Υπό εποπτεία θα παραμείνει η Ελλάδα και μετά το
πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75% της
χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα
κράτη - μέλη, τον ESM, τον EFSM ή το EFSF, που υπολογίζεται (μέχρι
σήμερα) στα 176 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από απάντηση του επιτρόπου
Οικονομικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή της ΛΑΕ
Νίκου Χουντή.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ, η ουσία της εποπτείας, που θα πραγματοποιείται από την Κομισιόν και την ΕΚΤ, περιγράφεται στο άρθρο 14.3 του ίδιου Κανονισμού και θα αφορά «την οικονομική, δημοσιονομική και χρηματοπιστωτική κατάσταση» της Ελλάδας και θα μπορεί να οδηγεί σε «διορθωτικά μέτρα», για τα οποία, όμως, θα «ψηφίζουν μόνο τα μέλη του Συμβουλίου (σ.σ. υπουργοί Οικονομικών) που εκπροσωπούν κράτη-μέλη με νόμισμα το ευρώ ... χωρίς να λαμβάνεται υπ' όψιν η ψήφος του μέλους του Συμβουλίου που εκπροσωπεί το οικείο κράτος μέλος».
Πέραν των διαδικασιών που προβλέπονται στο άρθρο 14 του Κανονισμού 472/2013, ο επίτροπος Οικονομικών υπογραμμίζει ότι το πλαίσιο εποπτείας της Ελλάδας θα λάβει υπ' όψιν του την «κατάσταση της χώρας και τα πλέον ενημερωμένα στοιχεία για τις οικονομικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες και προοπτικές της αγοράς εκείνη τη χρονική στιγμή», χωρίς να ξεκαθαρίζει εάν βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων σενάρια, όπως οι πιστωτικές γραμμές (PCCL, Προληπτική Πιστωτική Γραμμή & ECCL, Ενισχυμένη Πιστωτική Γραμμή) του ESM, που συνοδεύονται με μνημόνιο.
Στη συνέχεια της απάντησής του, ο Μοσκοβισί δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 8 του Κανονισμού 473/2013, η οποία υποχρεώνει τα κράτη - μέλη της ζώνης του ευρώ να υποβάλλουν έκθεση για τα σχέδιά τους ως προς την έκδοση χρεογράφων στο οικείο σχέδιο δημοσιονομικού προγράμματος, επισημαίνοντας ότι «στόχος της είναι η παροχή πληροφοριών και η δημιουργία πλαισίου συζήτησης και συντονισμού των σχεδίων έκδοσης χρεογράφων, εφόσον κριθεί αναγκαίο».
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ, η ουσία της εποπτείας, που θα πραγματοποιείται από την Κομισιόν και την ΕΚΤ, περιγράφεται στο άρθρο 14.3 του ίδιου Κανονισμού και θα αφορά «την οικονομική, δημοσιονομική και χρηματοπιστωτική κατάσταση» της Ελλάδας και θα μπορεί να οδηγεί σε «διορθωτικά μέτρα», για τα οποία, όμως, θα «ψηφίζουν μόνο τα μέλη του Συμβουλίου (σ.σ. υπουργοί Οικονομικών) που εκπροσωπούν κράτη-μέλη με νόμισμα το ευρώ ... χωρίς να λαμβάνεται υπ' όψιν η ψήφος του μέλους του Συμβουλίου που εκπροσωπεί το οικείο κράτος μέλος».
Πέραν των διαδικασιών που προβλέπονται στο άρθρο 14 του Κανονισμού 472/2013, ο επίτροπος Οικονομικών υπογραμμίζει ότι το πλαίσιο εποπτείας της Ελλάδας θα λάβει υπ' όψιν του την «κατάσταση της χώρας και τα πλέον ενημερωμένα στοιχεία για τις οικονομικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες και προοπτικές της αγοράς εκείνη τη χρονική στιγμή», χωρίς να ξεκαθαρίζει εάν βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων σενάρια, όπως οι πιστωτικές γραμμές (PCCL, Προληπτική Πιστωτική Γραμμή & ECCL, Ενισχυμένη Πιστωτική Γραμμή) του ESM, που συνοδεύονται με μνημόνιο.
Στη συνέχεια της απάντησής του, ο Μοσκοβισί δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 8 του Κανονισμού 473/2013, η οποία υποχρεώνει τα κράτη - μέλη της ζώνης του ευρώ να υποβάλλουν έκθεση για τα σχέδιά τους ως προς την έκδοση χρεογράφων στο οικείο σχέδιο δημοσιονομικού προγράμματος, επισημαίνοντας ότι «στόχος της είναι η παροχή πληροφοριών και η δημιουργία πλαισίου συζήτησης και συντονισμού των σχεδίων έκδοσης χρεογράφων, εφόσον κριθεί αναγκαίο».