Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Στα smartphones στρέφονται οι Ελληνες καταναλωτές

Στροφή στα smartphones κάνουν πλέον οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι το 2016 μπορεί να μην αγόρασαν περισσότερα κινητά τηλέφωνα, αλλά δαπάνησαν λίγο περισσότερα χρήματα για τη καινούργια τους συσκευή.



Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, το 2016 έκλεισε με τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων να φθάνουν στα 2,9 εκατ. τεμάχια, παρουσιάζοντας μία ελαφρά πτώση σε σχέση με τα περίπου 3 εκατ. τεμάχια που είχαν διατεθεί το 2015.

Από την άλλη πλευρά, πάντως, οι Έλληνες καταναλωτές δαπανήσαμε περισσότερα για τη συσκευή μας, δεδομένου ότι η αξία των πωλήσεων έφθασε τα 520 εκατ. ευρώ για το 2015 έναντι 502 εκατ. ευρώ το 2015 με τη μέση τιμή να παρουσιάζει μία μικρή αύξηση.

Οι πωλήσεις των smart-phones έφθασαν στα 2,24 εκατ. τεμάχια, στα ίδια επίπεδα με το 2015, με αποτέλεσμα να έχουν φθάσει πλέον να αντιπροσωπεύουν περίπου το 77% της συνολικής αγοράς.

Βέβαια, οι Έλληνες συνεχίζουν να προτιμούν τα πιο προσιτά μοντέλακαι είναι αξιοσημείωτο ότι το 18% των πωληθέντων smartphones το 2016 είχε τιμή πώλησης έως 100 ευρώ, με την κατηγορία 101-150 ευρώ να αντιπροσωπεύει το 19,4% των πωλήσεων και εκείνη των 151-200 ευρώ το 22%, ενώ το 9,5% ήταν μεταξύ 201-250 ευρώ.

Πρακτικά, σχεδόν το 70% των πωληθέντων συσκευών είχε αξία έως 250 ευρώ. Από την άλλη πλευρά, οι συσκευές με αξία πάνω από τα 700 ευρώ αντιπροσωπεύουν το 5,6% ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο για μία αγορά που βρίσκεται σε οικονομική ύφεση.

Κατασκευαστές
Άξιο αναφοράς είναι επίσης πως διαμορφώθηκε η κατάταξη με τους κατασκευαστές στο κομμάτι των smartphones όπου ο μεγάλος κερδισμένος της περσινής χρονιάς ήταν η Huawei, η οποία σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση ενισχύοντας το μερίδιο της (με βάση τις πωληθέντες συσκευές) από το 4% το 2015 στο 13% το 2016.

Στην πρώτη θέση παρέμεινε βέβαια η Samsung, η οποία έχει μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο καθώς το μερίδιο αγοράς του κορεατικού κολοσσού στην ελληνική αγορά ανήλθε στο 33% για την περασμένη χρονιά.

Στην τρίτη θέση ήταν η Apple με 8%, ενώ από εκεί κάτω υπάρχει μία μεγάλη «μάχη» μεταξύ αρκετών κατασκευαστών. Συγκεκριμένα, στην τέταρτη θέση ήταν η Lenovo με 6,6% και στην πέμπτη η MLS με 5,3%. Αρκετά κοντά βρέθηκαν ακόμη η LG, τα μερίδια της οποίας παρουσιάζουν πτώση τους τελευταίους μήνες λόγω των διοικητικών αναδιοργανώσεων, και η Vodafone, οι οποίες απέσπασαν πέρσι το 5,8% της ελληνικής αγοράς smartphones.

Η επόμενη «ομάδα» κινείται λίγο πιο χαμηλά και πιο συγκεκριμένα στα επίπεδα μεταξύ 3,5% και 4%. Συγκεκριμένα, η Alcatel είχε το 3,9%, τα Turbo-X το 3,8%, η ZTE το 3,6% και η Sony Mobile to 3% με την τελευταία να είναι ο κατασκευαστής με τις μεγαλύτερες απώλειες στο σύνολο της χρονιάς, δεδομένου ότι το 2015 είχε το 8% της αγοράς smartphones.

Αναλυτές της αγοράς εκτιμούν πάντως ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί περαιτέρω τη φετινή χρονιά, δεδομένου ότι αναμένεται να δούμε και νέους «παίκτες» όπως είναι η γαλλική Wiko, ενώ παρουσιάζουν ανοδική πορεία κατασκευαστές όπως η Xiaomi και η Neffos.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com