Πριν από τον Ιούνιο θα λειτουργήσουν τέσσερις σταθμοί διοδίων στο δυτικό τμήμα της Εγνατίας οδού.
Σύμφωνα με τον νέο πρόεδρο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Αναστάσιο Μουρατίδη, τίποτε δεν είναι ακόμη οριστικό, καθώς η εγκατάσταση και λειτουργία των διοδίων είναι θέμα για το οποίο απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όμως, σε πρώτη φάση, μέχρι το καλοκαίρι, θα λειτουργήσουν τα διόδια στον Πολύμυλο Κοζάνης, σε συνδυασμό με τα διόδια των Μαλγάρων, και σε δεύτερη φάση, μέχρι τις αρχές του 2011, θα λειτουργήσουν τα διόδια στην Ηπειρο, στο Δροσοχώρι Παμβώτιδας και στο Μαλακάσι, μεταξύ Μετσόβου και Παναγιάς. Το αντίτιμο αναμένεται να κυμανθεί στα επίπεδα των διοδίων των Μαλγάρων, που είναι στα 2 ευρώ για τα Ι.Χ., και εκτιμάται ότι δεν θα τα ξεπεράσουν.
Ο Αν. Μουρατίδης, όπως επισήμανε και στην επιτροπή για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή, τονίζει ότι είναι πλέον πιεστικές οι υποχρεώσεις αποπληρωμής των δανείων ύψους 1,1 δισ. ευρώ, που πήρε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.». «Αν δεν αρχίσει η αποπληρωμή των δανείων, υπάρχει ο κίνδυνος να καταβάλλονται μεγάλα ποσά αποκλειστικά και μόνο για την αποπληρωμή των τόκων υπερημερίας. Στόχος μας είναι να μπορεί η "Εγνατία Οδός" να καλύπτει από τα διόδια τα λειτουργικά έξοδα και το κόστος συντήρησης του δρόμου», τονίζει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν επιθυμεί να λειτουργήσουν τα διόδια πριν από το καλοκαίρι, για να μη συμπέσουν με τις δημοτικές εκλογές, αλλά και για να μη λειτουργήσουν αρνητικά μετά και τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης.
Αυτό όμως φαίνεται ότι είναι δύσκολο, καθώς οι τράπεζες πιέζουν να ξεκινήσει η αποπληρωμή των δανείων, καθώς κάποια από τα δάνεια έχουν ήδη γίνει απαιτητά.
Στα σχέδια της «Εγνατίας Οδού» είναι σταδιακά, μέσα στο 2011, να ξεκινήσει η λειτουργία και των υπόλοιπων σταθμών διοδίων, στο ανατολικό τμήμα, αρχής γενομένης από την Ξάνθη και τον Εβρο.