Αδυναμία να προσδιορίσει το κόστος που θα επιφέρει στα Δημόσια Ταμεία, αφενός η επιδότηση μέχρι τη συνταξιοδότηση μερίδας εργαζομένων της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, αφετέρου η μετάταξη των υπολοίπων σε κενή οργανική θέση, ή ελλείψει αυτής, σε προσωποπαγή θέση που συστήνεται στο Δημόσιο, ΟΤΑ, και ΝΠΔΔ, δηλώνει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες το συγκεκριμένο κόστος θα υπερβεί τα 4 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος αδυναμίας προσδιορισμού της δαπάνης σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, για όσους εργαζόμενους της ΕΒΖ λάβουν επιδότηση μέχρι τη συνταξιοδότηση, που επικαλείται το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, είναι ότι η δαπάνη, "εξαρτάται από την έκδοση σχετικής ΚΥΑ και από πραγματικά γεγονότα (χρόνος, συμμετοχή στο πρόγραμμα, αριθμός δικαιούχων που θα ενταχθούν σ’ αυτό, κ.λπ.)."
Σε ό,τι αφορά το κόστος της μετάταξης, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σε αυτή την περίπτωση παραδέχεται μεν ότι προκαλείται ενδεχόμενη ετήσια δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών των λοιπών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης (ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, κ.λπ.) σε περίπτωση σύστασης προσωποπαγών θέσεων ελλείψει κενών οργανικών για τη μεταφορά των υπαλλήλων της ΕΒΖ, ωστόσο δηλώνει αδυναμία να προσδιορίσει το κόστος, διότι όπως υποστηρίζει εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός, κατηγορία κλάδος, μεταφερόμενων υπαλλήλων, κλπ).
Η Κυβέρνηση "κλείνει" τους λογαριασμούς της ΕΒΖ
Με τις δύο αυτές τροπολογίες η Κυβέρνηση, βάζει και πάλι πλάτη στην ΕΒΖ ενώ την ίδια ώρα "καθαρίζει" και με τους εργαζόμενους οι οποίοι αποτελούσαν "αγκάθι" λόγω και του ύψους των μισθών τους και του χρόνου εργασίας τους, λόγω απουσίας αντικειμένου της ΕΒΖ τους περισσότερους μήνες του χρόνου, για τους επενδυτές που κατά το παρελθόν είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Πλέον χωρίς ενδιαφερόμενους επενδυτές στο προσκήνιο και με ζοφερό το μέλλον της ΕΒΖ, όπως υποστηρίζουν άνθρωποι που γνωρίζουν εκ των έσω την κατάσταση στην εταιρεία, η Κυβέρνηση μέσω των τροπολογιών λύνει το θέμα των εργαζομένων. Ωστόσο αδιευκρίνιστο παραμένει πόσοι από τους 215 εργαζομένους της ΕΒΖ θα δεχθούν την επιδότηση συνταξιοδότησης και τη μετάταξή τους σε Δημόσιο, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ.
Τι προβλέπουν οι τροπολογίες
Η πρώτη τροπολογία, αφορά τους εργαζόμενους της ΕΒΖ (σ.σ. υπολογίζονται στα 100 άτομα) που έχουν συμπληρώσει το 56ο έτος της ηλικίας τους και πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν εντός της επόμενης πενταετίας. Αυτή η μερίδα εργαζομένων προβλέπεται να ενταχθεί σε πρόγραμμα ειδικής επιδότησης ανεργίας μετά από αίτησή τους στον ΟΑΕΔ. Στο πρόγραμμα αυτό εντάσσονται επίσης και όσοι εκ των ανωτέρω εργαζομένων θα θεμελιώσουν δικαίωμα συνταξιοδότησης νωρίτερα από την ηλικία των 62 ετών, ακόμη και αν δεν έχουν συμπληρώσει το 56ο έτος της ηλικίας τους.
Η ειδική επιδότηση ανεργίας, θα καταβάλλεται σε μηνιαία βάση και σε κάθε περίπτωση δεν θα μπορεί να υπερβεί τους 60 μήνες. Επίσης προβλέπεται πως κατά τη διάρκεια της ειδικής επιδότησης ανεργίας συνεχίζεται η ασφάλιση των δικαιούχων στου οικείους ασφαλιστικούς φορείς κύριας και επικουρικής ασφάλισης.
Η δεύτερη τροπολογία αφορά τους εργαζόμενους της ΕΒΖ (σ.σ. υπολογίζονται σε 120 άτομα) οι οποίοι δεν πληρούν τα κριτήρια της συνταξιοδότησης και θα μεταταχθούν στο Δημόσιο. Με την προτεινόμενη τροπολογία προβλέπεται η δυνατότητα μεταφοράς του προσωπικού που υπηρετεί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην ΕΒΖ σε κενή οργανική θέση, ή ελλείψει αυτής, σε προσωποπαγή θέση που συστήνεται. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται πως μέσω αυτής της δυνατότητας "διασφαλίζεται η μείωση του κόστους μισθοδοσίας της εταιρείας και η εξυγίανση και βιώσιμη λειτουργίας της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής ζάχαρης στην Ελλάδα, ο οποίος συνιστά σκοπό δημοσίου συμφέροντος και αφ ετέρου της ενίσχυσης των ως άνω φορέων υποδοχής με ενεργό ανθρώπινο δυναμικό, ανάλογα με τις ανάγκες τους, οι ειδικότερες θέσεις των οποίων και η σχετική διαδικασία θα καθοριστούν με την Κοινή Υπουργική Απόφαση."
