Σε αφανισμό οδηγούνται οι μικρές τουριστικές μονάδες, καθώς ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται ουσιαστικά σε ένα περιβάλλον ομηρείας από τους μεγάλους τουριστικούς tour opoerator .
Στην πραγματικότητα, στην ελληνική τουριστική αγορά δημιουργείται ένα περιβάλλον πολλαπλών ταχυτήτων, το οποίο εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τις συνεργασίες των μεγάλων ελληνικών ξενοδοχειακών ομίλων, με τους ξένους τουριστικούς κολοσσούς που προωθούν τουριστικά πακέτα στις χώρες προέλευσης των τουριστών -κυρίως Γερμανία, Γαλλία και Μ. Βρετανία.
Αντίθετα, οι τουριστικοί προορισμοί που δεν συνεργάζονται με τις συγκεκριμένες τουριστικές αλυσίδες και εξαρτώνται από τους μεμονωμένους τουρίστες, ήδη έχουν αρχίσει να "μετρούν απώλειες", καθώς και ο εσωτερικός τουρισμός που γι’ αυτές ήταν η πιο σημαντική πηγή εσόδων, ήδη βρίσκεται σε κρίση. Τα capital control, σε συνδυασμό με την αύξηση της φορολογίας αλλά και μεταναστευτικά κύματα που κατευθύνονται στα Δωδεκάνησα και στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, έχουν ήδη αφήσει ανεξίτηλα τα σημάδια τους. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να υποβαθμιστεί το γεγονός ότι οι πιστωτικοί περιορισμοί που έχουν επιβληθεί, έχουν ως συνέπεια τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης των Ελλήνων τουριστών, οι οποίοι ήταν οι κύριοι οικονομικοί αιμοδότες των συγκεκριμένων αγορών. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν, ότι τους επόμενους μήνες θα σημειωθεί ένα κύμα μαζικών λουκέτων σε πολλά νησιά, αλλά και σε ηπειρωτικούς προορισμούς, καθώς τα έσοδα του Αυγούστου δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες των δύο μηνών που προηγήθηκαν .
Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται και από τα επίσημα στοιχεία τα οποία καταγράφουν τις επιβατικές ροές. ΄Ετσι , τουριστικοί προορισμοί που έχουν πρόσβαση μόνο μέσω πλοίων, εμφανίζουν σημαντική μείωση των διακινούμενων επιβατών.Τον Ιούλιο, η επιβατική και η εμπορική κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, ήταν μειωμένη σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Σύμφωνα με στοιχεία του Λιμενικού Σώματος , φέτος τον Ιούλιο κατά την έξοδο από το λιμάνι του Πειραιά, είχαμε κατά 92.549 λιγότερους επιβάτες, κατά 14.017 λιγότερα ΙΧ αυτοκίνητα, -3.100 φορτηγά και -2.621 δίκυκλα. Ουσιαστικά από τον Πειραιά, διακινείται ο κύριος όγκος των επιβατών που προορίζονται για Κρήτη , Δωδεκάνησα, Ανατολικές Κεντρικές και Δυτικές Κυκλάδες και Ανατολικό Αιγαίο. Από το λιμάνι της Ραφήνας φέτος τον Ιούλιο αναχώρησαν 20.401 λιγότεροι επιβάτες, -2.874 ΙΧ αυτοκίνητα, -402 φορτηγά και -426 δίκυκλα. Από το συγκεκριμένο λιμάνι εξυπηρετείται ο κύριος όγκος των επιβατών προς ΄Ανδρο, Τήνο Μύκονο. Από το λιμάνι του Λαυρίου φέτος, αναχώρησαν 4,566 λιγότεροι επιβάτες, -796 ΙΧ αυτοκίνητα, -95 φορτηγά και -139 δίκυκλα. Από το συγκεκριμένο λιμάνι εξυπηρετείται ο κύριος όγκος επιβατών για τα κοντινά νησιά των Δυτικών Κυκλάδων και του Αν.Αιγαίου.
Η εικόνα της άνισης ροής τουριστών, επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία που αφορούν τις διεθνείς τουριστικές αφίξεις των αεροδρομίων της χώρας το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2015. ΄Ετσι σε προορισμούς όπως η Ρόδος, η Κώς, το Ηράκλειο, καταγράφεται μείωση των αφίξεων έως 4,3%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα. Αντίθετα σε άλλους προβεβλημένους προορισμούς, όπως για παράδειγμα την Μύκονο, την Σαντορίνη, την Σκιάθο, τα Χανιά, τα νησιά του Ιονίου Πελάγους, καταγράφεται σημαντική αύξηση στον αριθμό αφίξεων τουριστών από το εξωτερικό.