Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

Παραγωγή βενζίνης από... «αέρια του θερμοκηπίου»

Ένα νέο επίτευγµα µιας βρετανικής εταιρείας µπορεί µελλοντικά να αποδειχθεί ορόσηµο για την µαζική παραγωγή καθαρής ενέργειας από… «αέρια του θερµοκηπίου».





Συγκεκριµένα, η εταιρεία που φέρει την ονοµασία Air Fuel Synthesis (Σύνθεση Καυσίµων από Αέρα), κατάφερε να παράγει πέντε λίτρα βενζίνης από διοξείδιο του άνθρακα και υδρατµούς του αέρα, αποτελώντας απάντηση τόσο στην ενεργειακή κρίση όσο και στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Εφόσον ξεπεραστούν διάφορα εµπόδια, η εταιρεία ελπίζει ότι µέσα στην επόµενη διετία θα δηµιουργήσει ένα µεγαλύτερο, µαζικής παραγωγής, εργοστάσιο που θα παράγει ένα τόνο «αερο-βενζίνης» την ηµέρα. Επίσης, σχεδιάζει να παράγει «πράσινα» καύσιµα για τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε τα αεροπορικά ταξίδια να εκλύουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα στην ατµόσφαιρα.

Ο Τιµ Φοξ, επικεφαλής για θέµατα ενέργειας και περιβάλλοντος του Ινστιτούτου Μηχανολόγων Μηχανικών του Λονδίνου, δήλωσε ότι «ακούγεται υπερβολικά καλό για να είναι αληθινό και όµως είναι αληθινό. Το κάνουν πράγµατι και το έχω δει µε τα µάτια µου». Αν και η όλη διαδικασία βρίσκεται ακόµα σε πιλοτικό στάδιο, ήδη έχει αποδειχτεί πως δουλεύει. Όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας Air Fuel Synthesis Πίτερ Χάρισον, «παίρνουµε διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα και υδρογόνο από το νερό και τα µετατρέπουµε σε βενζίνη.

Κανείς άλλος δεν κάνει κάτι τέτοιο πουθενά στον κόσµο, από όσο ξέρουµε. Το προϊόν µοιάζει και µυρίζει σαν βενζίνη, αλλά είναι πολύ πιο καθαρό από τη βενζίνη που προέρχεται από πετρέλαιο. Επιπλέον, δεν περιέχει κανένα από τα πρόσθετα που υπάρχουν στη συµβατική βενζίνη. Παρ' όλα αυτά, το προϊόν µας µπορεί να χρησιµοποιηθεί στις υπάρχουσες µηχανές».

Ο Χάρισον τόνισε ότι το πλεονέκτηµα της νέου τύπου βενζίνης είναι πως δεν απαιτεί καµία αλλαγή στις υφιστάµενες υποδοµές των µεταφορών, ενώ δεν είναι αναγκαία καµία µετατροπή στα αυτοκίνητα, όπως τοποθέτηση έξτρα µπαταριών, προσθήκη ειδικών κυψελών καυσίµου ή ντεπόζιτου υδρογόνου, κάτι που απαιτούν οι εναλλακτικές τεχνολογίες (ηλεκτρικά οχήµατα, υβριδικά, υδρογόνου κ.ά.). Όπως είπε, «έως το τέλος του 2014, αν εξασφαλίσουµε την κατάλληλη χρηµατοδότηση, θα µπορούµε να παράγουµε βενζίνη χρησιµοποιώντας ανανεώσιµη ενέργεια και θα το κάνουµε σε εµπορική βάση».

Ο Χάρισον εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι το πολύ σε δεκαπέντε χρόνια θα λειτουργεί το πρώτο εργοστάσιο µεγέθους διυλιστηρίου. «Αν παράγουµε τα δικά µας καύσιµα, έχουµε τη δυνατότητα να αλλάξουµε την οικονοµία µιας χώρας», υπογράµµισε. Σε πρώτη φάση, η Air Fuel Synthesis σχεδιάζει να παράγει «αερο-βενζίνη» που θα είναι δυνατό να αναµιχθεί µε συµβατική βενζίνη. Προς το παρόν, πάντως, η τεχνολογία δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς και δεν είναι αποδοτική για να αξιοποιηθεί εµπορικά.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com