Έναν κατάλογο με 27 στόχους που πρέπει να πετύχει η Ελλάδα στο πλαίσιο της Ενισχυμένης Εποπτείας με βάση τις αποφάσεις του 2019, αλλά και οι επιπλέον 26 παρεμβάσεις που η κυβέρνηση προωθεί με δική της ιδιοκτησία περιλαμβάνει η έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Αποτελούν το "χαλί" για το Σχέδιο Ανάκαμψης των 32 δισ. ευρώ που πρέπει να περιλαμβάνει μία σειρά από στόχους, κάθε ένας από τους οποίους θα πρέπει να περιέχει ένα συνεκτικό πακέτο από μεταρρυθμίσεις μαζί με επενδύσεις κυρίως για την πράσινη και τη ψηφιακή μετάβαση.
Στην έκθεση της Επιτροπής για την Ενισχυμένη Εποπτεία αποδίδονται εύσημα στην ελληνική κυβέρνηση για την πρόοδο στην μεταρρυθμιστική προσπάθεια, με αιτιάσεις για τις κινήσεις που πρέπει να επιταχυνθούν μετά την πανδημία αλλά και για τους κινδύνους που υπάρχουν. Συνολικά η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι παρά τη δυσχερή συγκυρία που προκάλεσε η πανδημία, η οποία αναπόφευκτα προκάλεσε καθυστερήσεις στην εφαρμογή μιας σειράς δράσεων, "η Ελλάδα προχώρησε με την εφαρμογή των μεταρρυθμιστικών της δεσμεύσεων".
Υπολογίζεται ύφεση 9% φέτος και ανάκαμψη 6% το 2021. Το πρωτογενές έλλειμμα υπολογίζεται στο 5,8% του ΑΕΠ χωρίς να συνυπολογιστεί η δαπάνη για την πληρωμή των αναδρομικών στους συνταξιούχους που εκτιμάται προσωρινά σήμερα σε 0,8% του ΑΕΠ. Η Επιτροπή προειδοποιεί ότι, "ενώ τα μέτρα στήριξης των εισοδημάτων και η απεριόριστη βοήθεια κατά τους μήνες των αυστηρότερων μέτρων βοήθησαν στην αποτροπή της κατάρρευσης του διαθέσιμου εισοδήματος, η στήριξη πρέπει τώρα να στραφεί σε μια πιο στοχοθετημένη προσέγγιση που εστιάζει σε τομείς που εξακολουθούν να πλήττονται από μέτρα αποστασιοποίησης".
Επίσης αναφέρει πως "μόλις η πανδημία και η οικονομική κατάσταση σταθεροποιηθούν και επιτρέψουν έναν πιο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα προγραμματισμού, η υποστήριξη βιώσιμων επενδύσεων θα έχει μεγάλη σημασία για την επιτάχυνση της οικονομικής ανάκαμψης".
Αναφέρει ακόμη πως "ο μεγάλος τουριστικός τομέας εκθέτει την Ελλάδα σε κινδύνους που οφείλονται στην πανδημία και στην αλλαγή της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς. Η ναυτιλία μπορεί να επηρεαστεί περαιτέρω έντονα από την εξάπλωση του ιού σε άλλες χώρες που δεν είναι καν σημαντικοί άμεσοι εμπορικοί εταίροι με την Ελλάδα λόγω της παγκόσμιας φύσης του κλάδου".
Εξηγεί ότι η ταχεία υιοθέτηση των νέων προγραμμάτων στήριξης της ΕΕ, ιδίως η διευκόλυνση ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, θα ήταν το κλειδί για την εξισορρόπηση αυτών των επιπτώσεων και για την παροχή της αναγκαίας υποστήριξης σε μεταρρυθμίσεις, επενδύσεις και ανάπτυξη".
Στη λίστα της Επιτροπής περιλαμβάνονται επεξηγήσεις που αναφέρουν πως κάποιες μεταρρυθμίσεις έχουν ήδη ολοκληρωθεί και πρέπει να διατηρηθούν. Κάποιες άλλες είναι στον δρόμο και πρέπει να ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια.
