Θέμα ημερών είναι η υπογραφή της
σύμβασης αγοραπωλησίας του 67% του ΟΛΘ από την κοινοπραξία DIEP
GmbH-Τerminal Link SAS-Βelterra Investments Ltd, όπως τόνισε μιλώντας σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη ο συντονιστής της κοινοπραξίας
Σωτήρης Θεοφάνης.
Συγκεκριμένα οι υπογραφές αναμένεται να
μπουν εντός του επόμενου δεκαημέρου, ενώ η ολοκλήρωση της συμφωνίας και
το οικονομικό κλείσιμο αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους, αρχές του
2018 όταν και η κοινοπραξία θα εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος τόνισε ότι οι νέοι μεγαλομέτοχοι
του ΟΛΘ DIEP GmbH-Τerminal Link SAS-Βelterra Investments Ltd, θα
προχωρήσουν νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις τους σημαντικό
κομμάτι των υποχρεωτικών επενδύσεων όπως η επέκταση της έκτης προβλήτας
και η αλλαγές στο μηχανολογικό εξοπλισμό.
Σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη η υποχρέωση
της κοινοπραξίας για επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 180 εκατ. ευρώ στην
επταετία, θα εκπληρωθεί πολύ νωρίτερα σε ό,τι αφορά ειδικά το βασικό
κομμάτι, δηλαδή την επέκταση της 6ης προβλήτας. Στόχος είναι η 6η
προβλήτα να έχει ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ η
αντικατάσταση σημαντικού εξοπλισμού μέσα σε 6 - 12 μήνες.
Η επένδυση θα δώσει τη δυνατότητα να προσεγγίζουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και πλοία "New Panamax", δηλαδή χωρητικότητας 9.500-14.000 TEUs, ανέφερε ο κ. Θεοφάνης. Χωρίς τις επενδύσεις αυτές όπως είπε δεν υπάρχει καμία περίπτωση μια κύρια γραμμή (mainliner) να φτάσει στη Θεσσαλονίκης.
Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό πρόκειται όπως είπε να αποκτηθούν τέσσερις ή πέντε γερανογέφυρες post panamax, ενώ εφόσον διαπιστωθεί στην πορεία ότι υπάρχει ζήτηση από πελάτες στο χύδην φορτίο θα γίνει ενσωμάτωση της τέταρτης προβλήτας με την πέμπτη.
Η επένδυση θα δώσει τη δυνατότητα να προσεγγίζουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και πλοία "New Panamax", δηλαδή χωρητικότητας 9.500-14.000 TEUs, ανέφερε ο κ. Θεοφάνης. Χωρίς τις επενδύσεις αυτές όπως είπε δεν υπάρχει καμία περίπτωση μια κύρια γραμμή (mainliner) να φτάσει στη Θεσσαλονίκης.
Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό πρόκειται όπως είπε να αποκτηθούν τέσσερις ή πέντε γερανογέφυρες post panamax, ενώ εφόσον διαπιστωθεί στην πορεία ότι υπάρχει ζήτηση από πελάτες στο χύδην φορτίο θα γίνει ενσωμάτωση της τέταρτης προβλήτας με την πέμπτη.
"Επιμένουμε ότι το λιμάνι της
Θεσσαλονίκης δεν θα αναπτυχθεί ώς δορυφορικό, κατέληξε ο κ. Θεοφάνης,
σημειώνοντας ότι η στρατηγική της κοινοπραξίας αναπτύσσεται σε τρεις
άξονες: την εσωτερική ανάπτυξη του λιμανιού, τη σύνδεσή του με
σημαντικές ναυτιλιακές εταιρείες liners (beyond the port και τη
δημιουργία αποτελεσματικής δομής για την αξιοποίηση της γεωγραφικής
θέσης.