Με την προσθήκη μιας τροπολογίας στο σχέδιο νόμου που βρίσκεται για ψήφιση στη Βουλή δίνεται και επίσημα παράταση ζωής στα 58 Δημόσια ΚΤΕΟ ώστε να μπορέσουν να πιστοποιηθούν κατά το πρότυπο ISO 9001 τελικά μέχρι και τον Αύγουστο του 2013!
Και αναφέρουμε τελικά καθώς η αρχική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή έκανε λόγο για παράταση ζωής στα Δημόσια ΚΤΕΟ μέχρι τον Ιανουάριο του 2014 και όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πήραν «φωτιά» τα τηλέφωνα των βουλευτών και υπουργών!
Ειδικότερα το βράδι της Πέμπτης κατατέθηκε τροπολογία στη Βουλή βάσει της οποίας ανοίγουν και πάλι τα Δημόσια ΚΤΕΟ χωρίς να έχουν πιστοποιηθεί με ISO 9001 καθώς σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση τα βαριά και μεγάλα οχήματα, φορτηγά, λεωφορεία, κ.λπ. εξυπηρετούνται κυρίως από τα Δημόσια ΚΤΕΟ των Περιφερειών και επειδή ενόψει της τουριστικής περιόδου αλλά και των σχολικών εκδρομών πρέπει να ελεγχθεί μεγάλος αριθμός οχημάτων και προκειμένου να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ προτείνεται η παρακάτω διάταξη ως νέο άρθρο που αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα Δημόσια ΚΤΕΟ πιστοποιούνται κατά πρότυπο ISO 9001 από κατάλληλα διαπιστευμένο φορέα της Ελλάδας ή κράτους-μέλους της ΕΕ το αργότερο εντός 20 μηνών από την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων περί καθορισμού των όρων και προϋποθέσεων ορθής λειτουργίας τους, της παραγράφου 3 του άρθρου 41 του παρόντος νόμου. Μετά την παρέλευση του ανωτέρου χρονικού διαστήματος τα Δημόσια ΚΤΕΟ απαγορεύεται να διενεργούν ελέγχους και να εκδίδουν Δελτία Τεχνικού Ελέγχου μέχρι την Πιστοποίησή τους.».
Ωστόσο μετά από ασφυκτικές πιέσεις που άσκησαν τόσο υπουργοί, βουλευτές όσο και στελέχη από την αγορά των ιδιωτικών ΚΤΕΟ η παράταση των 20 μηνών που αρχικά είχε κατατεθεί έγινε 15 μήνες τελικά...
Το Δημόσιο ποτέ δεν πεθαίνει!
Εξοργισμένοι εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ καθώς για ακόμη μία φορά το κράτος κάνει πίσω, αυτή τη φορά με την αιτιολογία των σχολικών εκδρομών, της έναρξης τουριστικής περιόδου αλλά και του μεγάλου αριθμού φορτηγών και λεωφορείων.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της «Η» δεν υπάρχει καμία Περιφέρεια στην Επικράτεια όπου δεν υπάρχει Ιδιωτικό ΚΤΕΟ για φορτηγά και όπως αναφέρουν στελέχη από τον κλάδο όλα αυτά τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν έχουν σχεδόν καθόλου κίνηση.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από το καθιερωμένο έλεγχο «express» που πραγματοποιούνται μόνο στα Δημόσια ΚΤΕΟ καθώς στα ιδιωτικά πλέον υπάρχουν κάμερες και βέβαια προκαθορισμένος χρόνος μέσα στον οποίο μπορεί να έχει πραγματοποιηθεί ο τακτικός έλεγχος.
Με λίγα λόγια οι ιδιοκτήτες φορτηγών προτιμούν να περάσουν από τεχνικό έλεγχο τα οχήματά τους στα Δημόσια ΚΤΕΟ που τόσα χρόνια επισκέπτονται και έχουν κάνει τις διασυνδέσεις τους παρά από κάποιο Ιδιωτικό που είναι πολύ πιθανό να τους βγάλει το όχημά τους ακατάλληλο προς κυκλοφορία...