία
Μείζον ζήτημα για τον κλάδο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως και casus belli, αποτελεί η φορολογία. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι εφοπλιστές που δηλώνουν ανοικτά πως εάν αλλάξει το φορολογικό καθεστώς για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα λάβουν δραστικά μέτρα. «Aν αλλάξει το φορολογικό καθεστώς, είτε θα περιορίσουμε τη δραστηριότητά μας ή θα πάρουμε τα πλοία μας και θα τα μεταφέρουμε σε έδρες με ευνοϊκότερο φορολογικό σύστημα», λένε χαρακτηριστικά.

Την αντίθεση του εφοπλιστικού κόσμου σε οποιαδήποτε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου εξέφρασε πρόσφατα και ο Θ. Βενιάμης, τονίζοντας την ανάγκη να γίνει πλήρως σεβαστό από τη νέα κυβέρνηση, προκειμένου -όπως είπε- «να συνεχίσει να δραστηριοποιείται με τις αξιοθαύμαστες επιδόσεις που επιδεικνύει, προσφέροντας στην Ελλάδα το ύψιστο προνόμιο να κατέχει την πρώτη ναυτιλία διεθνώς». «Θα ήταν εκτός λογικής αλλά και έννομης τάξης, να απεμπολήσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο που η ίδια η πολιτεία από το 1975 έκρινε αναγκαίο και θεμιτό να υιοθετήσει για τη ναυτιλία, και στην πορεία να το διατηρήσει, προκειμένου να την προσελκύσει πίσω στα πάτρια εδάφη, προσφέροντας την απαιτούμενη πολιτική σταθερότητα και νομική βεβαιότητα», σημείωσε και τόνισε ότι «ανάλογα καθεστώτα απολαμβάνουν όλες οι μεγάλες ναυτιλίες από τις κυβερνήσεις τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται στον διεθνή σκληρό ανταγωνισμό».

H συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας στην εθνική οικονομία...

υπερέβη το 7% η συμμετοχή στο AEΠ τα δύο τελευταία χρόνια
δυνητικά μπορεί να συνεισφέρει πάνω από 26 δισ. δολάρια σε όρους εγχώριας προστιθέμενης αξίας
προσφέρει μαζί με τις παραναυτιλιακές δραστηριότητες πάνω από 192.000 θέσεις εργασίας

... και η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου:

είναι πρώτος στη διεθνή κατάταξη εκπροσωπώντας το 16% της διεθνούς χωρητικότητας
ελέγχει το 23,32% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου σε dwt
κατέχει το 13,81% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών/παραγώγων πετρελαίου


 
website counter
friend finderplentyoffish.com