Α. Οι μεταρρυθμίσεις του Μνημονίου
1. Επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ μεσοπρόθεσμα. Μετά τη ρήτρα διαφυγής θα πρέπει να επανέλθει η χώρα σε δημοσιονομική ισορροπία και σε πλεονάσματα.
2. Διαχείριση Δημοσίων Οικονομικών. Ολοκλήρωση του πλαισίου παρακολούθησης σε ταμειακή βάση.
3. Ληξιπρόθεσμες Οφειλές. Σχέδιο εκκαθάρισης και αποφυγή συσσώρευσης νέων καθυστερήσεων. Νέο σχέδιο θα κατατεθεί τον Οκτώβριο γιατί ο στόχος χάθηκε.
4. Φορολογική διοίκηση. Στελέχωση της ΑΑΔΕ με 12.500 άτομα.
5. Φορολογική πολιτική. Προσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στις Εμπορικές και αλλαγή του ΕΝΦΙΑ. Αναβλήθηκε για τα μέσα του 2021.
6. Υγειονομική περίθαλψη. Ολοκλήρωση του clawback.
7. Υγειονομική περίθαλψη. Ανάπτυξη του συστήματος πρωτοβάθμιας υγειονομικής περίθαλψης.
8. Υγειονομική περίθαλψη. Αύξηση μεριδίου των κεντρικών προμηθειών στις συνολικές νοσοκομειακές δαπάνες στο 30%.
9. Κοινωνική πρόνοια. Ολοκλήρωση του πλαισίου του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος. Θα γίνουν παρεμβάσεις το Φθινόπωρο.
10. Κοινωνική πρόνοια. Επανεξέταση του συστήματος επιδοτήσεων για τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες.
11. Κοινωνική πρόνοια. Ολοκλήρωση της ενοποιησης του ΕΦΚΑ. Εως τα μέσα του 2021.
12. Χρηματοοικονομική σταθερότητα. Διαρκής υποχρέωση διασφάλισης της εφαρμογής μεταρρυθμίσεων για την εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων προσπαθειών μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με νέο πτωχευτικό, πλειστηριαμούς κλπ.
13. Αγορά εργασίας. Εφαρμογή σχεδίου δράσης για αδήλωτη εργασία. Ολοκληρώθηκε.
14. Αγορά προϊόντων και ανταγωνιστικότητα – κατώτατος μισθός. Αναβολή για Ιανουάριο 2021.
15. Αδειοδότηση επενδύσεων. Ολοκλήρωση παρεμβάσεων αδειοδότησης επενδύσεων.
16. Αδειοδότηση επενδύσεων - νομοθεσία επιθεωρήσεων.
17. Αδειοδότηση επενδύσεων. Απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης επενδύσεων σε τομείς που απομένουν προσκόμματα.
18. Αδειοδότηση επενδύσεων. Αναθεώρηση του είδους δραστηριότητας και των κατηγοριών όχλησης. Ολοκληρώθηκε.
19. Κτηματολόγιο. Ολοκλήρωση του 45% της χαρτογράφησης το 2020.
20. Ενέργεια. Εφαρμογή μέτρων του συστήματος δημοπρασιών NOME.
21. Ενέργεια. Εκκίνηση Μοντέλου Στόχου.
22. Συνεχή εφαρμογή του Στρατηγικού σχεδίου της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας.
23. Ιδιωτικοποιήσεις. Το σχέδιο ανάπτυξης περιουσιακών στοιχείων θα πρέπει να εφαρμόζεται σε συνεχή βάση. Προκειμένου να προσελκύσει γρήγορα επενδύσεις για να υποστηρίξει συνεχή οικονομική ανάκαμψη, πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί σε Εγνατία, ΔΕΠΑ, περιφερειακά λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, μετοχές ΔΑΑ, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
24. Δημόσια διοίκηση. Ολοκλήρωση ψηφιακού οργανογράμματος για όλους τους δημόσιους φορείς και συνδεθείτε με την αρχή ενιαίας πληρωμής.
