Ελλειπή είναι τα στοιχεία που κατέθεσε ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης στη Βουλή, και επομένως οι πραγματικές απώλειες είναι μεγαλύτερες από αυτές που υπολογίζονται.
Σύμφωνα με το έγγραφο του υφυπουργού φαίνεται να έχουν κατατεθεί στην τριετία 2009-2011 μόλις 491.875 ακινησίες ΙΧ., όμως απουσιάζουν οι καταθέσεις πινακίδων για το σύνολο των ετών 2010 και 2011.
Από τις εκτιμώμενες απώλειες - λείπουν και τα περίπου 310.000 ΙΧ που αποσύρθηκαν και επίσης δεν καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Οσον αφορά στα έσοδα τη μεγαλύτερη απώλεια καταγράφουν εκείνα που προέρχονται από τα Τέλη Ταξινόμησης καθώς από το 1,5 δισ. ευρώ έχουν πέσει σε μόλις 38 εκατ. ευρώ!
Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών φαίνεται πως έκαναν «βιαστικούς» υπολογισμούς, σύμφωνα με την απάντηση που κατέθεσε στην Βουλή ο υφυπουργός κ. Γ. Μαυραγάνης φαίνεται πως κάτι λείπει στο σύνολο των κατατεθημένων πινακίδων κυκλοφορίας των ΙΧ από το 2007 μέχρι τις 16/1/2012. Mάλιστα τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι εντελώς διαφορετικά από εκείνα που είχαν αποσταλεί από την Γ.Γ.Π.Σ. στην «Η» στις 17/2/2012 και είχαν δημοσιευθεί εκείνη την περίοδο!
Οσον αφορά στα στοιχεία που κατατέθηκαν στη Βουλή για τις χρονιές 2007 και 2008 τα πράγματα είναι απολύτως ξεκάθαρα και φαίνεται πως έχουν κατατεθεί 51.045 και 66.082 πινακίδες κυκλοφορίας ΙΧ αντίστοιχα. Από κει και πέρα τα πράγματα περιπλέκονται εξαιτίας της παράτασης που λάμβαναν οι καταναλωτές να θέσουν σε προσωρινή ακινησία τα οχήματά τους ακόμη και δύο εβδομάδες μετά την έλευση της επόμενης χρονιάς.
Ειδικότερα όσοι επιθυμούσαν να θέσουν τα αυτοκίνητά τους σε ακινησία το 2009 ώστε να γλιτώσουν την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας του 2010 είχαν να την δυνατότητα να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους έως τις 15/1/2010. Αν αθροίσει κανείς τα νούμερα που φαίνονται στην επιστολή – απάντηση του κ. Μαυραγάνη προς τον βουλευτή των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Παύλο Χαϊκάλη θα αντιληφθεί πως το 2009 κατατέθηκαν 267.422 πινακίδες κυκλοφορίας.
Για το υπόλοιπο διάστημα του 2010 δηλαδή από τις 16/1/2010 έως τις 31/12/2010 δεν υπάρχει ούτε ένα στοιχείο για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας με αποτέλεσμα βάσει του πίνακα που έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών.
Αντίστοιχα για το 2011 αναφέρεται πως έχουν κατατεθεί 148.083 πινακίδες κυκλοφορίας έως τις 5/1/2011. Επίσης για το διάστημα από 6/1/2011 έως τις 31/12/2011 δεν υπάρχουν στοιχεία.
Ο πίνακας τελειώνει με τις καταθέσεις πινακίδων του 2012 που ανέρχονται σε 76.370 και συγκεκριμένα έως τις 16/1/2012 που συγκαταλέγονται στις καταθέσεις πινακίδων του 2011 εξαιτίας της παράτασης που είχε δοθεί.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να έχει δημιουργηθεί μια απίστευτη σύγχυση τόσο στους εισαγωγείς, εμπόρους όσο και στους ίδιους τους εφοριακούς καθώς εξαιτίας των ελλειπών στοιχείων ο αριθμός των κατατεθημένων πινακίδων κυκλοφορίας στα ΙΧ παρουσιάζεται πολύ μικρότερος από τον πραγματικό όπως επίσης και οι εκτιμώμενες απώλειες οι οποίες πραγματικά έχουν τεράστιες αποκλίσεις. Παράλληλα στον πίνακα της απάντησης του υφυπουργού Οικονομικών οι εκτιμώμενες απώλειες σε ευρώ από καταχωρήσεις ακινησιών αφορούν το προηγούμενο έτος και όχι τη χρονιά δίπλα στην οποία έχουν τοποθετηθεί δημιουργώντας σύγχυση ακόμα και στους ειδικούς...
