Σε ψηφιακές συσκευές με περισσότερες «παραγωγικές» δυνατότητες δείχνουν να στρέφονται οι καταναλωτές παγκοσμίως, καθώς η «μόδα» των μικρού μεγέθους tablets φαίνεται πως έχει αρχίσει να περνά.
Η γνωστή εταιρεία ερευνών IDC δημοσιοποίησε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας τις εκτιμήσεις της για τις πωλήσεις tablets το 2015, οι οποίες αναμένεται να παρουσιάσουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πτώση.
Συγκεκριμένα, η IDC εκτιμά ότι το 2015 οι συνολικές πωλήσεις tablets σε παγκόσμιο επίπεδο θα φθάσουν στα 211,3 εκατ. συσκευές παρουσιάζοντας πτώση 8,1%. Οι αναλυτές της IDC σημειώνουν ότι και τα τρία πρώτα τρίμηνα της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις tablets παρουσίασαν πτώση. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι και το 2014 η αγορά των tablets είχε παρουσιάσει πτώση της τάξεως του 4,4% κλείνοντας στα 219,9 εκατ. συσκευές.
Σε ελεύθερη πτώση οι πωλήσεις των tablets
Στην ανακοίνωση της IDC σημειώνεται πάντως ότι αναμένεται αύξηση των πωλήσεων των tablets με αποσπώμενο πληκτρολόγιο, μία κατηγορία συσκευών που έκανε την εμφάνιση της πριν από περίπου δύο χρόνια και πλέον έχει αρχίσει να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, οι οποίοι δείχνουν ότι θέλουν κάτι παραπάνω από το tablet τους πέραν από το να «σερφάρουν» στο Διαδίκτυο και στο Facebook.
Οι συσκευές με αποσπώμενο πληκτρολόγιο είναι πιο κοντά σε έναν «κλασικό» φορητό υπολογιστή και η IDC σημειώνει ότι οι καταναλωτές δείχνουν πλέον να στρέφονται σε συσκευές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για περισσότερο «παραγωγικές» εργασίες, όπου το φυσικό πληκτρολόγιο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες έχουν πληθύνει τα φορητά πληκτρολόγια που μπορούν να συνδεθούν ασύρματα σε ένα tablet και να το «μετατρέψουν» σε έναν φορητό υπολογιστή.
Όπως και το ότι ακόμη και η Apple αποφάσισε να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση παρουσιάζοντας το iPad Pro με οθόνη 12,9 ιντσών, το οποίο μαζί με ένα πληκτρολόγιο είναι ουσιαστικά ένας φορητός υπολογιστής με iOS λειτουργικό σύστημα.
Μεγαλύτερες ίντσες
Γενικότερα, η IDC εκτιμά ότι η αγορά των tablets θα κινηθεί προς συσκευές με μεγαλύτερες ίντσες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 2014 τα tablets με οθόνη μεταξύ 7 και 8,9 ίντσες αντιπροσώπευε το 64,1% 64,1% των πωλήσεων, ποσοστό που μειώνεται στο 57,7% και αναμένεται να πέσει στο 43% το 2019.
Από την άλλη πλευρά, τα tablets με οθόνη 9 έως 12,9 ίντσες αντιπροσωπεύαν μόλις το 35,8% των πωλήσεων το 2014, ποσοστό που αυξάνεται φέτος στο 41,9% και το 2019 θα είναι στο 55,1%.
Αρκετοί πάντως αναλυτές αποδίδουν την πτώση των ?μικρών? tablets και στα ...smartphones. Και πιο συγκεκριμένα στην αύξηση του μεγέθους των smartphones, καθώς πλέον οι 5 ίντσες αποτελούν συνηθισμένο φαινόμενο, ενώ δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που προτιμούν συσκευές με οθόνες στις 5,5 ? 5,7 ίντσες. Όταν χρησιμοποιείς ένα τόσο μεγάλο smartphone, το να έχεις και ένα tablet 7 ή ακόμη και 8,9 ιντσών θεωρείται μάλλον περιττό καθώς η οθόνη της «βασικής» συσκευής καλύπτει τις ανάγκες για το «σερφάρισμα» και το Facebook. Και δεν χρειάζεται να κουβαλάς δύο συσκευές αλλά μόνο μία.
Άνοδος για τα Windows
Η στροφή σε πιο «παραγωγικές» συσκευές φαίνεται και από την ενίσχυση του μεριδίου των Windows. Τα tablets με το λειτουργικό σύστημα της Microsoft αντιπροσώπευαν το 2014 μόλις το 5% των συνολικών πωλήσεων tablets, αλλά φέτος εκτιμάται ότι το μερίδιο τους θα ανέβει στο 8,5% και μέχρι το 2019 θα έχει ανέλθει στο 17,8%. Μάλιστα, η άνοδος των Windows αναμένεται πως θα γίνει εις βάρος του Android, το μερίδιο του οποίου από 67% πέρσι και φέτος θα πέσει το 2019 στο 57%. Όσον αφορά στο iOS, η IDC εκτιμά ότι θα κινείται σταθερά κοντά στο 25%.
Πάντως, οι τάσεις αυτές δείχνουν ότι σταδιακά οι καταναλωτές αρχίζουν να κινούνται προς μία κατεύθυνση όπου, εκτός από ένα smartphone, θα έχουν μία υπολογιστική συσκευή που θα είναι είτε tablet με αποσπώμενο πληκτρολόγιο είτε ένας «κλασικός» φορητός υπολογιστής. Και θα είναι πολύ πιο σπάνια η περίπτωση κάποιος καταναλωτής να έχει και tablet και φορητό υπολογιστή.