Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Ανακάμπτει η ψυχολογία των καταναλωτών

Σταθεροποίηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα της GfK για το καταναλωτικό κλίμα στο πρώτο τρίμηνο του 2014.





Αναλυτικότερα, ο δείκτης οικονομικών προσδοκιών βρέθηκε στο υψηλότερο σημείο του τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ αύξηση υπήρξε και στον δείκτη εισοδηματικών προσδοκιών, ο οποίος βρέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2010. Παρ' όλα αυτά, σύμφωνα με την Gfk, οι Έλληνες απέχουν ακόμα πολύ από το να θέλουν να κάνουν μεγαλύτερες αγορές, με τον σχετικό δείκτη να βρίσκεται στις -26,1 μονάδες.

Την ίδια στιγμή, το κλίμα αισιοδοξίας φαίνεται πως επιστρέφει και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η οικονομία στα κράτη της Ένωσης ξεκινά πάλι να αναπτύσσεται.

Σύμφωνα πάντα με την GfK, οι καταναλωτές ελπίζουν ότι φέτος θα έρθει επιτέλους το τέλος της οικονομικής κρίσης, κάτι που αποτυπώθηκε ξεκάθαρα στον δείκτη του Καταναλωτικού Κλίματος, ο οποίος αυξήθηκε συνολικά κατά 0,8 μονάδες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014.

Επενδύσεις
Ωστόσο, οι ενδείξεις οικονομικής ανάκαμψης είναι ακόμα πολύ εύθραυστες και χρειάζεται να ξεπεραστούν ακόμα πολλές αβεβαιότητες. Η Γαλλία και η Ιταλία θέλουν να αφήσουν πίσω τους τα συστηματικά μέτρα λιτότητας και να ξεκινήσουν να επωμίζονται ξανά περισσότερο χρέος, προκειμένου να βοηθήσουν την οικονομία να ορθοποδήσει μέσω περισσότερων επενδύσεων. Αυτό που απομένει να φανεί είναι οι επιπτώσεις στην αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητάς τους στις χρηματαγορές και το ευρωπαϊκό δημοσιονομικό σύμφωνο. Ένας ακόμα κίνδυνος είναι ο χαμηλός πληθωρισμός. Πολλοί ειδικοί ήδη φοβούνται μια περίοδο αποπληθωρισμού στην Ευρωζώνη - με άλλα λόγια πτώση των τιμών, όπως συνέβη ήδη στην Ισπανία τον περασμένο Μάρτιο.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com