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες το συγκεκριμένο κόστος θα υπερβεί τα 4 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος αδυναμίας προσδιορισμού της δαπάνης σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, για όσους εργαζόμενους της ΕΒΖ λάβουν επιδότηση μέχρι τη συνταξιοδότηση, που επικαλείται το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, είναι ότι η δαπάνη, "εξαρτάται από την έκδοση σχετικής ΚΥΑ και από πραγματικά γεγονότα (χρόνος, συμμετοχή στο πρόγραμμα, αριθμός δικαιούχων που θα ενταχθούν σ’ αυτό, κ.λπ.)."
Σε ό,τι αφορά το κόστος της μετάταξης, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σε αυτή την περίπτωση παραδέχεται μεν ότι προκαλείται ενδεχόμενη ετήσια δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών των λοιπών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης (ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, κ.λπ.) σε περίπτωση σύστασης προσωποπαγών θέσεων ελλείψει κενών οργανικών για τη μεταφορά των υπαλλήλων της ΕΒΖ, ωστόσο δηλώνει αδυναμία να προσδιορίσει το κόστος, διότι όπως υποστηρίζει εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός, κατηγορία κλάδος, μεταφερόμενων υπαλλήλων, κλπ).
Η Κυβέρνηση "κλείνει" τους λογαριασμούς της ΕΒΖ
Με τις δύο αυτές τροπολογίες η Κυβέρνηση, βάζει και πάλι πλάτη στην ΕΒΖ ενώ την ίδια ώρα "καθαρίζει" και με τους εργαζόμενους οι οποίοι αποτελούσαν "αγκάθι" λόγω και του ύψους των μισθών τους και του χρόνου εργασίας τους, λόγω απουσίας αντικειμένου της ΕΒΖ τους περισσότερους μήνες του χρόνου, για τους επενδυτές που κατά το παρελθόν είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Πλέον χωρίς ενδιαφερόμενους επενδυτές στο προσκήνιο και με ζοφερό το μέλλον της ΕΒΖ, όπως υποστηρίζουν άνθρωποι που γνωρίζουν εκ των έσω την κατάσταση στην εταιρεία, η Κυβέρνηση μέσω των τροπολογιών λύνει το θέμα των εργαζομένων. Ωστόσο αδιευκρίνιστο παραμένει πόσοι από τους 215 εργαζομένους της ΕΒΖ θα δεχθούν την επιδότηση συνταξιοδότησης και τη μετάταξή τους σε Δημόσιο, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ.
Τι προβλέπουν οι τροπολογίες
Η πρώτη τροπολογία, αφορά τους εργαζόμενους της ΕΒΖ (σ.σ. υπολογίζονται στα 100 άτομα) που έχουν συμπληρώσει το 56ο έτος της ηλικίας τους και πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν εντός της επόμενης πενταετίας. Αυτή η μερίδα εργαζομένων προβλέπεται να ενταχθεί σε πρόγραμμα ειδικής επιδότησης ανεργίας μετά από αίτησή τους στον ΟΑΕΔ. Στο πρόγραμμα αυτό εντάσσονται επίσης και όσοι εκ των ανωτέρω εργαζομένων θα θεμελιώσουν δικαίωμα συνταξιοδότησης νωρίτερα από την ηλικία των 62 ετών, ακόμη και αν δεν έχουν συμπληρώσει το 56ο έτος της ηλικίας τους.
Η ειδική επιδότηση ανεργίας, θα καταβάλλεται σε μηνιαία βάση και σε κάθε περίπτωση δεν θα μπορεί να υπερβεί τους 60 μήνες. Επίσης προβλέπεται πως κατά τη διάρκεια της ειδικής επιδότησης ανεργίας συνεχίζεται η ασφάλιση των δικαιούχων στου οικείους ασφαλιστικούς φορείς κύριας και επικουρικής ασφάλισης.
Η δεύτερη τροπολογία αφορά τους εργαζόμενους της ΕΒΖ (σ.σ. υπολογίζονται σε 120 άτομα) οι οποίοι δεν πληρούν τα κριτήρια της συνταξιοδότησης και θα μεταταχθούν στο Δημόσιο. Με την προτεινόμενη τροπολογία προβλέπεται η δυνατότητα μεταφοράς του προσωπικού που υπηρετεί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην ΕΒΖ σε κενή οργανική θέση, ή ελλείψει αυτής, σε προσωποπαγή θέση που συστήνεται. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται πως μέσω αυτής της δυνατότητας "διασφαλίζεται η μείωση του κόστους μισθοδοσίας της εταιρείας και η εξυγίανση και βιώσιμη λειτουργίας της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής ζάχαρης στην Ελλάδα, ο οποίος συνιστά σκοπό δημοσίου συμφέροντος και αφ ετέρου της ενίσχυσης των ως άνω φορέων υποδοχής με ενεργό ανθρώπινο δυναμικό, ανάλογα με τις ανάγκες τους, οι ειδικότερες θέσεις των οποίων και η σχετική διαδικασία θα καθοριστούν με την Κοινή Υπουργική Απόφαση."