Το Facebook δείχνει ότι θέλει να κάνουμε όλες τις καθημερινές εργασίες μας μέσα από το... Facebook.
Ακόμη και αν αυτές περιλαμβάνουν να παραγγείλουμε φαγητό, να ενημερωθούμε, να αγοράσουμε λουλούδια ή άλλα αγαθά.
Για όλα αυτά, το μόνο που θα χρειάζεται αρκετά σύντομα θα είναι απλώς να πληκτρολογούμε την κατάλληλη φράση στο Facebook Messenger και μία εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης, η αποκαλούμενη και bot, θα αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από όσα ανέφερε στην ομιλία του το πλαίσιο του F8, του ετήσιου συνεδρίου για developers υπηρεσιών και εφαρμογών που σχετίζονται με το Facebook, ο διευθύνων σύμβουλος τους μεγαλύτερου δικτύου κοινωνικής δικτύωσης, Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Τα πάντα μέσα από το Facebook
Σύμφωνα με τον τελευταίο, τεχνητή νοημοσύνη, εικονική πραγματικότητα και Internet για όλους είναι οι άξονες πάνω στους οποίους θέλει να κινηθεί τα επόμενα χρόνια το Facebook.
Messenger
Η παρουσίαση της νέας πλατφόρμας του Facebook Messenger ήταν από τα σημεία που στάθηκε ιδιαίτερα ο κ. Ζούκερμπεργκ κατά τη διάρκεια της ομιλίας του.
Πρακτικά, το Facebook ανακοίνωσε ότι «ανοίγει» την πλατφόρμα του Messenger ώστε οι ενδιαφερόμενες εταιρείες να δημιουργήσουν τα δικά τους bots που θα τους επιτρέψουν να έχουν μία άμεση και αυτοματοποιημένη επικοινωνία με τους πελάτες τους μέσω του Facebook. Για παράδειγμα, αν θέλει κάποιος να παραγγείλει λουλούδια δεν θα χρειάζεται καν να πάρει τηλέφωνο. Αρκεί να συνδεθεί στο Messenger με το κατάλληλο bot και να του γράψει ότι θέλει να παραγγείλει λουλούδια.
Στη συνέχεια, το bot θα ξεκινά να κάνει ορισμένες ερωτήσεις και στο τέλος να διαμορφώνει την παραγγελία και να την αποστέλλει. Μία άλλη χρήση ενός bot είναι να λειτουργεί ως υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών, χρησιμοποιώντας την «ευφυϊα» του για να απαντά στις ερωτήσεις των καταναλωτών. Όπως, επίσης, και κάποιο μέσο ενημέρωσης θα μπορεί να χρησιμοποιεί ένα bot για να παρέχει προσωποποιημένη ενημέρωση στον ενδιαφερόμενο αναγνώστη.
Γενικότερα, τα bots θεωρούνται από τις πλέον ενδιαφέρουσες τάσεις με τη Microsoft και τη Google να ασχολούνται εκτενώς, αλλά να μην έχουν τα 900 εκατ. χρήστες που έχει αυτή τη στιγμή το Facebook Messenger!
Ζωντανή μετάδοση
Τα bots δεν ήταν η μόνη ανακοίνωση στο F8. Το Facebook θέλει να ενισχύσει την πλατφόρμα του Live που προσφέρει τη δυνατότητα για live streaming και την «ανοίγει» σε δημιουργούς εφαρμογών και web developers προκειμένου να είναι πιο εύκολη η μετάδοση video σε πραγματικό χρόνο μέσα από το Facebook.
Επιπλέον, κάνουν πιο εύκολο για τους κατασκευαστές συσκευών να ενσωματώσουν τη δυνατότητα για live streaming απευθείας στο Facebook Live. Έτσι, ώστε ακόμη και τα video σας να είναι σε live μετάδοση πάντα μέσω του Facebook.
Βέβαια, το αγαπημένο θέμα του κ. Ζούκερμπεργκ αυτή την περίοδο δεν είναι άλλο από την εικονική πραγματικότητα (virtual reality ή απλά VR). Το Facebook παρουσίασε μία δική του κάμερα που επιτρέπει τη λήψη video σε 360 μοίρες (Facebook Surround 360).
Οι προδιαγραφές της κάμερας θα είναι διαθέσιμες το καλοκαίρι ώστε να μπορεί να την «αντιγράψει» όποιος θέλει καθώς ο προφανής στόχος του Facebook είναι να δημιουργηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο περιεχόμενο. Αυτή τη στιγμή, εκτιμάται ότι υπάρχουν περίπου 40.000 video εικονικής πραγματικότητας αλλά ο αριθμός δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος αν αναλογιστεί κανείς ότι σύμφωνα με τον κ. Ζούκερμπεργκ, η εικονική πραγματικότητα είναι η επόμενη μεγάλη τάση στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών.