Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

Στροφή στη συνδρομητική TV κάνουν οι Ελληνες

Αυξημένο παρουσιάζεται το ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης καθώς η οικονομική ύφεση οδηγεί αρκετούς Έλληνες καταναλωτές στην επιλογή να αποκτήσουν συνδρομή σε κάποιο από τα δύο ψηφιακά «μπουκέτα» (Nova, OTE TV) ως εναλλακτική μορφή ψυχαγωγίας σε σχέση με την έξοδο για φαγητό ή ποτό.



Την ίδια στιγμή, πάντως, αρχίζουν να εμφανίζονται και στη χώρα μας οι διεθνείς τάσεις αναφορικά με τον τρόπο που παρακολουθούμε τηλεοπτικό περιεχόμενο και την αλλαγή του υφιστάμενου μοντέλου.

Ένας άλλος λόγος για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης είναι το αθλητικό περιεχόμενο που διατίθεται, καθώς για τον ΟΤΕ η απόκτηση των δικαιωμάτων του Champions League τον έχει ήδη βοηθήσει να ενισχύσει τη συνδρομητική βάση του, ενώ για τη Nova το περισσότερο ανταγωνιστικό -σε σχέση με το παρελθόν- πρωτάθλημα της Super League εκτιμάται πως έχει συνεισφέρει σε σημαντικό βαθμό.
Στροφή στη συνδρομητική TV κάνουν οι Ελληνες

Στην περίπτωση του ΟΤΕ είναι χαρακτηριστικό ότι οι συνδρομητές του OTE TV έχουν ήδη ξεπεράσει τις 400.000, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο όμιλος. Στο τέλος Ιουνίου, οι συνδρομητές του OTE TV ήταν στους 377.548, κάτι που σημαίνει ότι μέσα σε περίπου ένα δίμηνο οι νέοι πελάτες της πλατφόρμας ξεπέρασαν τις 23.000, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος. Ο ΟΤΕ TV ποντάρει πολύ στο αθλητικό περιεχόμενο και δη στο ποδόσφαιρο, έχοντας τα δικαιώματα των μεταδόσεων ορισμένων από τα σημαντικότερα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα, όπως είναι αυτά της Ισπανίας, της Αγγλίας και της Ιταλίας.

Η απόσταση πάντως του ΟΤΕ TV από τη Nova έχει μεν μειωθεί αλλά παραμένει σημαντική. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Forthnet για το α' εξάμηνο του 2015, στο τέλος Ιουνίου οι συνδρομητές της Nova έφθασαν στις 509.088. Αρκετοί αναλυτές περιμένουν να δουν πώς κινήθηκε το γ' τρίμηνο της χρονιάς με τη Nova να στηρίζει αρκετά στο γεγονός ότι η φετινή Super League, η μετάδοση των αγώνων της οποίας αποτελεί το κύριο ατού της πλατφόρμας, είναι αρκετά πιο ανταγωνιστική, ενώ βοηθά και η «επιστροφή» της ΑΕΚ στην κορυφαία κατηγορία του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Δορυφορική τηλεόραση
Γενικότερα, πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί η αλλαγή που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια των Ελλήνων τηλεθεατών που έχουν στραφεί προς τη δορυφορική τηλεόραση. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την ετήσια έρευνα Satellite Monitor της Focus Bari, στο τέλος του 2014 1,1 εκατ. ελληνικά νοικοκυριά λάμβαναν δορυφορικό τηλεοπτικό σήμα. Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι το 2014 υπήρχαν 2,82 εκατ. νοικοκυριά που ελάμβαναν επίγειο τηλεοπτικό σήμα, ενώ άλλα 165.000 νοικοκυριά βλέπουν τηλεόραση και μέσω ευρυζωνικών συνδέσεων (IPTV). Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η SES υποστηρίζει πως πλέον καλύπτει το 68% των συνολικών δορυφορικών συνδέσεων στην Ελλάδα, προσφέροντας υπηρεσίες σε 750.000 νοικοκυριά, έναντι 450.000 στο τέλος του 2013. Σημειωτέον πως ούτε η Nova ούτε ο ΟΤΕ χρησιμοποιούν τους δορυφόρους της SES για τη μετάδοση του «μπουκέτου» καναλιών τους.

