Με τη φράση "οι γενναίες εκπτώσεις δεν δελεάζουν τους καταναλωτές", ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) Παντελής Φιλιππίδης περιέγραψε την εικόνα της αγοράς, κατά την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο (mid-season sales), που "κλείνει" αύριο, χωρίς να έχει ανακουφίσει "ούτε στο ελάχιστο" τους ιδιοκτήτες των εμπορικών καταστημάτων.
"Κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος" είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φιλιππίδης και πρόσθεσε: "επειδή κυκλοφορεί κόσμος στην Τσιμισκή, δεν σημαίνει ούτε ότι ψωνίζει, αλλά ούτε ότι πάει καλά η αγορά. Αν πάμε μια βόλτα στην αγορά της Τούμπας, που είναι μεγάλη και είναι και δίπλα στο κέντρο της πόλης, ζήτημα αν θα βρούμε έναν καταναλωτή, όχι να ψωνίζει, αλλά να κοιτάζει τις βιτρίνες".
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της αγοράς την Κυριακή 3 Μαΐου, ο πρόεδρος του ΕΣΘ σχολίασε: "δεν είναι αυτό το μέτρο που θα δώσει ώθηση στην αγορά και θα βελτιώσει τη ψυχολογία των καταναλωτών για να πάνε να ψωνίσουν".
Αφού επεσήμανε ότι από την αρχή του τρέχοντος έτους έχουν βάλει "λουκέτο" περισσότερα από 600 εμπορικά καταστήματα στον νομό Θεσσαλονίκης, ο κ. Φιλιππίδης σημείωσε: "αν αφανιστεί η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, που είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όχι μόνο θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο η ανεργία στη χώρα μας, αλλά θα βλέπουμε και τις τιμές να σκαρφαλώνουν στα ύψη και να μην κατεβαίνουν".
Θέλοντας να "σκιαγραφήσει" την εικόνα του τι μπορεί να συμβεί, εάν παραμείνει στα ίδια επίπεδα ο ρυθμός με τον οποίο βάζουν "λουκέτο" τα εμπορικά καταστήματα, ο κ. Φιλιππίδης σημείωσε: "οι τιμές στα σούπερ μάρκετ είναι υψηλές και δεν πέφτουν γιατί τη διαχείρισή τους την κρατούν λίγοι που συνεννοούνται μεταξύ τους και έτσι δεν υπάρχει υγιής ανταγωνισμός".
Ερωτηθείς για το εάν η επίτευξη συμφωνίας σε πολιτικό επίπεδο θα βοηθήσει την αγορά, εκτίμησε πως "τα πράγματα δεν θα αλλάξουν από τη μια στιγμή στην άλλη, αλλά σαφώς θα βελτιωθεί η ψυχολογία του κόσμου και θα του επιτρέψει να ξοδέψει και ένα ευρώ παραπάνω, αφού ο κίνδυνος της 'πείνας' θα έχει παρέλθει".
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Φιλιππίδης κάλεσε εκ νέου τους καταναλωτές να δίνουν "ψήφο εμπιστοσύνης" στα καταστήματα της γειτονιάς τους και να στηρίζουν την τοπική οικονομία των περιοχών τους.