25. Κωδικοποίηση νομοθεσίας.
26. Δικαιοσύνη. Ηλεκτρονική κατάθεση νομικών εγγράφων σε όλα τα δικαστήρια.
27. Δικαιοσύνη. Φάση II της θέσπισης του συστήματος ηλεκτρονικής δικαιοσύνης.
Β. Οι 27 συμπληρωματικές δεσμεύσεις που ανέλαβε η ελληνική κυβέρνηση τον Μάιο του 2020
1. Καλύτερη Νομοθεσία. Επίτευξη βελτιώσεων στο κανονιστικό πλαίσιο για την επιχειρηματική δραστηριότητα στους τομείς των οικοδομικών αδειών, πρόσβασης σε ηλεκτρική ενέργεια, πτωχευτικό, πρόσβαση σε χρηματοδότηση, προστασία δικαιωμάτων μικρομετόχων, σύναψη συμβάσεων με την κυβέρνηση, επιβολή συμβάσεων, έναρξη επιχείρησης, καταβολή φόρων μέχρι τα μέσα του 2021.
2. Εργατικό δίκαιο. Βελτίωση και εκσυγχρονισμός του πλαισίου για το εργατικό δίκαιο, συμπεριλαμβανομένης της αντιμετώπισης των θεμάτων των εξαιρετικά περιοριστικών κανόνων υπερωριών, της εξ αποστάσεως εργασίας κλπ.
3. Δικαιοσύνη. Θέσπιση σχεδίου δράσης για τη δημιουργία ειδικών δικαστηρίων για συγκεκριμένες κατηγορίες υποθέσεων για τη βελτίωση της απονομής δικαιοσύνης, ιδίως σε τομείς με υψηλό οικονομικό αντίκτυπο.
4. Δικαιοσύνη. Θέσπιση του νέου κώδικα δικαστικού προσωπικού και παρουσίαση χρονοδιαγράμματος.
5. Δικαιοσύνη. Σχέδιο δράσης για τη δημιουργία μιας εξειδικευμένης μονάδας "JustStat" για τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων.
6. Δικαιοσύνη. Σχέδιο δράσης για την εφαρμογή της νομοθεσίας διαμεσολάβησης.
7. Δημόσια διοίκηση. Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του συστήματος επιλογής προσωπικού μέσω της βελτίωσης του ΑΣΕΠ.
8. Δημόσια διοίκηση. Ενίσχυση του ελέγχου προσλήψεων στο δημόσιο μέσω του καθορισμού ετήσιου ανώτατου ορίου έκτακτων υπαλλήλων έως το τέλος του 2020.
9. Μεταφορές. Έγκριση και εφαρμογή του εθνικού γενικού σχεδίου μεταφορών και κατάρτιση λίστας προτεραιοτήτων για τους σιδηροδρόμους.
10. Μεταφορές. Αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την έγκριση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
11. Διαχείριση Ακίνητης Περιουσίας. Ολιστική και συνεκτική στρατηγική με στόχο τη βελτιστοποίηση της προστασίας, της διαχείρισης και της επενδυτικής εκμετάλλευσης των δημόσιων ακινήτων.
12.Λϊστα στρατηγικών έργων. Με στόχο τον καλύτερο συντονισμό και παρακολούθηση των μελλοντικών δημόσιων δαπανών και τη μεγιστοποίηση της συμπληρωματικότητας μεταξύ ιδιωτικών, δημόσιων και χρηματοδοτούμενων από την ΕΕ έργων.
13. Μηχανισμός προετοιμασίας έργων. Βελτιωμένος μηχανισμός υποστήριξης για την προετοιμασία και την υλοποίηση των έργων, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και η ποιότητα τόσο των έργων υποδομής του δημόσιου τομέα όσο και των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
14. Δημόσιες συμβάσεις. Υιοθέτηση νέας στρατηγικής για τις δημόσιες συμβάσεις για το 2021-2025.
15. Ηλεκτρονική υγεία. Ανάπτυξη ηλεκτρονικού ιατρικού μητρώου.
