Μέσα σε λίγο διάστημα, το υπουργείο Οικονομικών αλλάζει για δεύτερη
φορά, τον τρόπο υπολογισμού των ποσοστών απομείωσης των εισαγόμενων
μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανάλογα με την ηλικία και τον τύπο
αμαξώματος. Ο νέος τρόπος θα τεθεί σε ισχύ 10 ημέρες μετά την δημοσίευσή
του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, δηλαδή από τις 8 Ιανουαρίου 2018.
Αν συγκρίνει κανείς τους νέους συντελεστές απομείωσης που θα ισχύσουν το 2018 με τους παλαιούς, θα αντιληφθεί ότι στα αυτοκίνητα με ηλικία έως και 12 μήνες οι συντελεστές απομείωσης αυξάνονται από 2% έως και 7% ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος. Αντίθετα, στα οχήματα με ηλικία κυρίως από 1,5 έτος έως και 4 έτη οι συντελεστές απομείωσης μειώνονται από 2% έως και 7% ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να αυξάνεται ανάλογα. Στα οχήματα πάνω από 15 έτη το κόστος εκτελωνισμού παραμένει το ίδιο καθώς οι συντελεστές απομείωσης παραμένουν στα ίδια ποσοστά, δηλαδή στο 95%.
Οι συντελεστές απομείωσης των τιμών είναι οι ίδιοι με εκείνους που ισχύουν σήμερα και διαχωρίζονται σε πέντε κατηγορίες που περιλαμβάνουν 4Χ4, Hatchback (5θυρα-3θυρα), Σεντάν (4θυρα), Κάμπριο, Κουπέ-Ρόουντστερ και Οχήματα Πολλαπλών Χρήσεων (MPV). Η κάθε κατηγορία έχει διαφορετικούς συντελεστές μείωσης, ωστόσο τα σεντάν αυτοκίνητα λαμβάνουν τις υψηλότερες εκπτώσεις από τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ειδικότερα για το 1ο έτος κυκλοφορίας η μείωση της αξίας λόγω παλαιότητας σε ένα σεντάν από 25% αυξάνεται σε 30%.
Αντίστοιχα ένα σεντάν που έχει ήδη κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος – μέλος πριν από 5 χρόνια ο συντελεστής απομείωσης φθάνει στο 72% από 68% ενώ αν το εισαγόμενο σεντάν όχημα έχει κυκλοφορήσει πριν από 7 έτη τότε ο συντελεστής απομείωσης ανέρχεται σε 80% από 77%.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η απομείωση λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων με συντελεστή 0,10 αντί 0,30 που ισχύει σήμερα.
Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 10% της αξίας ενώ η συνολική απομείωση (παλαιότητα και διανυθέντα χιλιόμετρα) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 95%.
Επίσης το οικονομικό επιτελείο για να βάλει ένα τέλος στο γύρισμα των χιλιομέτρων, πέραν της αναγραφής των διανυθέντων χιλιομέτρων στην Άδεια Κυκλοφορίας με τα οποία εκτελωνίστηκε το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, εξετάζει να υπάρχει και όλο το ιστορικό ελέγχων ΚΤΕΟ του οχήματος με την αναγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων ανά έλεγχο.
Συγκεκριμένα, οι νέοι συντελεστές απομείωσης λόγω ηλικίας, αμαξώματος και διανυθέντων χιλιομέτρων που θα ισχύσουν από το 2018 είναι οι ακόλουθοι.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro6
• 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
• 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
• 6% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
• 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
• 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro5:
• 6% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
• 12% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
• 24% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
• 36% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
• 48% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro4:
• 8% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
• 16% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
• 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
• 48% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
• 64% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ χωρίς Euro:
• 20% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
• 40% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
• 80% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
• 120% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
• 160% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές αύξηση ή μείωσης του Τέλους
Ταξινόμησης λόγω εκπομπών ρύπων:
• Σε ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. προβλέπεται μείωση 5%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει μεταβολή.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.
Αν συγκρίνει κανείς τους νέους συντελεστές απομείωσης που θα ισχύσουν το 2018 με τους παλαιούς, θα αντιληφθεί ότι στα αυτοκίνητα με ηλικία έως και 12 μήνες οι συντελεστές απομείωσης αυξάνονται από 2% έως και 7% ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος. Αντίθετα, στα οχήματα με ηλικία κυρίως από 1,5 έτος έως και 4 έτη οι συντελεστές απομείωσης μειώνονται από 2% έως και 7% ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να αυξάνεται ανάλογα. Στα οχήματα πάνω από 15 έτη το κόστος εκτελωνισμού παραμένει το ίδιο καθώς οι συντελεστές απομείωσης παραμένουν στα ίδια ποσοστά, δηλαδή στο 95%.
Οι συντελεστές απομείωσης των τιμών είναι οι ίδιοι με εκείνους που ισχύουν σήμερα και διαχωρίζονται σε πέντε κατηγορίες που περιλαμβάνουν 4Χ4, Hatchback (5θυρα-3θυρα), Σεντάν (4θυρα), Κάμπριο, Κουπέ-Ρόουντστερ και Οχήματα Πολλαπλών Χρήσεων (MPV). Η κάθε κατηγορία έχει διαφορετικούς συντελεστές μείωσης, ωστόσο τα σεντάν αυτοκίνητα λαμβάνουν τις υψηλότερες εκπτώσεις από τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ειδικότερα για το 1ο έτος κυκλοφορίας η μείωση της αξίας λόγω παλαιότητας σε ένα σεντάν από 25% αυξάνεται σε 30%.
Αντίστοιχα ένα σεντάν που έχει ήδη κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος – μέλος πριν από 5 χρόνια ο συντελεστής απομείωσης φθάνει στο 72% από 68% ενώ αν το εισαγόμενο σεντάν όχημα έχει κυκλοφορήσει πριν από 7 έτη τότε ο συντελεστής απομείωσης ανέρχεται σε 80% από 77%.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η απομείωση λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων με συντελεστή 0,10 αντί 0,30 που ισχύει σήμερα.
Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 10% της αξίας ενώ η συνολική απομείωση (παλαιότητα και διανυθέντα χιλιόμετρα) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 95%.
Επίσης το οικονομικό επιτελείο για να βάλει ένα τέλος στο γύρισμα των χιλιομέτρων, πέραν της αναγραφής των διανυθέντων χιλιομέτρων στην Άδεια Κυκλοφορίας με τα οποία εκτελωνίστηκε το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, εξετάζει να υπάρχει και όλο το ιστορικό ελέγχων ΚΤΕΟ του οχήματος με την αναγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων ανά έλεγχο.
Συγκεκριμένα, οι νέοι συντελεστές απομείωσης λόγω ηλικίας, αμαξώματος και διανυθέντων χιλιομέτρων που θα ισχύσουν από το 2018 είναι οι ακόλουθοι.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro6
• 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
• 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
• 6% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
• 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
• 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro5:
• 6% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
• 12% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
• 24% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
• 36% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
• 48% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro4:
• 8% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
• 16% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
• 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
• 48% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
• 64% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ χωρίς Euro:
• 20% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
• 40% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
• 80% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
• 120% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
• 160% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές αύξηση ή μείωσης του Τέλους
Ταξινόμησης λόγω εκπομπών ρύπων:
• Σε ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. προβλέπεται μείωση 5%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει μεταβολή.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.
• Σε ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.