Μείωση του κόστους διελεύσεων των διοδίων, ελεύθερη πρόσβαση στις κοινωνικά ασθενείς ομάδες και επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου θα επιδιώξει το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, παράλληλα με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης κατασκευής και λειτουργίας των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων (Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιονία Οδός, Μαλιακός - Κλειδί και Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα).
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε ότι τα έργα των αυτοκινητοδρόμων «δεν βγαίνουν» τονίζοντας παράληλα πως υπάρχουν «θεσμικά ζητήματα γύρω από τα δημόσια έργα που έχουν αποδομήσει τον κλάδο».
«Υπάρχουν 13 τρόποι προϋπολογισμού ενός έργου και κανένας δεν είναι αξιόπιστος», σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, ο οποίος τόνισε πως «το μοντέλο των παραχωρήσεων είναι πλήρως αποτυχημένο».
Διόδια
Χαρακτήρισε φαύλο κύκλο το σύστημα καθορισμού των διοδίων και εκτίμησε πως στον επόμενο μήνα που θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, οι κατασκευαστές - παραχωρησιούχοι θα συμφωνήσουν στην ανάγκη αλλαγής των συμβάσεων, καθώς και γι’ αυτούς είναι αδιέξοδο το υφιστάμενο μοντέλο.Σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, το Δημόσιο θα προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις ενώ τα έργα θα συνεχίζονται, καθώς δεν σκοπεύει να καταγγείλει τις πέντε υφιστάμενες συμβάσεις.
Ο αναπληρωτής υπουργός προανήγγειλε την ανάγκη ένταξης κοινωνικών δεικτών που θα αναδιαμορφώσουν το κόστος διελεύσεων, ενώ θα υπάρξει ρήτρα για δωρεάν πρόσβαση στις ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες.