Η παγκόσμια οικονομία μπορεί να αποκομίσει "τεράστια" οφέλη ως το 2030 αν αποκτήσει πιο αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα, που θα μπορούν να εφοδιάζουν όλους τους μαθητές με τις "στοιχειώδεις ικανότητες" στην ανάγνωση ή τα μαθηματικά, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ.
Σε έκθεσή του με τίτλο "Στοιχειώδεις Ικανότητες Παγκοσμίως - Αυτό που έχουν να κερδίσουν οι χώρες", η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα στο Βερολίνο, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) συγκρίνει στοιχεία από 76 χώρες.
Σύμφωνα με τα πορίσματα αυτής της έκθεσης των 110 σελίδων, αυτό που κρίνεται ζωτικής σημασίας είναι οι μαθητές να κατέχουν "τουλάχιστον" τις στοιχειώδεις ικανότητες και γνώσεις, για παράδειγμα στην ανάγνωση και την αριθμητική, όπως αυτές καθορίζονται από τις μελέτες Pisa για τις ικανότητες των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ, οι οποίες δημοσιοποιούνται από τον οργανισμό.
Σε ένα πλαίσιο υψηλής ανεργίας μεταξύ των νέων στην πλειονότητα των χωρών του ΟΟΣΑ, ο οργανισμός υπογραμμίζει ότι "αν κάθε 15χρονος μαθητής στον κόσμο κατάφερνε τουλάχιστον ως το 2030" να κατακτήσει τις βασικές αυτές γνώσεις, "τα οφέλη για την ανάπτυξη, την οικονομία και την βιώσιμη ανάπτυξη θα ήταν τεράστια".
Η έρευνα αυτή του ΟΟΣΑ δείχνει ότι οι πλούσιες χώρες απέχουν και αυτές πολύ από την επίτευξη αυτού του στόχου και φέρνει ως παράδειγμα τις ΗΠΑ, στις οποίες το 24% των νέων ηλικίας 15 ετών αποτυγχάνει στα τεστ βασικών γνώσεων των μελετών Pisa. Αν οι ΗΠΑ καταφέρουν "όλοι οι μαθητές" να κατακτήσουν αυτές τις βασικές ικανότητες, η αμερικανική οικονομία θα μπορούσε να αποκομίσει "επιπλέον 27 δισεκατομμύρια δολάρια" κατά την διάρκεια της επαγγελματικής ζωής αυτών των νέων.
Στο ίδιο μήκος κύματος, οι πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ θα έβλεπαν το συνολικό τους ΑΕΠ να αυξάνεται κατά 3,5% ως το 2030, αν κατέβαλαν τις απαραίτητες προσπάθειες στην εκπαίδευση.
Ο ΟΟΣΑ επικαλείται επίσης το παράδειγμα της Γκάνας. Αν οι μαθητές κατάφερναν να κατακτήσουν τις στοιχειώδεις ικανότητες, η χώρα αυτή της δυτικής Αφρικής θα μπορούσε να "τριπλασιάζει το ΑΕΠ της κάθε τέσσερα χρόνια κατά την διάρκεια του επαγγελματικού βίου των μαθητών αυτών".
"Χωρίς τις σωστές ικανότητες, οι άνθρωποι καταλήγουν στο περιθώριο της κοινωνίας και η τεχνολογική πρόοδος δεν μετατρέπεται σε οικονομική ανάπτυξη", προειδοποιεί τέλος ο ΟΟΣΑ και καλεί τις κυβερνήσεις "να βοηθήσουν τους πολίτες τους να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις εξασφαλίζοντας ότι έως το 2030 όλοι θα μπορούν να εφοδιαστούν με τις γνώσεις και τις ικανότητες που χρειάζονται για περισσότερη παιδεία (...) και εργασία".