Διπλοί δέκτες
Τα παραπάνω στοιχεία μοιάζουν λίγο αντικρουόμενα αλλά υπάρχει απάντηση που δείχνει το αυξημένο ενδιαφέρον των Ελλήνων για δορυφορική λήψη τηλεοπτικού περιεχομένου. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών προτιμά να έχει δορυφορικά πιάτα που δέχονται δύο δέκτες σήματος, τα αποκαλούμενα LNBs. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να «κατεβάσουν» σήμα και τηλεοπτικά κανάλια από δύο διαφορετικούς δορυφόρους. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών να έχει πρόσβαση σε έναν εντυπωσιακό αριθμό τηλεοπτικών καναλιών από ολόκληρο τον κόσμο.

Μελέτη για τους καταναλωτές
Αλλάζει το μοντέλο θέασης

Σε διεθνές επίπεδο, αυτό που εντοπίζεται είναι ότι υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου. Κάτι που εντόπισε μία πρόσφατη μελέτη της Ericsson, σύμφωνα με την οποία το 35% του περιεχομένου που παρακολουθούν οι καταναλωτές «δαπανάται» σε υπηρεσίες video on demand (VOD).

Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του ετήσιου Ericsson ConsumerLab TV & Media Report, οι καταναλωτές ξοδεύουν πλέον έξι ώρες την εβδομάδα παρακολουθώντας on-demand τηλεοπτικές σειρές, προγράμματα και ταινίες με streaming. Το 2011 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 2,9 ώρες. Αν στην εξίσωση προστεθεί και το περιεχόμενο που εγγράφεται και λαμβάνεται online, τότε το 35% όλης της παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο δαπανάται σήμερα σε υπηρεσίες VOD.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ακόμη το στοιχείο ότι οι νέοι ηλικίας 16-19 ετών προτιμούν τα smartphones τους για την παρακολούθηση περιεχομένου. Συγκεκριμένα, το 61% του χρόνου που καταναλώνουν για video αφορά smartphones, ενώ αν προστεθούν και ο χρόνος σε tablets και laptops, τότε τα δύο τρία του χρόνου των εφήβων στην παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο δαπανάται σε φορητές συσκευές.

Την ίδια στιγμή, οι πλατφόρμες περιεχομένου που προέρχεται από χρήστες (UGC), πιο γνωστή από τις οποίες είναι το YouTube, αντιπροσωπεύουν ένα αυξανόμενο μερίδιο καταναλωτών που παρακολουθούν τηλεόραση και βίντεο. Σχεδόν 1 στους 10 καταναλωτές παρακολουθούν YouTube περισσότερο από τρεις ώρες την ημέρα, και ένας στους τρεις θεωρούν πλέον πολύ σημαντικό να μπορούν να παρακολουθούν UGC στην τηλεόραση σπίτι τους. Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει πως η αυξανόμενη κυριαρχία UGC πλατφόρμων, όπως το YouTube, έχει οδηγήσει στην έκρηξη δημοτικότητας των εκπαιδευτικών βίντεο, με τους καταναλωτές να παρακολουθούν τέτοια βίντεο περίπου 73 λεπτά την εβδομάδα.

Ακόμη, η συνεχόμενη παρακολούθηση πολλών επεισοδίων μίας τηλεοπτικής σειράς (το αποκαλούμενο Bingeing) έχει αποτελέσει γρήγορα βασικό κομμάτι της εμπειρίας τηλεόρασης και βίντεο. Αυτή η συνήθεια ξεχωρίζει ανάμεσα στους χρήστες Subscription Video-on-Demand (S-VOD) υπηρεσιών όπως το Netflix, το Amazon Prime, και το HBO, από τους οποίους το 87%, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, παρακολουθεί συνεχόμενα επεισόδια.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com