Εξονυχιστικούς ελέγχους θα πραγματοποιήσει το ΣΔΟΕ στις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα μετά τη ρητή εντολή του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα για τη διαπίστωση φοροδιαφυγής εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Η εντολή δόθηκε μετά την αποκάλυψη της για τα κόλπα που κάνουν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες Ι.Χ. προσκομίζοντας το τελωνείο πολύ χαμηλά τιμολόγια αγοράς των αυτοκινήτων από τα εργοστάσια, με αποτέλεσμα να γλιτώνουν πολλές χιλιάδες ευρώ από το κάθε αυτοκίνητο ζημιώνοντας έτσι το ελληνικό δημόσιο.
Το παράδειγμα
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ένα παράδειγμα ενός υπερπολυτελούς μοντέλου που δεν ανήκει στην BMW ούτε στη Mercedes με εργοστασιακή αξία 100.000 ευρώ στο οποίο το Τέλος Ταξινόμησης μαζί με τον ΦΠΑ κυμαίνεται στις 73.000 ευρώ και ο φόρος πολυτελείας σε περίπου 40.000 ευρώ.
ΣΔΟΕ: Εξονυχιστικοί έλεγχοι για τα κόλπα με τα τιμολόγια στις εισαγωγικές εταιρείες Ι.Χ.
Συνολικά το αυτοκίνητο για να εισαχθεί στην Ελλάδα κοστίζει περίπου 213.000 ευρώ, ενώ η αξία λιανικής του πλησιάζει τις 500.000 ευρώ!
Το συγκεκριμένο μοντέλο πουθενά στην Ευρωπαϊκή Ενωση δεν πωλείται έναντι 213.000 ευρώ όχι σαν καινούριο, αλλά ούτε ως μεταχειρισμένο πενταετίας...
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ» η ζημία που έχει προκληθεί στο ελληνικό δημόσιο από τα κόλπα κάποιων εισαγωγικών υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ αν συνυπολογίσει κανείς πως αυτό γίνεται εδώ και δεκαετίες τότε η ζημία που έχει υποστεί το κράτος υπερβαίνει πολλά δισ. ευρώ!
Ο πρόεδρος της Mercedes-Benz Hellas Γιάννης Καλλίγερος σχετικά με το θέμα τόνισε μεταξύ άλλων πως οι χαμηλές εργοστασιακές αξίες λειτουργούν προς όφελος των καταναλωτών και η θυγατρική της Mercedes-Benz στην Ελλάδα δεν έχει τίποτα να αποκρύψει από κανένα ελεγκτικό μηχανισμό του κράτους. Αλλωστε όλα τα κέρδη της Mercedes-Benz Hellas φορολογούνται στην Ελλάδα κάτι το οποίο σημαίνει στήριξη, αλλά και εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία.
Απάτη κατά του Δημοσίου
Κατά την εισαγωγή καινούριων Ι.Χ. στην Ελλάδα οι εισαγωγείς είναι υποχρεωμένοι μαζί με το τιμολόγιο αγοράς κάποιου αυτοκινήτου να καταθέσουν στην υπηρεσία Αξιών του τελωνείου και υπεύθυνη δήλωση βάσει της οποίας βεβαιώνουν πως η αξία που αναγράφεται στο τιμολόγιο από το εργοστάσιο είναι η αληθινή.
Σύμφωνα με νομικούς αν δεν είναι η αληθινή τότε οι κατηγορίες είναι κακουργηματικού χαρακτήρα καθώς πρόκειται για απάτη του Δημοσίου.
Ωστόσο όπως και να εξελιχθεί το θέμα πέραν των εργοστασιακών αξιών σύντομα θα δουν το φως της δημοσιότητας και άλλα συγκλονιστικά στοιχεία που αφορούν σε πρώην υπουργούς, στελέχη του ΣΔΟΕ αλλά και της Επιτροπής Ανταγωνισμού οι οποίοι για κάποιο λόγο «εξαφάνιζαν» ή «νόθευαν» επώνυμες καταγγελίες επιχειρηματιών του κλάδου που έκαναν λόγο για φοροδιαφυγή, αθέμιτο ανταγωνισμό, κ.ά.! Πέραν όμως των εισαγωγέων υπάρχουν και οι εξουσιοδοτημένοι και μη έμποροι αυτοκινήτων που εδώ και δεκαετίες «μάχονται» για να τεθούν οι βάσεις για υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν καταφέρει τίποτα.