Ειδικότερα το 2009 εμφανίζεται στην λίστα του υπουργείου Οικονομικών πως έχουν κατατεθεί 136.320 πινακίδες κυκλοφορίας ενώ το 2010 κατατέθηκαν 131.102 πινακίδες αντίστοιχα έως τις 15/1/2010. Οι εκτιμώμενες απώλειες από τις ακινησίες κυμαίνονται σε 48,4 εκατ. ευρώ για το 2009 και σε 33,1 εκατ. ευρώ για το διάστημα του 2010. Να τονίσουμε πως παρά το γεγονός πως το 2010 κατατέθηκαν 5.200 πινακίδες λιγότερες οι απώλειες κατέγραψαν μείωση 46,2%!
Αντίστοιχα η σύγκριση μεταξύ του 2010 και 2011 βγάζει εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα καθώς από τις 131.102 πινακίδες που φαίνεται να έχουν κατατεθεί έως τις 15/1/2010 το 2011 και ειδικότερα έως τις 5/1/2011 φαίνεται να έχουν κατατεθεί 148.083 πινακίδες. Με ένα απλό υπολογισμό αντιλαμβάνεται κανείς πως οι καταθέσεις πινακίδων μεταξύ 2010 και 2011 καταγράφουν αύξηση 12,9%. Ωστόσο οι απώλειες εσόδων το 2011 εξαιτίας της αύξησης κατάθεσης των πινακίδων καταγράφεται εκτόξευση στις απώλειες της τάξης του 75,2% καθώς οι απώλειες το 2010 κυμαίνονται σε 33,1 εκατ. ευρώ ενώ το 2011 σε 58 εκατ. ευρώ.
Πάντως όπως προκύπτει από το έγγραφο του υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Μαυραγάνη, που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο συνολικός αριθμός των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων από το 2007 ανέρχεται σε 609.002 οχήματα ενώ οι εκτιμώμενες συσωρευμένες απώλειες στα έσοδα από τις καταχωρήσεις ακινησιών αυτοκινήτων από το 2007, ανέρχονται στο ποσό των 141.528.099 ευρώ.
Τα στοιχεία της 20ης Φεβρουαρίου 2012
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΗτΣ» και τα στοιχεία που μας απέστειλε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων στις 17/2/2012 περισσότεροι από 365.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους μέχρι τις αρχές του 2012, εξαιτίας της παράτασης που είχε δοθεί, χωρίς να είχε ολοκληρωθεί η συλλογή των στοιχείων από όλη την Ελλάδα ανεβάζοντας συνεχώς τον αριθμό, ώστε να γλιτώσουν από τα υπέρογκα Τέλη αλλά και τα πολύ υψηλά τεκμήρια διαβίωσης!
Μέσα σε 3 χρόνια 745.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας και περίπου 310.000 οχήματα αποσύρθηκαν τη στιγμή που στην αγορά το αντίστιχο διάστημα έχουν εισέλθει σε κυκλοφορία 459.818 οχήματα. Με μια απλή αφαίρεση το αποτέλεσμα δείχνει πως 595.182 οχήματα βγήκαν εκτός κυκλοφορίας τα 3 τελευταία χρόνια. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τις περίπου 15.000 εξαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ προς άλλες χώρες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης με αποτέλεσμα οι απώλειες να αυξάνονται περισσότερο...
Επίσης αφορά στις εκτιμώμενες απώλειες θα πρέπει να τονίσουμε πως τα περισσότερα οχήματα με κινητήρες άνω των 2 λίτρων έχουν οδηγηθεί σε “προσωρινή” ακινησία γεγονός που μειώνει κατά πολύ τα έσοδα στον προϋπολογισμό των Τελών και εκτοξεύει τις εκτιμώμενες απώλειες.
Eπίσης όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν από το Νοέμβριο του 2010 και μετά τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων γεγονός το οποίο έχει μειώσει πάρα πολύ τα έσοδα καθώς πάρα πολλά μοντέλα εξαιτίας των πολύ χαμηλών ρύπων δεν καταβάλλουν καθόλου Τέλη...
Επίσης στην ερώτηση της «Η» προς την ΓΓΠΣ σχετικά με τον αριθμό των ιδιοκτητών ΙΧ που κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2012 και την σύγκριση με το 2011 αναφέρεται χαρακτηριστικά πως το 2012 κατέβαλαν τα Τέλη 5,9 εκατ. ιδιοκτήτες ενώ τη στιγμή που το 2011 ο αριθμός των ιδιοκτητών που πλήρωσαν τα Τέλη ανέρχονταν σε 6,34 εκατ.
Από 1,5 δισ. ευρώ πτώση στα 37 εκατ. ευρώ!
Εκτός στόχων έχουν τεθεί τα κρατικά έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου και ειδικότερα από τα Τέλη Ταξινόμησης. Μάλιστα σύμφωνα με τα δελτία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το 2012 τα έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης στο 9μηνο καταγράφουν πτώση 51,8% καθώς ανήλθαν σε μόλις 38 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2011 ήταν 79 εκατ. ευρώ.
Πριν λίγα χρόνια βέβαια τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης στα ΙΧ ξεπερνούσε το 1,5 δισ. ευρώ!