16. Ηλεκτρονική υγεία. Επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού προγράμματος συνταγογράφησης.
17. Ηλεκτρονική υγεία. Ενεργοποίηση της παροχής απομακρυσμένης υγειονομικής περίθαλψης.
18. Στρατηγική υγειονομικής περίθαλψης. Ανάπτυξη εθνικού στρατηγικού πλαισίου πολιτικής.
19. Σχεδιασμός υγειονομικής περίθαλψης. Χαρτογράφηση των αναγκών υγείας και μακροχρόνιας περίθαλψης και των διαθέσιμων πόρων για τη λήψη μέτρων διασφάλισης της αποτελεσματικότητας, της βιωσιμότητας, της προσβασιμότητας και της προσιτής τιμής των υπηρεσιών υγείας.
20. Εκπαίδευση. Ενίσχυση της αυτονομίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ενισχύοντας το πλαίσιο λογοδοσίας και διαφάνειας.
21. Εκπαίδευση. Βελτίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
22. Εκπαίδευση. Εσωτερικές αξιολογήσεις σχολικών μονάδων, εξωτερική αξιολόγηση σχολείων και νέα προγράμματα σπουδών.
23. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Ανάπτυξη της ψηφιακής πύλης (gov.gr) για την ενοποίηση όλων των ηλεκτρονικών συναλλαγών για πολίτες και επιχειρήσεις.
24. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Εφαρμογή του εθνικού προγράμματος και προώθηση της διαλειτουργικότητας των μητρώων, των δεδομένων και των συστημάτων πληροφορικής.
25. Ψηφιοποίηση γεωχωρικών δεδομένων. Κρατικό Μητρώο Υποδομών που θα ενσωματώσει τεχνικές και γεωχωρικές πληροφορίες σχετικά με όλα τα έργα.
26. Ψηφιοποίηση γεωχωρικών δεδομένων. Ολοκληρωμένο εργαλείο χαρτογράφησης γεωχωρικών δεδομένων (ενιαίος ψηφιακός χάρτης) με στόχο να αυξηθεί η διαφάνεια στους επενδυτές σχετικά με τους κανόνες χρήσης γης σε όλη την Ελλάδα.
Αποτελούν το "χαλί" για το Σχέδιο Ανάκαμψης των 32 δισ. ευρώ που πρέπει να περιλαμβάνει μία σειρά από στόχους, κάθε ένας από τους οποίους θα πρέπει να περιέχει ένα συνεκτικό πακέτο από μεταρρυθμίσεις μαζί με επενδύσεις κυρίως για την πράσινη και τη ψηφιακή μετάβαση.
Στην έκθεση της Επιτροπής για την Ενισχυμένη Εποπτεία αποδίδονται εύσημα στην ελληνική κυβέρνηση για την πρόοδο στην μεταρρυθμιστική προσπάθεια, με αιτιάσεις για τις κινήσεις που πρέπει να επιταχυνθούν μετά την πανδημία αλλά και για τους κινδύνους που υπάρχουν. Συνολικά η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι παρά τη δυσχερή συγκυρία που προκάλεσε η πανδημία, η οποία αναπόφευκτα προκάλεσε καθυστερήσεις στην εφαρμογή μιας σειράς δράσεων, "η Ελλάδα προχώρησε με την εφαρμογή των μεταρρυθμιστικών της δεσμεύσεων".
Υπολογίζεται ύφεση 9% φέτος και ανάκαμψη 6% το 2021. Το πρωτογενές έλλειμμα υπολογίζεται στο 5,8% του ΑΕΠ χωρίς να συνυπολογιστεί η δαπάνη για την πληρωμή των αναδρομικών στους συνταξιούχους που εκτιμάται προσωρινά σήμερα σε 0,8% του ΑΕΠ. Η Επιτροπή προειδοποιεί ότι, "ενώ τα μέτρα στήριξης των εισοδημάτων και η απεριόριστη βοήθεια κατά τους μήνες των αυστηρότερων μέτρων βοήθησαν στην αποτροπή της κατάρρευσης του διαθέσιμου εισοδήματος, η στήριξη πρέπει τώρα να στραφεί σε μια πιο στοχοθετημένη προσέγγιση που εστιάζει σε τομείς που εξακολουθούν να πλήττονται από μέτρα αποστασιοποίησης".