Σύνδεσμος εμπόρων
Καταγγέλλουν και τελωνειακούς στο κύκλωμα απάτης
Μόλις δημοσιοποιήθηκε το θέμα των εργοστασιακών αξιών ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος απέστειλε μια ανακοίνωση η οποία αναφέρει μεταξύ άλλων: «Για πρώτη φορά στον ελληνικό Τύπο δημοσιοποιούνται στοιχεία που εδώ και δεκαετίες καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) χωρίς όμως να έχει κινηθεί καμία απολύτως διαδικασία από τους Αρμόδιους Φορείς του κράτους. Εφθασε η ώρα, έστω και εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι Ελληνες καταναλωτές να μάθουν την αλήθεια για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου που λυμαίνονται εδώ και δεκαετίες ελάχιστοι επιχειρηματίες εις βάρος χιλιάδων εξουσιοδοτημένων ή μη εμπόρων.
Οι εργοστασιακές αξίες αποτελούσαν κοινό μυστικό μόνο για τους εισαγωγείς και τους διευθυντές της υπηρεσίας Αξιών και κανείς μέχρι σήμερα δεν είχε καταφέρει να τις πάρει έστω και αν υπήρχε Εισαγγελική Παραγγελία! Ο ΣΕΕΑΕ επί σειρά ετών προσπαθεί να πάρει τις αξίες χωρίς κανένα αποτέλεσμα με συνέπεια να εισάγουμε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα χωρίς να γνωρίζουμε τι θα καταβάλουμε κατά τον εκτελωνισμό τους. Βέβαια οι αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων, ειδικά μετά τη θέσπιση του φόρου πολυτελείας, αλλά και τους πρόσφατου φόρου πολυτελούς διαβίωσης, έκανε κάποιες εισαγωγικές να ρίξουν τόσο πολύ τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους, με αποτέλεσμα κάποιο καινούριο μοντέλο με λιανική αξία πάνω από 50.000 ευρώ να μην καταβάλει φόρο πολυτελείας. Με αυτό τον τρόπο όμως κάποιες εισαγωγικές όχι μόνο γλίτωναν από την καταβολή φόρων, αλλά παράλληλα έκαναν απαγορευτικές τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς οι τιμές τους μετά τον εκτελωνισμό τους και χωρίς κανένα κέρδος για τον έμπορο κυμαίνονταν σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνη που έχει το αντίστοιχο μοντέλο στην Ελλάδα ως καινούριο!
Σοβαρές ευθύνες έχουν και οι τελωνειακές αρχές οι οποίες αντί να παρέμβουν και να αποτρέψουν την τεράστια φοροδιαφυγή κατά της χώρας μας εξαντλούν όλη την αυστηρότητά τους στις μικρές επιχειρήσεις εισαγωγής μεταχειρισμένων Ι.Χ. πολλές φορές αυθαίρετα με αποκορύφωμα την επιβολή αναδρομικών χρεώσεων που μαθηματικά έχουν οδηγήσει στο λουκέτο χιλιάδες επιχειρήσεις.
Οι ελεγκτικές αρχές θα πρέπει επιτέλους να σπάσουν το απόστημα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου ώστε να μη δημιουργούνται μονοπώλια και επιτέλους να υπάρξει ένας τίμιος και υγιής ανταγωνισμός προς όφελος των καταναλωτών.
Αλλωστε είναι γνωστό πως δεν υπάρχει πουθενά στην Ε.Ε. αυτοκίνητο διετίας, τριετίας ή ακόμη και πενταετίας με την τιμή που φαίνεται ότι το αγοράζουν κάποιες εισαγωγικές από τα εργοστάσια...
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος ανακοινώνει πως θα βοηθήσει με κάθε μέσο τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους ώστε να τεθούν οι σωστές βάσεις για μια υγιή ελληνική αγορά αυτοκινήτου με μεγάλους κερδισμένους το κράτος, αλλά και τους Ελληνες καταναλωτές που θα αποκτήσουν και πάλι την επιλογή του φθηνότερου εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.».