Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

ΕΧΘΡΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Αβεβαιότητα, υψηλή φορολογία και πτώση της κατανάλωσης, είναι οι βασικοί λόγοι που κρατούν μακριά από τη χώρα αρκετούς ξένους επενδυτές, οι οποίοι ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά. Άνθρωποι της αγοράς υπογραμμίζουν πως παρά τις προσπάθειες που έγιναν τα τελευταία χρόνια το επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα παραμένει εχθρικό, εμποδίζοντας την υλοποίηση νέων επενδύσεων και μαζί την ανάκαμψη της οικονομίας.



Η επενδυτική έκρηξη που προσδοκά η Ελλάδα για να βγει από τη στενωπό δεν πρόκειται να έρθει σύντομα... Αντίθετα, θα παραμένει «άπιαστο όνειρο» όσο δεν κάνει τα βήματα που πρέπει για να βελτιώσει θεαματικά το επιχειρηματικό της περιβάλλον, καθιστώντας το φιλικό στους υποψήφιους επενδυτές. Δεν είναι τυχαίο πως με εξαίρεση τον τουρισμού και το λιανεμπόριο, όπου κατά καιρούς εκδηλώνονται διάφορες πρωτοβουλίες, δεν υπάρχουν κινήσεις ικανές να αλλάξουν την ροή των πραγμάτων και να αναστρέψει την τάση από-επένδυσης.

Η κατάσταση είναι ακόμη πιο άσχημη όσον αφορά στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, οι οποίες θεωρούνται «κλειδί» για την αναθέρμανση της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με ανθρώπους που μιλάνε με ξένα funds, δεν βλέπουν να υπάρχει η απαραίτητη πρόοδος στον τομέα των μεταρρυθμίσεων αλλά και της σταθεροποίησης του κλίματος, προκειμένου να πεισθούν να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους στην ελληνική αγορά. Όπως επισημαίνουν οι ίδιοι, το μεγαλύτερο τροχοπέδη, ακόμη και από την υψηλή φορολογία και το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο είναι η αβεβαιότητα για το μέλλον της χώρας, και η ικανότητά της να διατηρήσει τη θέση της στην Ευρωζώνη. «Τα δυο τελευταία χρόνια επανέρχονται διαρκώς σενάρια περί Grexit... αλλά και πρόωρων εκλογών. Δεν έχουν σταματήσει στιγμή να διακινούνται και με ευθύνη της κυβέρνησης», σημειώνουν χαρακτηριστικά και προσθέτουν πως το θολό τοπίο αποθαρρύνει ακόμη και επενδυτές που έχουν προγραμματίσει να έρθουν.

Στις «καλένδες» η είσοδος των Burger King

Ενδεικτική είναι η περίπτωση των Burger King, τα οποία είχαν ανακοινώσει πριν από περίπου τρία χρόνια την πρόθεσή τους να επεκταθούν στην ελληνική επικράτεια. Πήγες με γνώση της υπόθεσης επισημαίνουν πως το ενδιαφέρον της αμερικάνικης αλυσίδας γρήγορου φαγητού δεν έχει ατονήσει, αντίθετα παραμένει ζωηρό, ωστόσο αδυνατούν να προβλέψουν τη χρονική στιγμή που θα γίνει το επίσημο ντεμπούτο.

Υπάρχει μάλιστα η εκτίμηση ότι δεν πρόκειται να υπάρξει εξέλιξη ούτε μέσα στο 2017, καθώς στην παρούσα φάση, εξετάζονται διάφορες εναλλακτικές λύσεις για τον τρόπο εισόδου στην ελληνική αγορά, απο την αυτόνομη παρουσία έως την ανάθεση του Franchise σε τοπικό συνεργάτη, ο οποίος θα αναλάβει την ευθύνη για τη λειτουργία των καταστημάτων. Οι ίδιες πηγές δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για τα επίπεδα του ΦΠΑ στην εστίαση και τη μεγάλη απήχηση που εξακολουθούν να έχουν στους Έλληνες καταναλωτές τα σουβλατζίδικα. «Στην Ελλάδα βασιλεύει ακόμη το σουβλάκι. Είναι μια λύση πολύ οικονομική, την οποία δύσκολα μπορεί να συναγωνιστούν τα burgers», σημειώνουν χαρακτηριστικά. Τους διοικούντες προβληματίζει επίσης το ύψος των ενοικίων, τα οποία παρά την κρίση εξακολουθούν να είναι ακριβά στις πολυσύχναστες περιοχές των αστικών κέντρων αλλά και στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, καθώς επίσης και οι δυσμενείς προοπτικές για την πορεία της κατανάλωσης τα επόμενα χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι ήταν αρχές Δεκεμβρίου του 2014, όταν η Burger King South East Europe (SEE) ανακοίνωνε ότι θα αναλάμβανε την επέκταση της δεύτερης μεγαλύτερης αλυσίδας burger στον κόσμο, με περίπου 14.000 καταστήματα σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο, και στη χώρα μας.

Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το πρώτο κατάστημα θα άνοιγε τις πόρτες το αργότερο ως τις αρχές του 2016 καθώς θα έπρεπε στο μεσοδιάστημα να βρεθούν και να στελεχωθούν τα γραφεία, να αναζητηθούν οι τοπικοί συνεργάτες και προμηθευτές, να εντοπισθεί το ιδανικό ακίνητο για το εστιατόριο και να ξεκινήσει το κατασκευαστικό κομμάτι. Το όλο εγχείρημα της Burger King στην Ελλάδα εξακολουθεί να «τρέχει» ο Δημήτρης Ζηδιανάκης, ο οποίος μέχρι πριν ασκούσε καθήκοντα Sales Network & Marketing Director στην αλυσίδα Public.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com