Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Εβαλαν στο μάτι την κρυμμένη «προίκα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Το ενδιαφέρον των Γερμανικών Σιδηροδρόμων για τον διαγωνισμό στο Θριάσιο (μέσω της Deutsche Bahn Schenker) αποτελεί, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, «αντιπερισπασμό».


Αυτό που θέλουν, υποστηρίζουν, είναι η χρυσοφόρος εμπορευματική κίνηση στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας-Θεσ/νίκης και η κρυμμένη «προίκα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λένε, έλεγχε μέχρι πέρυσι μόλις το 2,5% των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρας μας, ενώ οι ζημιές της ξεπερνούσαν τα 70 εκατ. ευρώ. Η κατασυκοφαντημένη εταιρεία, όμως, αποδείχθηκε ότι μόνο ζημιογόνος δεν ήταν. Σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεών της με ιδιώτες και η περιστολή δαπανών είχε ως αποτέλεσμα να ξαναγίνει κερδοφόρος στο α' τρίμηνο του 2011 και να εκτιμάται ότι θα καταγράψει συνολικά κέρδη 20 εκατ. ευρώ στο τέλος του χρόνου. Ταυτόχρονα, εκτιμούν ότι το μερίδιό της στη διακίνηση εμπορευμάτων θα αυξηθεί από 2,5% σε 7%.

Κυβερνητικά στελέχη εκφράζουν την ελπίδα ότι οι Γερμανοί ίσως εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αλλωστε η τελευταία διαθέτει ακίνητα σε Αθήνα και Θεσ/νίκη όπου μπορούν να δημιουργηθούν σημαντικές υποδομές για εμπορευματικές μεταφορές. Στελέχη της αγοράς, ωστόσο, θεωρούν πιθανότερο το σενάριο να ζητήσει χρονοθυρίδες (slots) για δρομολόγια στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Κρίσιμη λεπτομέρεια: Ενεργοποιήθηκε, πριν από λίγες μέρες, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), κίνηση που είναι το πρώτο βήμα για την απελευθέρωση των εσωτερικών δρομολογίων με τρένα. Μεταξύ άλλων, θα είναι αρμόδια να χορηγεί χρονοθυρίδες για δρομολόγια τρένων σε ενδιαφερόμενες εταιρείες πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com