Τρίτη 2 Μαΐου 2017

«Κλείνει» ο φάκελος του ΟΣΕ για παράνομες ενισχύσεις

Μέσα στον Μάιο αναμένεται η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, η οποία εξετάζει το φάκελο ενδεχόμενων παράνομων κρατικών ενισχύσεων ύψους 12 δισ. ευρώ προς τον ΟΣΕ. Ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Αποστολόπουλος, αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος Κώστας Πετράκης, σε χθεσινή ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, εμφανίστηκαν αισιόδοξοι ότι η υπόθεση θα έχει αίσιο τέλος για τον οργανισμό, καθώς ήδη έχουν αποστείλει στη Διεύθυνση πάνω από 230 σελίδες, οι οποίες στηρίζουν τη νομιμότητα των 12 δισ. ευρώ προς τον ΟΣΕ.


«Για πρώτη φορά, η τεκμηρίωση στα ερωτήματα της Ε.Ε. ήταν τόσο ενδελεχής», ανέφεραν τα δύο ανώτατα στελέχη, υποστηρίζοντας ότι οι «υποτιθέμενες παράνομες ενισχύσεις», σε συντριπτικό ποσοστό, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά τα δάνεια του ΟΣΕ για την κατασκευή και συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Διαγραφή χρεών
Υπενθυμίζεται ότι η Ε.Ε. κίνησε έρευνα για τις ενισχύσεις του ΟΣΕ και ειδικότερα για τη διαγραφή των χρεών του οργανισμού και την ανάληψή τους από το ελληνικό δημόσιο (περίπου 12 δισ.), τις επιχορηγήσεις του ελληνικού δημοσίου της περιόδου μετά το 2011 (475 εκατ.) και τις μετατάξεις προσωπικού (σε ΕΕΣΣΤΥ και άλλους φορείς.
Την περασμένη Τετάρτη η διοίκηση του ΟΣΕ απέστειλε στην Ε.Ε. τις τελευταίες απαντήσεις ως προς τα ερωτήματα που έθεσε η DGCOM, η οποία διερευνά την υπόθεση του Οργανισμού, από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν αιφνιδίως η υπόθεση των κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμπαρέσυρε και τον ξεχασμένο φάκελο του ΟΣΕ που είχαν ανοίξει οι Βρυξέλλες το 2010.
Συγκεκριμένα θεωρούν ότι οι απαντήσεις που έχουν δοθεί ικανοποιούν την Ε.Ε. και όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Πετράκης ακόμη και αν υπάρχει καταλογισμός, αυτός θα αφορά μικρά ποσά που θα μπορέσουν να επιστραφούν.
Στο πλαίσιο της εξυγίανσης του Οργανισμού, το 2010 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε αποφασίσει να σπάσει τον όμιλο του ΟΣΕ, διαχωρίζοντας σε ξεχωριστές εταιρείες (πλην ΕΡΓΟΣΕ που παρέμεινε ως θυγατρική) τις δραστηριότητες στον τομέα των ακινήτων (ΓΑΙΑΟΣΕ) των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και του τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
85 αιτήματα
Παράλληλα η διοίκηση του ΟΣΕ τόνισε ότι ο Οργανισμός έχει αιτήματα από 85 μεγάλες βιομηχανίες οι οποίες επιζητούν σύνδεση με το σιδηρόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Αποστολόπουλος σημειώνει ότι ο Οργανισμός ?που δεν τους απαντούσε για πολλά έτη- προχωρά κοινό πρόγραμμα με την ΕΤΒΑ του Ομίλου Πειραιώς, σύνδεσης του σιδηρόδρομου με τα logistic centers μεγάλων βιομηχανιών.
«Θέλουμε να έχουμε αξιόπιστο δίκτυο, χωρίς αστερίσκους. Προσλαμβάνουμε 85 άτομα μέσω ΑΣΕΠ, ανεβάζουμε τα τέλη χρήσης πλησιάζοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μειώνουμε τη γραφειοκρατία με απλές κινήσεις», επισημαίνει η ηγεσία του ΟΣΕ. Αναφερόμενος στη νέα εποχή των ελληνικών σιδηροδρόμων ο κ. Αποστολόπουλος καταγράφει το γεγονός ότι 3 ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες θα ανταγωνίζονται το 2018 στο μέτωπο των εμπορευματικών μεταφορών.
«Ταυτοχρόνως αρχίζει μία νέα εποχή για το σιδηρόδρομο, αφού το 2017 είναι η χρονιά κατά την οποία θα δραστηριοποιηθούν -εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι ήδη στο δίκτυο- και δύο άλλες εταιρίες που έχουν λάβει άδεια και προχωρούν τις τυπικές διαδικασίες, η Rail Cargo Logistics Goldair και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl)», καταλήγει η διοίκηση.
Τέλος, λόγω της προωθούμενης πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική FS, για πρώτη φορά ο ΟΣΕ είναι επιβεβλημένο να υπογράψει διεταιρικές συμβάσεις που θα καθορίζουν με νομικά ξεκάθαρο τρόπο το πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com