Επίσης αναφέρει πως "μόλις η πανδημία και η οικονομική κατάσταση σταθεροποιηθούν και επιτρέψουν έναν πιο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα προγραμματισμού, η υποστήριξη βιώσιμων επενδύσεων θα έχει μεγάλη σημασία για την επιτάχυνση της οικονομικής ανάκαμψης".
Αναφέρει ακόμη πως "ο μεγάλος τουριστικός τομέας εκθέτει την Ελλάδα σε κινδύνους που οφείλονται στην πανδημία και στην αλλαγή της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς. Η ναυτιλία μπορεί να επηρεαστεί περαιτέρω έντονα από την εξάπλωση του ιού σε άλλες χώρες που δεν είναι καν σημαντικοί άμεσοι εμπορικοί εταίροι με την Ελλάδα λόγω της παγκόσμιας φύσης του κλάδου".
Εξηγεί ότι η ταχεία υιοθέτηση των νέων προγραμμάτων στήριξης της ΕΕ, ιδίως η διευκόλυνση ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, θα ήταν το κλειδί για την εξισορρόπηση αυτών των επιπτώσεων και για την παροχή της αναγκαίας υποστήριξης σε μεταρρυθμίσεις, επενδύσεις και ανάπτυξη".
Στη λίστα της Επιτροπής περιλαμβάνονται επεξηγήσεις που αναφέρουν πως κάποιες μεταρρυθμίσεις έχουν ήδη ολοκληρωθεί και πρέπει να διατηρηθούν. Κάποιες άλλες είναι στον δρόμο και πρέπει να ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια.
Α. Οι μεταρρυθμίσεις του Μνημονίου
1. Επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ μεσοπρόθεσμα. Μετά τη ρήτρα διαφυγής θα πρέπει να επανέλθει η χώρα σε δημοσιονομική ισορροπία και σε πλεονάσματα.
2. Διαχείριση Δημοσίων Οικονομικών. Ολοκλήρωση του πλαισίου παρακολούθησης σε ταμειακή βάση.
3. Ληξιπρόθεσμες Οφειλές. Σχέδιο εκκαθάρισης και αποφυγή συσσώρευσης νέων καθυστερήσεων. Νέο σχέδιο θα κατατεθεί τον Οκτώβριο γιατί ο στόχος χάθηκε.
4. Φορολογική διοίκηση. Στελέχωση της ΑΑΔΕ με 12.500 άτομα.
5. Φορολογική πολιτική. Προσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στις Εμπορικές και αλλαγή του ΕΝΦΙΑ. Αναβλήθηκε για τα μέσα του 2021.
6. Υγειονομική περίθαλψη. Ολοκλήρωση του clawback.
7. Υγειονομική περίθαλψη. Ανάπτυξη του συστήματος πρωτοβάθμιας υγειονομικής περίθαλψης.
8. Υγειονομική περίθαλψη. Αύξηση μεριδίου των κεντρικών προμηθειών στις συνολικές νοσοκομειακές δαπάνες στο 30%.
9. Κοινωνική πρόνοια. Ολοκλήρωση του πλαισίου του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος. Θα γίνουν παρεμβάσεις το Φθινόπωρο.
10. Κοινωνική πρόνοια. Επανεξέταση του συστήματος επιδοτήσεων για τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες.
11. Κοινωνική πρόνοια. Ολοκλήρωση της ενοποιησης του ΕΦΚΑ. Εως τα μέσα του 2021.
12. Χρηματοοικονομική σταθερότητα. Διαρκής υποχρέωση διασφάλισης της εφαρμογής μεταρρυθμίσεων για την εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων προσπαθειών μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με νέο πτωχευτικό, πλειστηριαμούς κλπ.
