Sτις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, με έμφαση στο LinkedIn, έχουν στραφεί πλέον και οι ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να αναζητήσουν και να προσελκύσουν στελέχη αλλά και να προωθήσουν την εταιρεία τους ως έναν χώρο εργασίας με καλές συνθήκες.
Παράλληλα, θέλουν τα στελέχη τους να γνωρίζουν από social media, αν και περίπου οι μισές μπλοκάρουν την πρόσβαση σε αυτά.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 106 επιχειρήσεις (από τις οποίες 59% ήταν πολυεθνικές, 44% δραστηριοποιούνται στο χώρο των υπηρεσιών, 17% στη βιομηχανία και 24,5% στο εμπόριο) από την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Alba, δρ. Όλγα Επιτροπάκη, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιοποιήθηκαν σε πρόσφατη εκδήλωση με τίτλο “Οι επιπτώσεις των social media στις πρακτικές HR» που διοργάνωση ο Σύνδεσμος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ).
Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
89% των εταιρειών του δείγματος μας δηλώνουν ότι κάνουν κάποια χρήση των social media.
Η πλειοψηφία (43%) ξεκίνησαν να τα χρησιμοποιούν πιο ενεργά τα τελευταία 2 χρόνια.
Πρώτο σε χρήση το LinkedIn και ακολουθούν το facebook, τα εταιρικά blogs, το YouTube, το Twitter και το Yammer ενώ εξαιρετικά περιορισμένη είναι η χρήση μέσων όπως το Pinterest και το Instagram.
Πρώτα στη χρήση των social media έρχονται τα τμήματα Marketing (53%) ενώ τα τμήματα HR έρχονται δεύτερα με ικανοποιητικά ποσοστά χρήσης (34%).
Όμως 48% των εταιρειών δήλωσαν ότι εξακολουθούν να μπλοκάρουν την πρόσβαση των εργαζομένων τους στα social media.
Σημαντικότεροι στόχοι χρήσης από τη ΔΑΔ είναι: (α) Η αναζήτηση και προσέλκυση στελεχών (κυρίως μέσω LinkedIn), (β) η προώθηση του employer brand της εταιρείας (μέσω κυρίως LinkedIn & Facebook καθώς και YouTube & Twitter) και (γ) η διασταύρωση πληροφοριών του βιογραφικού υποψηφίου (μέσω LinkedIn & Facebook) (Βλ. Σχήμα 2).
46% των εταιρειών έχουν εντάξει τη γνώση των social media στα κριτήρια επιλογής junior στελεχών στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού.
75% των εταιρειών θεωρούν ότι η χρήση των social media θα είναι σημαντική για το μέλλον της ΔΑΔ. Ως σημαντικότερα οφέλη τονίζουν την προσέλκυση ταλέντου (68%), το ξεκάθαρο employer brand (64%), την καλύτερη εσωτερική επικοινωνία (51%), την ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου της ΔΑΔ (45%) και το αίσθημα υπερηφάνειας εργαζομένων (45%) (Βλ. Σχήμα 3).
Όμως ως σημαντικότερα εμπόδια εντοπίζονται: η έλλειψη σχετικών γνώσεων (60%), η καχυποψία της ανώτατης διοίκησης (π.χ. φόβος δημόσιας έκθεσης της εταιρείας, χάσιμο χρόνου και μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων) (55%) και εμπόδια νομικής φύσεως (50%).