Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τις φετινές «διπλές» πανελλαδικές εξετάσεις στις οποίες εκτιμάται ότι θα συμμετέχουν περί τους 104.000 υποψηφίους όλων των κατηγοριών, προκειμένου να διεκδικήσουν μία από τις 69.985 διαθέσιμες θέσεις στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας.
Χθες, το υπουργείο Παιδείας έστειλε σε όλα τα Λύκεια της χώρας εγκύκλιο με την οποία ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων τόσο των υποψηφίων Γενικών Λυκείων οι οποίοι θα διαγωνιστούν με το νέο σύστημα των 4+1 μαθημάτων όσο και των υποψηφίων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων (ομάδα Β΄) που επέλεξαν το παλαιό σύστημα των 6 μαθημάτων. Οι εξετάσεις θα διενεργηθούν με κοινές διαδικασίες για όλους τους υποψήφιους, ξεκινώντας τη Δευτέρα 16 Μαΐου, όπως πάντα με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας στο οποίο περιλαμβάνεται η Έκθεση. Η εξέταση στα βασικά μαθήματα θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 1η Ιουνίου.
Ειδικότερα, όπως προβλέπει η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, όλοι οι υποψηφιοι -και του νεου και του παλαιου συστηματος- θα διαγωνιστούν σε κοινά εξεταστικά κέντρα, σε κοινη ωρα εξετασης, αλλα σε ξεχωριστη αιθουσα, αν αυτό ειναι δυνατον. Σε περιπτωση που δεν ειναι εφικτος ο χωρισμος σε διαφορετικη αιθουσα, λογω μικρου αριθμου υποψηφιων, το υπουργείο τονίζει ότι οι υποψηφιοι του παλαιου συστηματος θα πρεπει με μεγαλη προσοχη να διαχωριστουν απο τους υποψηφιους του νεου συστηματος. Επίσης, όπως συνέβη και πέρυσι, θα πρέπει να διαχωριστούν οι υποψήφιοι των ημερήσιων Λυκείων από τους υποψηφίους των εσπερινών Λυκείων.
Λόγω του διπλού συστηματος εξετασεων, τα μαθηματα κατα την εξεταση τους θα διακρινονται ως εξης: 1) Μαθημα Νέου συστηματος, 2) Μαθημα Παλαιού συστηματος και 3) Μαθημα Κοινό παλαιου και νεου συστηματος. Η διακριση αυτή θα γινεται κατα τη διατυπωση των θεματων και θα ειναι αναγεγραμμενη πανω στις φωτοτυπιες για να διευκολυνθουν οι υποψηφιοι, αλλά και οι Λυκειακές Επιτροπές Εξετάσεων.
Ξεχωριστή βαθμολόγηση
Τα εξεταστικά κέντρα θα οριστουν με αποφαση του Περιφερειακου Διευθυντη Εκπαιδευσης της οικειας Περιφερειακης Διευθυνσης. «Για εκπαιδευτικους και παιδαγωγικους λογους ειναι χρησιμο οπως οι Περιφερειακοι Διευθυντες Εκπαιδευσης, σε συνεργασια με τους Διευθυντες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να διερευνησουν τη δυνατοτητα συμπτυξης των εξεταστικων κεντρων, οπου αυτο ειναι εφικτο», αναφέρεται στην εγκύκλιο του υπουργείου. Όπως διευκρινίζεται, πάντως, σε καμια περιπτωση δεν θα πρεπει να δημιουργηθουν προβληματα στους υποψηφιους και να διαταραχθει η εξεταστικη διαδικασια.
Σε ό,τι αφορά τη βαθμολόγηση των γραπτών, στην εγκύκλιο τονίζεται ότι θα γίνει σε διαφορετικα βαθμολογικά κέντρα για τους υποψήφιους του νέου και του παλαιου συστηματος.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία το υπουργείου Παιδείας, από το σύνολο των υποψηφίων των Γενικών Λυκείων μόλις το 4% επέλεξε το παλαιό σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων των 6 μαθημάτων. Το αντίστοιχο ποσοστό στην κατηγορία των υποψηφίων Επαγγελματικών Λυκείων ανέρχεται σε 12%. Η πλειονότητα των υποψηφίων επέλεξε να διαγωνιστεί με το νέο σύστημα των 4 ή 5 μαθημάτων. Τα ποσοστά των θέσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα οποία θα αντιστοιχούν στις δύο κατηγορίες υποψηφίων, θα οριστούν με υπουργική απόφαση η οποία θα εκδοθεί τις επόμενες ημέρες.