13. Αγορά εργασίας. Εφαρμογή σχεδίου δράσης για αδήλωτη εργασία. Ολοκληρώθηκε.
14. Αγορά προϊόντων και ανταγωνιστικότητα – κατώτατος μισθός. Αναβολή για Ιανουάριο 2021.
15. Αδειοδότηση επενδύσεων. Ολοκλήρωση παρεμβάσεων αδειοδότησης επενδύσεων.
16. Αδειοδότηση επενδύσεων - νομοθεσία επιθεωρήσεων.
17. Αδειοδότηση επενδύσεων. Απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης επενδύσεων σε τομείς που απομένουν προσκόμματα.
18. Αδειοδότηση επενδύσεων. Αναθεώρηση του είδους δραστηριότητας και των κατηγοριών όχλησης. Ολοκληρώθηκε.
19. Κτηματολόγιο. Ολοκλήρωση του 45% της χαρτογράφησης το 2020.
20. Ενέργεια. Εφαρμογή μέτρων του συστήματος δημοπρασιών NOME.
21. Ενέργεια. Εκκίνηση Μοντέλου Στόχου.
22. Συνεχή εφαρμογή του Στρατηγικού σχεδίου της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας.
23. Ιδιωτικοποιήσεις. Το σχέδιο ανάπτυξης περιουσιακών στοιχείων θα πρέπει να εφαρμόζεται σε συνεχή βάση. Προκειμένου να προσελκύσει γρήγορα επενδύσεις για να υποστηρίξει συνεχή οικονομική ανάκαμψη, πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί σε Εγνατία, ΔΕΠΑ, περιφερειακά λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, μετοχές ΔΑΑ, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
24. Δημόσια διοίκηση. Ολοκλήρωση ψηφιακού οργανογράμματος για όλους τους δημόσιους φορείς και συνδεθείτε με την αρχή ενιαίας πληρωμής.
25. Κωδικοποίηση νομοθεσίας.
26. Δικαιοσύνη. Ηλεκτρονική κατάθεση νομικών εγγράφων σε όλα τα δικαστήρια.
27. Δικαιοσύνη. Φάση II της θέσπισης του συστήματος ηλεκτρονικής δικαιοσύνης.
Β. Οι 27 συμπληρωματικές δεσμεύσεις που ανέλαβε η ελληνική κυβέρνηση τον Μάιο του 2020
1. Καλύτερη Νομοθεσία. Επίτευξη βελτιώσεων στο κανονιστικό πλαίσιο για την επιχειρηματική δραστηριότητα στους τομείς των οικοδομικών αδειών, πρόσβασης σε ηλεκτρική ενέργεια, πτωχευτικό, πρόσβαση σε χρηματοδότηση, προστασία δικαιωμάτων μικρομετόχων, σύναψη συμβάσεων με την κυβέρνηση, επιβολή συμβάσεων, έναρξη επιχείρησης, καταβολή φόρων μέχρι τα μέσα του 2021.
2. Εργατικό δίκαιο. Βελτίωση και εκσυγχρονισμός του πλαισίου για το εργατικό δίκαιο, συμπεριλαμβανομένης της αντιμετώπισης των θεμάτων των εξαιρετικά περιοριστικών κανόνων υπερωριών, της εξ αποστάσεως εργασίας κλπ.
3. Δικαιοσύνη. Θέσπιση σχεδίου δράσης για τη δημιουργία ειδικών δικαστηρίων για συγκεκριμένες κατηγορίες υποθέσεων για τη βελτίωση της απονομής δικαιοσύνης, ιδίως σε τομείς με υψηλό οικονομικό αντίκτυπο.
4. Δικαιοσύνη. Θέσπιση του νέου κώδικα δικαστικού προσωπικού και παρουσίαση χρονοδιαγράμματος.
5. Δικαιοσύνη. Σχέδιο δράσης για τη δημιουργία μιας εξειδικευμένης μονάδας "JustStat" για τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων.
6. Δικαιοσύνη. Σχέδιο δράσης για την εφαρμογή της νομοθεσίας διαμεσολάβησης.
