Τρίτη 27 Ιουνίου 2017

Με το ίδιο ή μεγαλύτερο καλάθι 9 στους 10 καταναλωτές το 2018

Έξι στους δέκα καταναλωτές εκτιμούν ότι το 2018 θα διατηρήσουν το ύψος του μηνιαίου καλαθιού στα σούπερ μάρκετ στα φετινά επίπεδα, ενώ τρεις στους δέκα υποστηρίζουν ότι θα αυξηθούν οι μηνιαίες δαπάνες… φοβούμενοι ενδεχόμενες νέες ανατιμήσεις προϊόντων και αυξήσεις φόρων. Αντίστοιχα, μικρότερο καλάθι υπολογίζουν ότι θα κρατούν τη νέα χρονιά οι δύο στους δέκα καταναλωτές.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα Shopper που πραγματοποίησε πρόσφατα η IRI σε δείγμα 2.000 καταναλωτών σούπερ μάρκετ (Μάιος - Ιούνιος 2017), σύμφωνα με την οποία το μέσο μηνιαίο καλάθι στα σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σήμερα στα 317 ευρώ, με τους άνδρες καταναλωτές να εμφανίζονται περισσότερο «σπάταλοι» δαπανώντας 332 ευρώ τον μήνα, ενώ οι γυναίκες φαίνονται πιο συγκρατημένες, με τις αντίστοιχες δαπάνες να κυμαίνονται στα 308 ευρώ.
Το ακριβότερο καλάθι, με βάση τα ίδια στοιχεία, σε μηνιαία βάση εμφανίζεται στην Κρήτη, στα 346 ευρώ, ενώ στην Αττική η δυναμική του καλαθιού είναι μικρότερη, στα 324 ευρώ. Το μικρότερο καλάθι εμφανίζεται στη Θεσσαλονίκη, στα 275 ευρώ/μηνιαίως, ενώ ακολουθεί η Δυτική Ελλάδα και η Πελοπόννησος με 308 ευρώ/μηνιαίως.


Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο αφορά το πώς διαμορφώνονται οι δαπάνες ανάλογα με την ηλικία, κατηγορία στην οποία οι καταναλωτές 55-64 ετών εμφανίζονται να κρατούν το πιο ακριβό καλάθι, στα 368 ευρώ, έναντι των 354 ευρώ των καταναλωτών 45-54 ετών. Αρκετά μικρότερες είναι οι δαπάνες των ηλικιών 35-44 (318 ευρώ/μηνιαίως), ενώ πιο περιορισμένα ψώνια πραγματοποιούν οι ηλικίες 25-37 (238 ευρώ/μηνιαίως).
Όσον αφορά την επισκεψιμότητα, το 37% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι πραγματοποιεί τις τακτικές αγορές του μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 47% δήλωσε ότι δεν έχει συγκριμένη μέρα και ώρα που επισκέπτεται τα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τους αναλυτές της IRI, οι δημοφιλείς ημέρες για τα ψώνια της εβδομάδος είναι η Παρασκευή (το απόγευμα), το Σάββατο και η Δευτέρα.
Παράλληλα, το 22% των καταναλωτών δηλώνει ότι ψωνίζει με λίστα, ενώ το 10% δεν τη χρησιμοποιεί. Το 67%, ωστόσο, εμφανίζεται να αγοράζει προϊόντα και εκτός λίστας, γεγονός που αποτελεί, σύμφωνα με τους αναλυτές της IRI, το πεδίο που βρίσκεται η ευκαιρία για τις αλυσίδες και τη βιομηχανία.
Βασική παράμετρος, ωστόσο, παραμένει για τους καταναλωτές η εξεύρεση προσφορών, γεγονός που εντείνει σημαντικά τον ανταγωνισμό του κλάδου. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των μετρήσεων της IRI η συνολική συμμετοχή των promo (σ.σ.: αφορά τις ενέργειες μέσα στο κατάστημα) διαμορφώνεται στο πρώτο σχεδόν μισό του έτους στο 22,3%, ενισχυμένη κατά 9,6%.
Την εικόνα της εγχώριας κατανάλωσης συνθέτει ακόμα μία παράμετρος, η οποία αφορά τη «διάσπαση» των σημείων τα οποία επισκέπτονται οι καταναλωτές για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι καταναλωτές εμφανίζονται να επισκέπτονται έξι διαφορετικά σημεία την εβδομάδα προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους.
«Η αγορά αλλάζει, με τους καταναλωτές να στρέφονται σε πιο εξειδικευμένα σημεία για την προμήθεια των αναγκαίων αγαθών. Κανάλια όπως τα φαρμακεία, η λαϊκή αγορά, τα cosmetic stores, τα pet shops και βεβαίως τα e-shop, διευρύνουν τη δυναμική τους» σημειώνουν οι αναλυτές, προσθέτοντας επίσης ότι «ένας στους δύο καταναλωτές έχει αρχίσει να αλλάζει διατροφικές συνήθειες και στρέφεται σε πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, ενώ τρεις στους δέκα δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην αναγραφή συστατικών στις ετικέτες».
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 14% των ερωτηθέντων επιλέγει να επισκεφθεί τη λαϊκή αγορά, το 18% στρέφεται σε εξειδικευμένα καταστήματα για την αγορά κρέατος, ψωμιού και ιχθυηρών, ενώ για τις ανάγκες των κατοικίδιων ζώων το 32,5% επιλέγει τα pet shops.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com