Σάββατο 10 Μαΐου 2014

Στην... ίδια τάξη μένει η ελληνική εκπαίδευση

«Κάτω από τη βάση» βαθμολογείται το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, κατέχοντας αρνητική πρωτιά στην Ευρώπη και μια από τις τελευταίες θέσεις παγκοσμίως.





Το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο έχει η Νότια Κορέα, ενώ το καλύτερο στην Ευρώπη η Φινλανδία.

Η μελέτη που εκπόνησε το Ίδρυμα Economist Intelligence Unit για λογαριασμό του βρετανικού εκδοτικού οίκου Pearson αποτελεί «κόλαφο» για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τις επιδόσεις των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το ποσοστό των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα μαθηματικά και την κατανόηση κειμένων στους διεθνείς διαγωνισμούς PISA του ΟΟΣΑ, η μελέτη κατατάσσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας στην τελευταία (23η) θέση στην Ευρώπη και στην 33η θέση ανάμεσα σε 39 χώρες παγκοσμίως, δίπλα στην Ινδονησία, το Μεξικό και τη Βραζιλία.

«Η έρευνα επιβεβαιώνει τη διαπίστωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα, εδώ και πολλά χρόνια, ήταν χωρίς στρατηγική, αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό, και αυτό ήταν μία από τις βασικότερες δομικές αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα», σχολίασε το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, παραθέτοντας τα μέτρα που έχουν ληφθεί τα τελευταία δύο χρόνια για τη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Πρώτη στον κατάλογο των χωρών με το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο έρχεται η Νότια Κορέα, ενώ ακολουθούν η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ. Οπως αναφέρεται στην έκθεση, η μεγάλη άνοδος των ασιατικών χωρών στον τομέα της εκπαίδευσης οφείλεται στη στενή συνεργασία οικογένειας, μαθητών και εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς και στον σεβασμό που τρέφουν σε αυτές τις χώρες για τους εκπαιδευτικούς. Την πέμπτη θέση παγκοσμίως καταλαμβάνει η Φινλανδία και ακολουθεί στην έκτη θέση η Βρετανία.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του βρετανικού εκδοτικού οίκου Pearson, Τζον Φάλον, η έκθεση καταδεικνύει την ισχυρή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στα υψηλά επίπεδα εκπαίδευσης και στην οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας, ενώ στόχο έχει να βοηθήσει στη χάραξη μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που θα είναι αποτελεσματική τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Στην εκπόνηση της μελέτης συμμετείχαν μερικοί από τους κορυφαίους μελετητές και ειδικούς από τον χώρο της εκπαίδευσης, ενώ αναλύθηκαν περισσότερα από εξήντα κριτήρια που βασίστηκαν στις αμερικανικές εκπαιδευτικές μελέτες TIMSS and PIRLS, καθώς σε τεστ του PISA, του διεθνούς προγράμματος του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση των μαθητών.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com