7. Δημόσια διοίκηση. Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του συστήματος επιλογής προσωπικού μέσω της βελτίωσης του ΑΣΕΠ.
8. Δημόσια διοίκηση. Ενίσχυση του ελέγχου προσλήψεων στο δημόσιο μέσω του καθορισμού ετήσιου ανώτατου ορίου έκτακτων υπαλλήλων έως το τέλος του 2020.
9. Μεταφορές. Έγκριση και εφαρμογή του εθνικού γενικού σχεδίου μεταφορών και κατάρτιση λίστας προτεραιοτήτων για τους σιδηροδρόμους.
10. Μεταφορές. Αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την έγκριση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
11. Διαχείριση Ακίνητης Περιουσίας. Ολιστική και συνεκτική στρατηγική με στόχο τη βελτιστοποίηση της προστασίας, της διαχείρισης και της επενδυτικής εκμετάλλευσης των δημόσιων ακινήτων.
12.Λϊστα στρατηγικών έργων. Με στόχο τον καλύτερο συντονισμό και παρακολούθηση των μελλοντικών δημόσιων δαπανών και τη μεγιστοποίηση της συμπληρωματικότητας μεταξύ ιδιωτικών, δημόσιων και χρηματοδοτούμενων από την ΕΕ έργων.
13. Μηχανισμός προετοιμασίας έργων. Βελτιωμένος μηχανισμός υποστήριξης για την προετοιμασία και την υλοποίηση των έργων, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και η ποιότητα τόσο των έργων υποδομής του δημόσιου τομέα όσο και των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
14. Δημόσιες συμβάσεις. Υιοθέτηση νέας στρατηγικής για τις δημόσιες συμβάσεις για το 2021-2025.
15. Ηλεκτρονική υγεία. Ανάπτυξη ηλεκτρονικού ιατρικού μητρώου.
16. Ηλεκτρονική υγεία. Επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού προγράμματος συνταγογράφησης.
17. Ηλεκτρονική υγεία. Ενεργοποίηση της παροχής απομακρυσμένης υγειονομικής περίθαλψης.
18. Στρατηγική υγειονομικής περίθαλψης. Ανάπτυξη εθνικού στρατηγικού πλαισίου πολιτικής.
19. Σχεδιασμός υγειονομικής περίθαλψης. Χαρτογράφηση των αναγκών υγείας και μακροχρόνιας περίθαλψης και των διαθέσιμων πόρων για τη λήψη μέτρων διασφάλισης της αποτελεσματικότητας, της βιωσιμότητας, της προσβασιμότητας και της προσιτής τιμής των υπηρεσιών υγείας.
20. Εκπαίδευση. Ενίσχυση της αυτονομίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ενισχύοντας το πλαίσιο λογοδοσίας και διαφάνειας.
21. Εκπαίδευση. Βελτίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
22. Εκπαίδευση. Εσωτερικές αξιολογήσεις σχολικών μονάδων, εξωτερική αξιολόγηση σχολείων και νέα προγράμματα σπουδών.
23. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Ανάπτυξη της ψηφιακής πύλης (gov.gr) για την ενοποίηση όλων των ηλεκτρονικών συναλλαγών για πολίτες και επιχειρήσεις.
24. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Εφαρμογή του εθνικού προγράμματος και προώθηση της διαλειτουργικότητας των μητρώων, των δεδομένων και των συστημάτων πληροφορικής.
25. Ψηφιοποίηση γεωχωρικών δεδομένων. Κρατικό Μητρώο Υποδομών που θα ενσωματώσει τεχνικές και γεωχωρικές πληροφορίες σχετικά με όλα τα έργα.
26. Ψηφιοποίηση γεωχωρικών δεδομένων. Ολοκληρωμένο εργαλείο χαρτογράφησης γεωχωρικών δεδομένων (ενιαίος ψηφιακός χάρτης) με στόχο να αυξηθεί η διαφάνεια στους επενδυτές σχετικά με τους κανόνες χρήσης γης σε όλη την Ελλάδα.